2017-09-25, 22:13
Medlem
bananajoe33s avatar
Tog en bomb bra Amfetamin idag, håller det i längre när man bombar än snortar? Jag snortar nästan alltid men idag testade jag svälja 0,4g i ett glas vatten.
Citera
2017-09-25, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Tog en bomb bra Amfetamin idag, håller det i längre när man bombar än snortar? Jag snortar nästan alltid men idag testade jag svälja 0,4g i ett glas vatten.

Ja det gör det väl generellt. Men är väl lika indivuellt som alla andra effekter misstänker jag.
Citera
2017-09-25, 23:59
Medlem
Luffis avatar
1g fuktigt tjack första gången för mig. Hur länge räcker det? Hur bör jag inta det? bomba eller nasalt? antar att man måste torka det med innan man snortar. Allt är så nytt för mig, van med koks som man bara snortar direkt.
Citera
2017-09-26, 02:12
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luffi
1g fuktigt tjack första gången för mig. Hur länge räcker det? Hur bör jag inta det? bomba eller nasalt? antar att man måste torka det med innan man snortar. Allt är så nytt för mig, van med koks som man bara snortar direkt.
det kan räcka en kväll, eller runt en-två dagar om du är ensam helt beroende på tjackets kvalité.

Ta vad du tycker är en schysst dos från ditt tjack, gör sen en bomb på det och svälj, ta närmsta tallrik och en kniv (alternativt valfritt kort) och häll ut resterande smuts på fatet som du sedan hackar upp så gått de går. Sprid ut det på fatet.

Låt stå i rumstemperatur ett par timmar (fläkt om du har, går snabbare tycker jag) och låt dunsta lite tills det blir pulvrigare och därmed lättare hanterbart nasalt.

Sen snortar du och blir glad.
Citera
2017-09-26, 04:53
Medlem
Begins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
det kan räcka en kväll, eller runt en-två dagar om du är ensam helt beroende på tjackets kvalité.

Ta vad du tycker är en schysst dos från ditt tjack, gör sen en bomb på det och svälj, ta närmsta tallrik och en kniv (alternativt valfritt kort) och häll ut resterande smuts på fatet som du sedan hackar upp så gått de går. Sprid ut det på fatet.

Låt stå i rumstemperatur ett par timmar (fläkt om du har, går snabbare tycker jag) och låt dunsta lite tills det blir pulvrigare och därmed lättare hanterbart nasalt.

Sen snortar du och blir glad.

Köpte från en bra källa via deepweb efter en del research så antar de är ganska bra, det säger recensionerna iaf. Men om jag inte vill använda de på ett par dagar hur ska jag förvara det? Läst att folk slänger det i kylen? Men ovärt kanske med 1g som ska intas efter 48h. Antar jag tar en bomb på ca 0.3 till o börja med🤔
Citera
2017-09-26, 04:54
Medlem
bananajoe33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luffi

Ta en tallrik och lägg tjacket på tallriken sen sätter du in tallriken i frysen i 5-10 minuter, ta ut det sen och hacka med ett kort. Häll annars lite tjo i ett glas med vatten och svep och invänta effekt.
Citera
2017-09-26, 11:39
Medlem
Pandarns avatar
Har letat runt lite men inte hittat någon information direkt. Jag har tagit tjack ett par år, så är rätt van. Nu har jag däremot börjat ta en nässpray mot starka allergiska besvär på ögon och näsa, den innehåller en del kortison och mometasonfuroat (Mometasone Activis heter den).

Är det någon som vet om något av dessa ämnen kan påverka varandra, vare sig det är positivt eller negativt?

Kommer ha den här medicinen i ett par veckor och sen utvärdera med läkare om jag ska fortsätta eller inte.
Citera
2017-09-26, 12:26
Medlem
Begins avatar
verkar lättast o svälja med vatten
Citera
2017-09-26, 13:29
Medlem
zrtxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandarn
Har letat runt lite men inte hittat någon information direkt. Jag har tagit tjack ett par år, så är rätt van. Nu har jag däremot börjat ta en nässpray mot starka allergiska besvär på ögon och näsa, den innehåller en del kortison och mometasonfuroat (Mometasone Activis heter den).

Är det någon som vet om något av dessa ämnen kan påverka varandra, vare sig det är positivt eller negativt?

Kommer ha den här medicinen i ett par veckor och sen utvärdera med läkare om jag ska fortsätta eller inte.

Jag har inte märkt någon skillnad sen jag själv började med kortisonspray. Får samma effekt av att snorta som innan =)
Citera
2017-09-26, 21:16
Medlem
Zigarettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost1nwonderland
Vad är det som gör att det är sån otrolig skillnad på tjack och tjack?

Ett exempel
Tjack nummer 1: blir extremt jävla speedad, munnnen går i ett och kan inte hålla käft en endaste sekund, brukar även få kraftiga tix i hela kroppen på detta. Blir extremt impulsiv och tappar omdömet. Någon paranoia är det inte att tala om, iallafall inte under det första dygnet. Avtändningen är oftast vedervärdig.

Tjack nummer 2:
Blir tystlåten, nästintill apatisk, oftast paranoid. Alltså får jag extremt hög impulskontroll. Kan sitta och snöa in på att göra någonting kreativt hur länge som helst, och resultatet blir extremt bra! (någonting jag absolut jnte kunnat göra på tjack nummer 1)
Någon nämnvärd avtändning är det inte heller tal om.

Jag föredrar helt klart tjack nummer 1!.

En teori jag har är att 1:an är en smutsig meta/levo blandning medans 2:an är väldigt rent, dex dominerat amfetamin

Jag tror du kan ha helt rätt i det där, har märkt av samma grej nämligen, eller att den kemiska processen vid tillverkningen skiljer sig på något vis.
Jämför man med alkoholrus så skiljer sig ju fyllan på öl, vin och sprit till exempel.

Förvisso blir jag aldrig speedad och ska snacka med precis alla utav (nr.1) heller men mer social såklart.
Citera
2017-09-26, 21:19
Medlem
Zigarettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi

Mer frågor..hm.. Cravings att dra upp något i snoken, hur länge varar den känslan? Om du nu körde mycket nasalt. x)

Jag har aldrig riktigt haft nån "craving" att snorta, tycker mest det är jobbigt faktiskt.
Känns mest skönt att inte gå runt och vara "förkyld" jämt.
Citera
2017-09-26, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zigaretten
Jag tror du kan ha helt rätt i det där, har märkt av samma grej nämligen, eller att den kemiska processen vid tillverkningen skiljer sig på något vis.
Jämför man med alkoholrus så skiljer sig ju fyllan på öl, vin och sprit till exempel.

Förvisso blir jag aldrig speedad och ska snacka med precis alla utav (nr.1) heller men mer social såklart.
Skillnaden ligger i att det finns olika typer av amfetaminer med olika strukturer, vilket ger olika typer av rus. I sprit, vin, öl är det samma, nämligen etanol. Att man känner olika typer av berusning om man dricker vin eller sprit beror troligtvis på koncentration av etanol som går ut i blodet under en viss tid. Har även funderat på om kolhydrater kan vara en faktor när det kommer till ruset hos etanol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in