Citat:
Ursprungligen postat av
JacquesDuquesne
Att gå ut i skogen, i synnerhet nattetid, har alltid varit förbehållet totala knäppgökar, att tälta ännu mer av samma knäppgökerier.
Då är jag väl en knäppgök isåfall.
Även tältat centralt mitt i en svensk stad med runt 40.000 invånare utan att bli rån-bög-mördad.
Detta var förra året, natte-tid mitt i veckan. In sent i mörker, ut tidigt i gryningen.
Sover alltid med kniv för kunna skära ut mig ur tältet om det t.ex. börjar brinna, dragkedjorna krångla, osv.
Om det är säkert att tälta
nuvarande år så är det väl som med allt annat. Det blir vad man gör det till.
Med rätt taktiska anpassning så är tältande helt ofarligt.