Citat:
Ursprungligen postat av
Nyepost
Jo i princip. Varför ska jag inte skriva ut min längd om det kan vara till min fördel? Det förstår alla. På samma sätt hade feta kvinnor dolt sin vikt om det fanns ett sånt alternativ.
Du har inte läst ts, jag är inte kort (jag är längre än de flesta män) så det spelar ingen roll för mig. Jag är inte ens intresserad av att träffa någon seriöst. Jag tycker bara att man ska call out mobbing när man ser det.
Jag kan säga empiriskt: alla långa män skriver inte ut sin längd på Tinder. Du har helt enkelt fel i att påstå att man kan utgå från att alla män på Tinder som inte skriver ut sin längd är korta.
Det är givetvis inte mobbing att skriva att man vill träffa en lång kille. Möjligen hårt gentemot korta män, men det handlar om att tala om vilken partner man söker, inte om att trycka ner någon.
Åh, jag kan trösta dig med att i slutändan går män mycket mer på utseende än vad kvinnor gör, så du kan ju skicka dina sympatitårar som ingen bett om till alla oss kvinnor som bedöms så hårt på utseende. Det finns anledning till att skönhetsgreppsindustrin, modeindustrin, sminkindustrin osv. osv. är i en helt annan dimension för kvinnor än vad den är för män.
Men i själva verket är du bara ute efter att racka ner på att kvinnor och motivera det med att vi råkar ha allmänna utseendepreferenser medan du förbiser att helt att män har sådana och, hör och häpna, i betydligt högre grad väljer partner på dessa ytliga utseendepreferenser än vad kvinnor gör.
Man kan fråga sig varför du lägger ditt krut inom detta område om du inte ens är kort själv, men det ger inga friska signaler i alla fall. Illa dold misogyni, som grundar sig i…. Ja, låt mig gissa!! Jag behöver inte ens säga.