Numera skulle jag aldrig tälta i en skog, trots att det inte vildmarksmördas så ofta som 1984 exempelvis
Men känslan är att vilket sjukt psyko som helst kan dyka upp exakt vart som helst numera. Det driver runt många sjuka människor i landet som kan ta sig ut i skogen likafullt som att vara i en tätbefolkad stad.
Det är just den där utsattheten som man har i ett tält ensam ute i en skog långt från bebyggelse, samtidigt är det en härlig frihetskänsla och underbart på sitt sätt.
Har man svårt att sova och reagerar på minsta ljud är det inte att rekommendera tälta.
Själv skulle jag om lusten tränger på att tälta möjligen tälta på en liten kobbe/skär dit man fått paddla exempelvis.
Då kan inte vem som helst dyka upp hur lättvindigt som helst.