2026-06-10, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Ja, för fysisk brist på utrymme hade ju verkligen stoppat massinvandringsprojektet..

Tånas massor av svenska barn men det missar väl ni blattevurmare, ideologiskt blinda
Lär dig läsa! Jag skrev fylla upp samhällsapparaten, din nöt...
Vadå "TÅNAS"? Gick du inte klart SFI, eller blev du hemma pga du blev gravid igen...
Citera
2026-06-10, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
I snitt behöver varje kvinna föda 2.1 barn för att befolkningen ska hålla sig stabil.

1000 kvinnor föder 2100 barn sammanlagt, av dessa barn blir 1050 flickor. 50st dör/blir sjuka/infertila och så upprepas cykeln igen med 1000 kvinnor som föder 2100 barn.

Så man kan hävda att allt över 2.1 i snitt per kvinna leder istället till en befolkningsökning.
Ja, exakt...
Vad är det du inte förstår?
Jag skrev ju att de ska föda MINST 2 barn...
Citera
2026-06-10, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Kanske, men flera länder har prövat med diverse morötter och det har inte haft en större effekt. Därför undrar jag om inte en piska på de som vägrar skaffa barn skulle vara mer effektiv.

Bara låt folk göra som de vill. Att straffa någon som inte gör som man själv vill kommer aldrig att fungera och slutar i katastrof. Många som inte skaffar barn har gjort sina val efter noggranna överväganden och alla har inte det som krävs för att vara en god förälder eller så kanske de inte klarar av uppgiften överhuvudtaget. Barn förtjänar föräldrar som verkligen vill ha dem och som är kompetenta. Har alltid funnits tillräckligt med urusla föräldrar och vissa skiter fullständigt i sin avkomma. Problemen med försörjningsbördan går över men de gamlingar som inte vill leva borde ha rätten att avsluta sitt liv om de så vill.
Citera
2026-06-10, 16:47
Medlem
jyckens avatar
En välplanerad TikTok-kampanj riktad till kvinnor 16-25 är det som behövs. De gör som sina väninnor. Om de tänker att alla andra har barn och att det är en ball grej så kommer de också att bli mammor inom nio månader. Det behöver inte vara svårare än så.
Citera
2026-06-10, 18:01
Medlem
Har aldrig förstått varför så många razinazis är så angelägna om att totala främlingar för dem, måste skaffa barn. En mycket märklig besatthet enligt mig.
Citera
2026-06-10, 18:03
Medlem
Felpost
Senast redigerad av Cutthethroat 2026-06-10 kl. 18:06.
Citera
2026-06-10, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZonaBoy
Har aldrig förstått varför så många razinazis är så angelägna om att totala främlingar för dem, måste skaffa barn. En mycket märklig besatthet enligt mig.
Helt bisarrt. Folk lägger alldeles för mycket tid på att reta sig på andra människors livsval. Så jäkla korkat att tro att man kan åstadkomma någon förändring vad gäller andras val genom tjat, gnat och mässande.
Citera
2026-06-10, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZonaBoy
Dessutom misstänker jag att de flesta av dem inte ens bidragit till någon demografisk ökning själva. Men att klaga på kvinnor är ju alltid kul.
Citera
2026-06-10, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Dessutom misstänker jag att de flesta av dem inte ens bidragit till någon demografisk ökning själva. Men att klaga på kvinnor är ju alltid kul.
Finns vissa som tycker det är kul att klaga på män också, eller hur?

Men det bästa tycker jag vore tvångsinjicering av hormoner för att få barnlösa kvinnor att börja föda barn.

Både för att höja lust och fertilitet.
Vore säkert bra för kvinnornas psykiska mående också, vården skulle slippa många "hysterikor" på detta sätt, mindre skiljsmässor osv.

Friden skulle sänka sig över äktenskap och samhälle, för alla, inte minst för deras eventuellt manliga sambos...
Citera
2026-06-10, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
Finns vissa som tycker det är kul att klaga på män också, eller hur?

Men det bästa tycker jag vore tvångsinjicering av hormoner för att få barnlösa kvinnor att börja föda barn.

Både för att höja lust och fertilitet.
Vore säkert bra för kvinnornas psykiska mående också, vården skulle slippa många "hysterikor" på detta sätt, mindre skiljsmässor osv.

Friden skulle sänka sig över äktenskap och samhälle, för alla, inte minst för deras eventuellt manliga sambos...
Jag har återkommande undrat var dessa stora mängder män som vill ha fler än två barn finns. Men ingen har riktigt förklarat det för mig.
Citera
2026-06-10, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag har återkommande undrat var dessa stora mängder män som vill ha fler än två barn finns. Men ingen har riktigt förklarat det för mig.
Förklaringen måste vara att du har fel umgänge då, vad vet jag...

Jag har flera i min vänkrets med tre barn, kanske inte alla har tre barn med samma kvinna, men ändå...
Citera
2026-06-10, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
Förklaringen måste vara att du har fel umgänge då, vad vet jag...

Jag har flera i min vänkrets med tre barn, kanske inte alla har tre barn med samma kvinna, men ändå...
Ja alltså jag med. Men de utgör inte en majoritet direkt av alla män jag känner. Och för att födslotalen ska öka borde väl en majoritet av männen vilka ha minst tre barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in