2016-08-24, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filuren95
Tjo! skall tjacka för första gången på fredag och jag undrar hur jag ska ladda upp kroppen innan,mycket mat,vila och vätska,är det något mer som behövs för att göra at så skonsam som möjligt? (nej har inte tillgång till benzo eller andra droger,så det är uteslutet )

Ska du köra ett race? Äh, ät som vanligt innan och försök få i dig nåt lätt, typ nån frukt (banan är bra) under ruset så mår du bättre dagen efter.
Citera
2016-08-24, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Ska du köra ett race? Äh, ät som vanligt innan och försök få i dig nåt lätt, typ nån frukt (banan är bra) under ruset så mår du bättre dagen efter.

Ska köra 2 dagar i rad på en stadsfest
Citera
2016-08-24, 19:41
Medlem
Citat:
Ska köra 2 dagar i rad på en stadsfest

Ok! Försök ät nåt under tidens gång annars får du en ganska jobbig AT.
Citera
2016-08-25, 00:48
Medlem
graffdatshits avatar
Hej allihopa! Har en fundering angående klumpar i klet, det är inte direkt sånt dunder kritvitt jätte blött en millisekund torrt klet, utan vitt/gultonat med små genomskinliga klumpar i... Tänker på risgrynsgröt när jag kollar på det. Någon som känner igen vad jag menar?
Bild kanske kan lösas, om man pallar skaffa imgur eller vad det nu heter.

Edit, frågan är alltså vad fan de där klumparna är?!... Känns smutsigt!
Citera
2016-08-25, 00:51
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Tjo! skall tjacka för första gången på fredag och jag undrar hur jag ska ladda upp kroppen innan,mycket mat,vila och vätska,är det något mer som behövs för att göra at så skonsam som möjligt? (nej har inte tillgång till benzo eller andra droger,så det är uteslutet )

Som du skriver så är det du ska satsa på mat, vila och vätska. Sen kan du må väldigt dåligt efteråt ändå. En promenad tycker jag alltid är skönt under avtändningen (det är ett helvete att dra sig ut på det, men när man väl lyckas tycker jag att det är underbart). Någon i samma situation att umgås med är alltid trevligt också. Om det är någon man står nära och kan mysa med blir det ännu bättre. Gissar att du är kille och hetero, så vill tipsa om att hitta en mysig tjej att vara med dagen efter!

Har du tillgång till alkohol? Det gör avtändningen lättare. Men se till att dricka extra mycket vatten då.
Citera
2016-08-25, 17:03
Medlem
Redlinezs avatar
Fått tag i sjukt bra klettjack för ett tag sedan som jag har i kylen. Hur torkar jag det på snabbaste sättet så man kan börja göra linor. Hatar att bomba nu mera så vill helst bara snorta de vita guldet.
Citera
2016-08-25, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Fått tag i sjukt bra klettjack för ett tag sedan som jag har i kylen. Hur torkar jag det på snabbaste sättet så man kan börja göra linor. Hatar att bomba nu mera så vill helst bara snorta de vita guldet.

Lägg ut på tallrik och börja hacka med ett rakblad, sen låt det lufttorka?
Citera
2016-08-26, 10:30
Medlem
graffdatshits avatar
Angående mitt förra inlägg här i tråden så var det kristaller... Givetvis rökte jag dem med en kick till följd! Meta förvisso men.. :O
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Lägg ut på tallrik och börja hacka med ett rakblad, sen låt det lufttorka?
Som gubbe svarade! Torkar det utav helvetes långsamt så kan man ställa det på ett element! Men segar det allt för mycket brukar det vara vatten!
Citera
2016-08-26, 14:27
Medlem
Citat:

Värm en tallrik i mikron, typ 30 sek. Lägg upp det och hacka upp det på tallriken.
Citera
2016-08-26, 17:25
Medlem
Durantes avatar
Citat:

Det här med "klet" vad innebär det?
Är det kletigt (degig/pasta) eller nästan flytande, finns båda?

Om det är oljigt, är det oftast bättre kvalité då?
Citera
2016-08-26, 17:42
Medlem
forfoxsakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durante
Det här med "klet" vad innebär det?
Är det kletigt (degig/pasta) eller nästan flytande, finns båda?

Om det är oljigt, är det oftast bättre kvalité då?

Finns bättre svar men i min omvärld är klet alltifrån smetig massa till klumpiga, fuktiga gryn.
Pasta är blötare, mer som tomatpure eller blöt sockerglasyr.
Personligen har jag bäst erfarenheter med vaxartat, klumpigt och grovt pulver när det torkat. Pudrigare och mjöligare konsistens har varit rätt trist.
Men är inte konnänsör som andra här Svårt att beskriva utan film eller bilder.
Citera
2016-08-26, 20:10
Medlem
Durantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forfoxsake
Finns bättre svar men i min omvärld är klet alltifrån smetig massa till klumpiga, fuktiga gryn.
Pasta är blötare, mer som tomatpure eller blöt sockerglasyr.
Personligen har jag bäst erfarenheter med vaxartat, klumpigt och grovt pulver när det torkat. Pudrigare och mjöligare konsistens har varit rätt trist.
Men är inte konnänsör som andra här Svårt att beskriva utan film eller bilder.

Tack för svar, uppskattas!
"blöt sockerglasyr" är en väldigt bra beskrivning på vad jag menade med "nästan flytande".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in