Citat:
Ursprungligen postat av
Phobiazi
Tja. Brukade vara köra på helger men nu har jag gått hårt på tjack och rc-stims nästan dagligen i 5månader. Har försökt sluta, men inga intressen är roliga, tide går långsamt och jag tappar koncentration lätt, jag står aldrig ut, köper mer istället. När blir kropp o hjärna normal igen? Vet att det är individuellt, men erfarenhet och en generell tidsuppfattning vore uppskattat!
Hoppas jag frågor i rätt tråd, ber om ursäkt annars! Ha det fint alla, stay safe x)
För mig tar det ungefär 5-7 dagar att bli helt normal igen, men jag känner inte den där utmattningskänslan/tröttheten efter ungefär 4 dagar.
Det viktiga i processen att bli ren är att vara aktiv så mycket man kan, och att ta sig upp vid en och samma tid varje morgon, då tröttheten är värst när man precis har vaknat.
Har även märkt att om man känner sig utmattad framåt lunch eller eftermiddagen så hjälper det mycket mer än vad man tror med en 20-30minuters tupplur
Jag sov i snitt 10 timmar per dygn när jag lade av, exakt hur många dagar är svårt att säga men anledningen till sömnen var inte bara utmattningskänslan utan på grund av bristande intresse för någonting precis som du beskriver, enda som kändes meningsfullt var att gå till jobbet.
Det där med att tiden går segt och att du har koncentrationssvårigheter låter mer som att det sitter i huvudet, ju mer du sitter och tänker på hur sakta tiden går desto längre känns en sekund.
Glöm klockan och tiden, jävla påhitt ändå.
Har du mer specifika frågor så är det bara fråga på.
EDIT: Om man inte dricker kaffe vanligtvis så tycker i allafall jag att det hjälper just på morgonen för att motivera sig själv.