2026-06-03, 01:36
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Största risken är väl att rådjur eller vildsvin dyker upp. Eller en brunstig brunbjörn som våldtar dig.

Det är större chans att bli knivknullad i tältet än att dö i en flygolycka eller på Estonia.
Citera
2026-06-03, 01:42
Medlem
Majsmannen2s avatar
Man kan som bara testa och se.

Men tror det är säkrare att tälta i skogen än på din innergård.
Citera
2026-06-03, 02:46
Avstängd
Victor-Cronhielms avatar
Finns ett antal mord i världen som har skett när folk har tältat. Finns till och med en video på när en tältande dansk och svensk blir mördade. Tror att de blev våldtagna också. De får halsen avskurna. Det var dock inte i Sverige utan något jihadist-mecka. Du kan säkert hitta en mer lämplig plats. Testa vad som händer utanför en moské.
Citera
2026-06-03, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Vågar man tälta fortfarande eller blir man kniv-rån-bög-mördad numera?

Jag brukade tälta en del förut, slog upp det i princip var som helst men idag undrar man ju ens om man överlever i sommar om man med familjen ger sig ut i tält på den lokala campingen för att inte tala om vildmarken?! För att inte tala om man går rakt ut i en nationalpark och andra kommer gåendes och mördar en? Stick-säkert tält kanske?

Erfarenheter?

Erfarenheten är ju att allemansrätten inte gäller i Nationalparker, så där kan det vara mycket begränsat vart man får tälta. Jag har full förståelse för de som knivar personer som tältar där man inte får!
Citera
2026-06-03, 06:37
Medlem
Tältade strax sydöst om Västerås för tre helger sedan. Gick hur bra som helst. Två fästingar och en del oklara ljud från djur samt en nästan krock med en grävling som sprang över avfarten från motorvägen bara.
Citera
2026-06-03, 07:24
Medlem
Ett automatvapen hade inte skadat att ha med sig
Citera
2026-06-03, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Vågar man tälta fortfarande eller blir man kniv-rån-bög-mördad numera?

Jag brukade tälta en del förut, slog upp det i princip var som helst men idag undrar man ju ens om man överlever i sommar om man med familjen ger sig ut i tält på den lokala campingen för att inte tala om vildmarken?! För att inte tala om man går rakt ut i en nationalpark och andra kommer gåendes och mördar en? Stick-säkert tält kanske?

Erfarenheter?
Du riskerar att bli uppäten av en varg eller invandrare så fort du kliver utanför dörren. Det är nog säkrast att du stannar hemma och lämnar vildmarken åt självmordsbenägna tältgalningar.
Citera
2026-06-03, 08:51
Medlem
Inte där jag övernattar, dit behöver man gå till fots 1 km, går knappt ens att cykla dit.

Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
I skogen har man sina knark och vapengömmor, man kör även ut i skogen om man skall tortera eller avrätta någon rival.
Man är och rör sig i skogen, men inte av samma skäl som svenskarna.
Citera
2026-06-03, 09:00
Medlem
pepsi haxs avatar
Jag och frugan brukade campa för något år sedan, vi var på vanlig camping och på lite på utkanten av staden nära vatten m.m

Vi stötte bara på svenska joggare/simmare eller svenska barnfamiljer.
Min fru gillar dock inte att campa utanför riktiga campingplatser/husvagnscampingar
Citera
2026-06-03, 09:13
Medlem
Konstigt att folk som sitter och sprider hat i morsans källare är rädd för att gå utomhus.
Citera
2026-06-03, 09:34
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Finns ytterst få babbar i skogen. De är rädda för björnar, vargar och andra vilda djur.
Detta.
Enda fristad man har numera om man vill slippa se skiten.
Citera
2026-06-03, 10:10
Medlem
dude2ks avatar
Snacka om att utmana ödet.
Det är knappt säkert att bo i hus!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem