Igår, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
det som möjligen skulle kunna fungera är statligt avlönade barnpigor som tar hand om barnen när föräldrarna ska jobba ihop till 1 ny resa?

risken är väl att det blir samma klientel som jobbar med detta som inom äldreomsorgen..?

Haha ja - eller så finns svaret i annat än jobb och evigt sökande efter självförverkligande.

Men det är ju i grunden en fråga för den västerländska civilisationen och stora delar av den övriga världen också.
Citera
Igår, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Jamen, fan gå till val på detta ! Blir ju garanterat en val raket

Har jag nämnt något om val eller valraketer?

Mitt resonemang var alltså inte ett politiskt förslag.

Jag efterfrågar politiska förslag utifrån en problemformulering.
Sen om det mynnar ut i billigare bostäder, inkomst på hushållsnivå, ökade barnbidrag, kompensation för tid med ungar, återvandring eller revolution, är lite skitsamma …
Våga driva politik!
Citera
Igår, 14:16
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jussi1066
Har jag nämnt något om val eller valraketer?

Mitt resonemang var alltså inte ett politiskt förslag.

Jag efterfrågar politiska förslag utifrån en problemformulering.
Sen om det mynnar ut i billigare bostäder, inkomst på hushållsnivå, ökade barnbidrag, kompensation för tid med ungar, återvandring eller revolution, är lite skitsamma …
Våga driva politik!

Ditt problem är demokratin. Ingen kommer rösta för detta
Citera
Igår, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag jämför att tvingas ut i strid, med att tvingas till sex/våldtas. Ja.
Tvingas du ut i strid, så får du också vapen att försvara dig med mot fienden.
Så vad ska kvinnor få då att skydda sig med från statliga våldtäkter? Vapen de också, givetvis. Med rätt att döda den som försöker våldta dem.

Jag har aldrig förespråkat några statliga våldtäkter, jag har förespråkat en statlig skatt för de som vägrar skaffar barn.

Citat:
Ursprungligen postat av xowodim
Vi ska bli mer som Sovjetunionen, för att inte kollapsa? Påminn mig, vad hände med Sovjetunionen?

De kollapsade, men inte på grund av låga födslotal. Det spelar ingen roll om Sovjetunionen, Nordkorea eller Uganda hade haft den här lagen, jag tyckte att det lät som en bra idé oavsett.
Citera
Igår, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ja komminister gillar mer skatt. Tur att du inte styr landet din antiliberala idiot.

De hade en inkomstskatt på 13% i Sovjetunionen. Dagens Sverige är mer kommunistiskt.
Citera
Igår, 14:45
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
De hade en inkomstskatt på 13% i Sovjetunionen. Dagens Sverige är mer kommunistiskt.

En idiotisk jämförelse eftersom medellönen i Sovjet ofta inte ens gick att leva på, privata företag var i princip förbjudna och yttrandefrihet, pressfrihet, mötesfrihet osv var obefintlig. Många fick dessutom betalt i natura.

Vad blir 13% i skatt på din limpa som du får i lön?
Citera
Igår, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
1a idioten? Då håller du inte med antar jag?

Nej jag håller inte med om att vi behöver färre människor i ett land med Europas lägsta befolkningstäthet.
Citera
Igår, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAnon
Istället för en vinande piska kanske en morot vore bättre?

Jag tänker för varje barn så får man multiplicera sin pension med x. Kanske öka den med 20% per barn?

Eller gå i pension 10 år tidigare?

Då blir det nog fart på svenskarna för det är väl vår nationalsport? Spara för en bättre framtid.

Det är ju trots allt dina barn som kommer försörja den åldrande befolkningen via pensionssystemet. Då bär systemet sig själv tänker jag.

Kanske, men flera länder har prövat med diverse morötter och det har inte haft en större effekt. Därför undrar jag om inte en piska på de som vägrar skaffa barn skulle vara mer effektiv.
Citera
Igår, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Varför?

Det föds mer människor i nigeria, än vad det gör i hela europa.

Just därför.
Citera
Igår, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Skitsnack. Svenskar skaffade barn sent på 1800-talet men iom att de skaffade många så gjorde det inget (snarare bra) att de började först när de bar närmare 30. Ditt rysstrolliga skolboksexempel är ju nevis på motsatsen, ryska kvinnor skaffar ofta ETT barn tidigt (18-22), sen har hon inte råd med fler utan får åka till dubai eller väst och prostituera sig.

Det du säger stämmer ju inte. Läs på.

Jag skulle väldigt gärna vilja se dina belägg på att folk skaffade sina första barn i 30 års-åldern på 1800-talet, för det låter som rent skitsnack.

Sen så har jag aldrig snackat om dagens Ryssland, jag snackade om Sovjetunionen på 80-talet. Jag vet att dagens Ryssland har samma problem med fertilitet som Sverige.
Citera
Igår, 15:39
Medlem
Jag tror inte politiker kan få människor att skaffa fler barn, det försöker man runt över hela världen. Det stora problemet är att få kvinnor att vara stolta över att vara hemmafruar igen och ta hand om familjen.
Citera
Igår, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Massinvandringen, men du kanske tkr det är trevligt riskera bli våldtagen på ålderdomshem eller rånad på väg hem från skolan?

Och du har ingen uppgift alls, än värre. En sexistisk kommunist, kunde man räkna ut med arslet. Och så babbevurmare på det, fy fan.
Var får du det ifrån? Är du analfabet, ellrr bara dum?
Tillbaks till SFI kursen med dej.
Där finner du säkert någon som vill fylla livmodern även på en varelse som dig med ett litet liv, då du gör du iaf någon nytta med all luft du andas...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in