2019-12-01, 09:27
Medlem
r9Q8jRqe3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 333.

I efterhand känner jag att det absolut måste varit en överdos, om ändå på den mycket mildare sidan. Måste helt felbedömt hur starkt det var, kände mig verkligen bara halvt påtänd av dom första 200mg. Men men, skit händer, det värsta har redan gått över

Men, jag hann i alla fall bli nyfiken på om någon hade några bra tips om hur man lindrar en mild överdos. Jag lyckades finna lite ro i att ligga i ett kallt rum och svepa Cevitana, men fy fan, känns inte som det bet på illamåendet och huvudvärken speciellt effektivt, även om det lugnade mig lite.

Tankar? Erfarenheter?

Benso, främst alprazolam finner jag hjälper mot det mesta i centralstimulantia-väg. Två mg under tungan och du mår fint sen.
Citera
2019-12-01, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConsafesDeBar
Bästa jag läst på länge och jag håller med till 100%!

Jag vet precis vilket "tjack" du menar, stinkande vidrigt, gult snusk, oftast oljigt eller med en fet känsla när det är färskt.

Tyvärr fattar nästan ingen att det är meta, dom tror bara att det är "grymt" eller "starkt" tjack.

Jag hatar det, det saknar nästan alla av tjackets positiva effekter.

Istället för ett produktivt, maniskt och klartänkt tjackrus så blir man skev, tankspridd och fastnar lätt i soffan med stirriga ögon och tefatspupiller.

Minns sista gången jag hade tillgång till riktigt amfetamin av bra kvalitet, det var goda tider.
Energin och drivet stod i direkt relation till doseringen (mer tjack=mer power), svårare än så var det inte.

Men så tog det slut och den enda kranen med riktigt tjack gick över till det där smutsiga meta-kladdet. Sorgligt.

Tack för medhåll - skönt att man hör någon som inte höjer skiten till skyarna för att det är "sånt jävla tryck i det".. ja, no shit sherlock - meta brukar ha den effekten.

Exakt - när jag tar tjack i rekreationellt syfte vill jag gärna göra det själv. Sitta och dona med skivsamlingen i timmar, röka på en spliff i typ 2 timmar, kanske rensa vattenlåset, yadayada du hajar. Inte ligga och svettas som en jävla thinner-fabrik och omöjligt kunna sova utan hjälpmedel.

Exakt. När vi snackar klassiskt dos så gäller ju den gyllene regeln om att "allting är en dosfråga". Den här metaskiten är något helt annat.
Citera
2019-12-01, 15:25
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 333.
Du tror inte att du bara beskriver skillnaden mellan olika proportioner levoamfetamin/dextroamfetamin? Har ingen medveten erfarenhet men har fått berättat för mig av rutinerade metamina-killar att det är ett mer "robotiskt", effektivt hög, alltså det man vill ha för att plugga eller storstäda - låter ju som A. B passar väl bättre in på det gatutjack jag är van

Såvitt jag vet så är ALLT amfetamin som produceras illegalt 50/50 levo/dextro.
Enbart avancerad läkemedelsindustri kan skilja åt dem.

Därför är jag alltid skeptisk när nån påstår att ”det här tjacket, det är 90% dextro vetdu”?
Så jag tror inte skillnaden jag beskriver är den mellan levo och dextroamfetamim.
Citera
2019-12-01, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Såvitt jag vet så är ALLT amfetamin som produceras illegalt 50/50 levo/dextro.
Enbart avancerad läkemedelsindustri kan skilja åt dem.

Därför är jag alltid skeptisk när nån påstår att ”det här tjacket, det är 90% dextro vetdu”?
Så jag tror inte skillnaden jag beskriver är den mellan levo och dextroamfetamim.
Tror du har rätt där, känns ju inte jättesannolikt att någon sitter och bankar sitt gatutjack med diverse (vad jag antar är) dyra läkemedel när dom bara kan hitta på och lita på placebo.
Citera
2019-12-02, 22:03
Medlem
Lurad?

Hej, Har under några månader missbrukat mitt ritalin som jag har utskrivet, krossar och snortar.. Köpte min första 5a amfetamin här om dagen, har tagit det ett par gånger förut men var över 10 år sen så kommer inte ihåg speciellt mycket.

Hur som helst, tjacket jag köpte var vita klumpar och luktar väldigt mycket ( vad jag minns ) som tjack. Det var rätt så fuktigt så blanda det med dextro och lät torka.

Mina problem är dessa:
1: Det gör ont så in i helvete i näsan av det, näst intill omöjligt att köra nasalt.
2: Får en kick i kanske 15 min efter jag drar en lina sen tycker jag det mesta försvinner. inte den här sköna känslan som av ritalinet..

Har jag blivit blåst och isåfall vad kan det vara jag fick istället? :/
Citera
2019-12-02, 22:14
Medlem
Är du en mänsklig försökskanin. Kan lika gärna vara råttgift du drar upp i snoken.
Citera
2019-12-02, 22:33
Medlem
blodigdiarres avatar
Det kan ju vara ganska nästan vad som helst som inte är bra att få vare sig i näsan eller resten av kroppen. I vilket fall är du blåst. En 0.3-gramsdos ska du må bra på fem sex timmar åtminstone och det ska inte göra överjävligt ont. Man kan ju säga att allt blött och fuktigt är blås. Det ska vara torrt, det som dunstar blir ingen annan än kranen glad åt. Köp mindre mängd av nån annan, köp torrt och prova dig fram tills du hittar nån pålitlig.
Citera
2019-12-03, 11:54
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FantaExtreme
Hej, Har under några månader missbrukat mitt ritalin som jag har utskrivet, krossar och snortar.. Köpte min första 5a amfetamin här om dagen, har tagit det ett par gånger förut men var över 10 år sen så kommer inte ihåg speciellt mycket.

Hur som helst, tjacket jag köpte var vita klumpar och luktar väldigt mycket ( vad jag minns ) som tjack. Det var rätt så fuktigt så blanda det med dextro och lät torka.

Mina problem är dessa:
1: Det gör ont så in i helvete i näsan av det, näst intill omöjligt att köra nasalt.
2: Får en kick i kanske 15 min efter jag drar en lina sen tycker jag det mesta försvinner. inte den här sköna känslan som av ritalinet..

Har jag blivit blåst och isåfall vad kan det vara jag fick istället? :/
Amfetamin är en drog som ska injiceras.
Citera
2019-12-05, 20:31
Medlem
KringExs avatar
Jag har lite frågor om Amfetamin vid rektalt intag. Vore tacksam om jag kunde få lite seriösa svar

Funkar det att använda en sån där boll som man får med när man köper revaxör? Eller är det bättre att köpa en kanylpump?
En dum fråga men jag antar att det inte går att köpa en sådan pump en vanlig affär, eller?
Det vore ju jättepraktisk om det funkar med en revaxörboll! Är det någon som har provat det?

Jag har inte letat mycket, men biotillgängligheten måste ju vara väldigt hög?
Hur snabbt är påslaget?
Får man bättre rush/påslag än vid nasalt intag?

Jag har länge velat testa köra en rövpanna och nästa vecka tänkte jag göra det. Om jag nu får hem tjacket

Hoppas jag kan få några svar
Citera
2019-12-05, 20:43
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag har lite frågor om Amfetamin vid rektalt intag. Vore tacksam om jag kunde få lite seriösa svar

Funkar det att använda en sån där boll som man får med när man köper revaxör? Eller är det bättre att köpa en kanylpump?
En dum fråga men jag antar att det inte går att köpa en sådan pump en vanlig affär, eller?
Det vore ju jättepraktisk om det funkar med en revaxörboll! Är det någon som har provat det?

Jag har inte letat mycket, men biotillgängligheten måste ju vara väldigt hög?
Hur snabbt är påslaget?
Får man bättre rush/påslag än vid nasalt intag?

Jag har länge velat testa köra en rövpanna och nästa vecka tänkte jag göra det. Om jag nu får hem tjacket

Hoppas jag kan få några svar
God kväll.
Ja det ska funka bra med en sån men en pump är ju dock det ultimata. Den pump kan du fråga om på apotek och en pump kommer du få.

Alltså jag har kört rektalt när mina vener va på vila och jag kände inte någon rusch vilket inte är konstigt då jag är van vid IV. Men det funkar mycket bättre en nasalt, oralt. Mycket bättre. Jag körde 1g åt gången men jag hade en skyhög tolerans dock. I slutet av min tjacksvacka som tog slut för 3 veckor sedan cirka så låg jag på 2g per dos IV men jag skulle rekommendera en 0.3a om du står utan tolerans för då ska det räcka gott och väl. Lös det i 1 meter (ml) och ha lite vaselin på. Men detta vet du nog hur man gör.

Lycka till.
Citera
2019-12-05, 20:48
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
God kväll.
Ja det ska funka bra med en sån men en pump är ju dock det ultimata. Den pump kan du fråga om på apotek och en pump kommer du få.

Alltså jag har kört rektalt när mina vener va på vila och jag kände inte någon rusch vilket inte är konstigt då jag är van vid IV. Men det funkar mycket bättre en nasalt, oralt. Mycket bättre. Jag körde 1g åt gången men jag hade en skyhög tolerans dock. I slutet av min tjacksvacka som tog slut för 3 veckor sedan cirka så låg jag på 2g per dos IV men jag skulle rekommendera en 0.3a om du står utan tolerans för då ska det räcka gott och väl. Lös det i 1 meter (ml) och ha lite vaselin på. Men detta vet du nog hur man gör.

Lycka till.

Tack för svaret! Ungefär hur många minuter tar det innan man känner av det? Blir ruset kortare än om man tar det oralt?
Citera
2019-12-05, 21:31
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Tack för svaret! Ungefär hur många minuter tar det innan man känner av det? Blir ruset kortare än om man tar det oralt?
Jag är fel person att utvärdera det. När jag tog det rektalt så va jag så inne i dos IV att jag knappt märkte när det började hända grejer kom bara på att jag va påtänd 1 timma senare när jag typ låg kvar i samma ställning och stirrade in i luren. Men säg 1-10 minuter.

Ja det går ju ut fortare en oralt men inte så mycket fortare. Klarare rus iallafall. Filtrera är inte nödvändigt men jag gjorde alltid det då det kändes fräschare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in