2026-06-05, 22:59
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 159cmm
Vägpirater?
De som koncentrerat sig på att råna husbilsekipage och även långtradare kalla så. Härjar på de flesta rastplatser i södra Sverige, maj till mitten av september.
Citera
2026-06-05, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
De som koncentrerat sig på att råna husbilsekipage och även långtradare kalla så. Härjar på de flesta rastplatser i södra Sverige, maj till mitten av september.

Shit vad otäckt.
Citera
2026-06-05, 23:04
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 159cmm
Shit vad otäckt.
En anledning att tradare ofta kör och stannar i grupp. Gemenskapen men även säkerhet, även om man inte kör för samma åkeri.
Citera
2026-06-05, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Hahaha perfekt! Tack för tipset det ska jag komma ihåg nästa gång jag besöker en camping.

Apropå tälta. Det fanns en man utanför Göteborg som kallades Dan i skogen. Han bodde i sitt tält i skogen i 25 år. Han dog i vintras och då var han 76 år. Lite sorgligt att han valde att bo ensam i skogen men samtidigt coolt att han gjorde som han ville och att han ändå blev såpass gammal.

Vad är det som är sorgligt med det? Är det inte lite grisigt att lägga ditt egna känslomässiga bajs på någon annans liv?

Finns/fanns fler sådana gubbar runt om i Sverige. Inte speciellt unikt faktiskt.
Citera
2026-06-06, 09:55
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amelberga
Ja sant!! Och regn gör susen för sömnen när det hörs mot taket också.
Har även tyckt att det varit safe att campa neråt i Europa också på campingarna.

Yes riktigt nice med regn när man ska sova, sen sover man som skogens konung (eller drottning i ditt fall).

Okej gott att du känner dig safe i tältet även utomlands, du verkar inte vara den oroliga typen?
Citera
2026-06-06, 13:57
Medlem
Citat:
Yes riktigt nice med regn när man ska sova, sen sover man som skogens konung (eller drottning i ditt fall).

Okej gott att du känner dig safe i tältet även utomlands, du verkar inte vara den oroliga typen?
Just tält har jag inte provat utomlands men annat. Skulle dock inte vara problem med tält såvida det inte handlar om värmen. Nä jag brukar sova rätt bra när jag är iväg på sånt. Skönt att bryta mot sängen där hemma några dagar. Och när man väl kommer hem så uppskattar man sin säng extra mycket
Citera
2026-06-06, 14:42
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Just tält har jag inte provat utomlands men annat. Skulle dock inte vara problem med tält såvida det inte handlar om värmen. Nä jag brukar sova rätt bra när jag är iväg på sånt. Skönt att bryta mot sängen där hemma några dagar. Och när man väl kommer hem så uppskattar man sin säng extra mycket

Ja tältet eller sängen det är frågan? Det är tur att man kan göra det i båda 😉

Testat det någon gång?
Citera
2026-06-06, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Araber är rädda för den mörka skogen, där finns onda väsen och risk att man inte hittar ut.
Kriminella håller till i betongdjungeln, så det är lugnt och friluftsmänniskor ute i naturen är trevliga att möta om man inte har en maximal otur och råkar ut för en psykopat.

Mycket riktigt, de tror att det bor troll och häxor där. Aldrig sett en arab ute i skogen någonsin. Är de där är det för att de kidnappat någon och ska råna/misshandla/döda vederbörande eller att de har ett knarkparti nergrävt. Håll dig borta ifrån platser som är lättillgängliga via gång från en BMW så slipper du nog ett besök även om dess aktivtiteter skulle råka sammanstråla med dina egna friluftsäventyr.

Så risken ligger nog i att du ska råka träffa på en psykopat som dessutom råkar veta att du tältar just där en natt för att du ska råka ut för något ifrån en människa. Otur med huggormar och vildsvin ligger nog närmare som eventuella hot.
Citera
2026-06-06, 19:40
Medlem
Citat:
Ja tältet eller sängen det är frågan? Det är tur att man kan göra det i båda 😉

Testat det någon gång?
Allt utom sängen vid spännande aktiviteter. Det blir FÖR uppenbart så jag tappar intresset. Senaste ligget försökte övertala mig i säng men det slutade med att jag fick en flygtur - och enda anledningen till att jag faktiskt blev kvar på plats hahah
Själv då brandslangen, är det naturen som lockar?
Citera
2026-06-06, 20:46
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Vågar man tälta fortfarande eller blir man kniv-rån-bög-mördad numera?

Jag brukade tälta en del förut, slog upp det i princip var som helst men idag undrar man ju ens om man överlever i sommar om man med familjen ger sig ut i tält på den lokala campingen för att inte tala om vildmarken?! För att inte tala om man går rakt ut i en nationalpark och andra kommer gåendes och mördar en? Stick-säkert tält kanske?

Erfarenheter?

Ta din båt ut till en ö så sover du gott och säkert, sannolikt både från "babbar" och varg/björn/älg.
Tar du med en studsare och spade kan du alltid gräva ner det skjuter. Jaktbrott (olovlig jakt) ger böter eller fängelse upp till 6 månader eller om grovt ett år.
Licenserna lär ryka. Du känner dig dock kanske säkrare med mössan och bössan med dig.
Citera
2026-06-06, 21:08
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Allt utom sängen vid spännande aktiviteter. Det blir FÖR uppenbart så jag tappar intresset. Senaste ligget försökte övertala mig i säng men det slutade med att jag fick en flygtur - och enda anledningen till att jag faktiskt blev kvar på plats hahah
Själv då brandslangen, är det naturen som lockar?

Haha japp sex i tältet passar nog bättre när man är 20. Annars kanske det ser ut som det där klippet vi kollade på igår här i tält-tråden med Gustafsson när han härjar i tältet.

Jag har faktiskt inte tältar så jättemycket men jag beundrar personer som gillar att sova utomhus, det har något jag vet inte riktigt vad det är men jag gillar´t. Här har vi en modig tjej som inte är rädd för att vara ensam i skogen på natten.

https://www.sverigesradio.se/artikel/darfor-sover-karin-utomhus-varannan-dag

Ok flygtur, du skadade dig inte hoppas jag?
Citera
2026-06-07, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Vågar man tälta fortfarande eller blir man kniv-rån-bög-mördad numera?

Jag brukade tälta en del förut, slog upp det i princip var som helst men idag undrar man ju ens om man överlever i sommar om man med familjen ger sig ut i tält på den lokala campingen för att inte tala om vildmarken?! För att inte tala om man går rakt ut i en nationalpark och andra kommer gåendes och mördar en? Stick-säkert tält kanske?

Erfarenheter?
Syftar du på just "TÄLT" så ger du dig långt ut i storskogen och vandrar långt ut och har med dig en eller två rejäla vakthundar så skulle jag nog säga att du skulle vara MYCKET SÄKER! Största risken långt ute i vildmarken är gissningsvis varg och björn. Naturligtvis inte nere i Skåne eller i sydligaste Sverige, men kommer du en bit upp i landet och hamnar oturligt mellan hondjuret och hennes unge/ungar så kan du ligga risigt till.

Men självfallet har massinvandringen med araber och negrer från Afrika samt naturligtvis flödet av kriminella EU-medborgare rent allmänt påverkat tryggheten i landet för oss svenskar med de öppna gränser vi har med både in- och utflöde av kriminellt slödder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in