2026-05-07, 06:43
Medlem
Varför skulle detta vara mobbning? Om jag varit singel och haft en preferens för asiatiska kvinnor och en blondin kärar ner sig i mig och jag nobbar denna kvinna pga denna preferens, mobbar jag då denna person?
Bekymmersamt hur män idag är så jävla känsliga. Du är den du är, du har den längd du har och ser ut som du gör. Använd vad du har och sluta ta på offerkoftan så ska du nog hitta en tjej.
Citera
2026-05-07, 08:05
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Jag har de senaste året roat mig med tinder och noterat att kvinnor gärna listar längdkrav i sin profil. Oftast är det 180 eller 185 cm som anges. Någon gång har jag sett 175.

Fenomenet i sig är ju ingen nyhet, men det jag tänkte på är att det skrivs i profilen. Jag menar man kan väl helt enkelt swipa vänster på de män som är kortare än eller inte anger sin längd i profilen. Det får mig att dra slutsatsen att det rör sig om ren mobbing från dem. De njuter av att trycka ner män på alla sätt de kan. Jag har också sätt kvinnor skriva om kukstorlek i profilen, men det ser jag som mer uppenbart provokativt.

Skriver män tex; tjockisar och/eller singelnammor swipa vänster i sina profiler? Det är inget jag kan se själv när jag bara får upp kvinnor.
Och nej jag är personligen inte kort men jag tycker det är osmakligt. Ingen kan rå för sin längd.

Jag kan addera att jag tror många kvinnor har tinder rent av för att mobba och dissa män. Det är huvudsyftet med appen för dem. Oavsett om det är gällande längd eller bara allmänt.

Lustigt att det blir gnäll när skönhetsidealen slår åt andra hållet. För du har väl aldrig hoppat över någon du anser för tjock, kort, smal, för små bröst osv?
Citera
2026-05-07, 08:32
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarvikingen
Vissa vita män har inget annat val än att rasblanda. Det är därför man ser så många vita män med asiatiska kvinnor eftersom vita kvinnor ofta är mycket mer kräsna än icke-vita. Så mindre attraktiva vita män har inget annat val än att beblanda sig med asiatiska kvinnor.
Raka skallen eller gör hårtransplantation, odla skägg, absorbera solljus, skaffa gymkort, tugga protein, se över garderoben & plånboken.

Ge inte upp drömmen om en vit kvinna innan du testat allt. 30-årsåldern är ingen ålder.
Senast redigerad av KonungHonung 2026-05-07 kl. 08:37.
Citera
2026-05-07, 09:55
Medlem
Fast om en kvinna sätter upp ett längdkrav så är det väl bara ett bevis för att det är en ytlig människa som du ändå inte vill befatta dig med?

Nu har jag aldrig använt tinder eller liknande, men jag har svårt att tro att alla, eller ens majoriteten, har satt upp en (orealistisk) minimumlängd? I så fall vill jag se lite statistik för detta
I vissa fall kan det väl till och med vara befogat, om kvinnan i fråga är väldigt lång själv.

Men jag förstår som sagt inte problemet. Det är som att bli upprörd över att en profil har med "måste äga minst två kamphundar" som krav - det är väl bara att ignorera? Du vill väl inte ha en sådan partner ändå?
Citera
2026-05-07, 10:19
Medlem
Sommarvikingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Även om man är lång så måste man tillhöra 10% av eliten för att dagens kvinnor ens ska bry sig...
Längd har inte mycket värde om ens ansikte är under 6/10 utseendemässigt. Man kanske får lite mer uppmärksamhet pga sin längd från fula tjejer, typ 2/10or, eller halvfula asiatiska kvinnor. Thats it.

Du måste ha både ansikte, längd och bra hårgenetik. Helst en bra frame också, breda axlar etc, för att en 4/10+ tjej ska visa något som helst intresse.

Dom som inte håller med mig skaffade tjej långt innan sociala medier ens fanns, typ för 20 år sen så dom vet inte hur verkligheten ser ut idag.
Citera
2026-05-07, 10:32
Medlem
BackOnCracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Du hade med nöd och näppe klarat den övre gränsen för vad kvinnor anser acceptabelt. Annat är det för mig som är 190 och skapelsens kronjuvel i fruntimrenas tindrande ögon.

Njut av ditt öde 😉
Citera
2026-05-07, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
Som om ni män inte är ytliga. En får inte vara för kort, inte för lång, inte för tjock, inte för smal, inte ha för stora bröst, inte för små, inte för sminkad, inte för osminkad, inte för långt hårt, inte för kort osv osv. Ni vill att en ska se ut som en barbiedocka.
Du missar en liten detalj, man får vara allt ovanstående men då får man släppa det här med attityd.

Om du inte ser ut som guds gåva till mänskligheten ska du inte heller bete dig som guds gåva till mänskligheten. Ingen är skyldig dig något, respekt förtjänar man.

Om du t.ex är fet kan du kompensera detta med att vara trevlig. Ganska enkelt faktiskt.
Citera
2026-05-07, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Varför kan vi då inte introducera ett viktfilter? Jag vill inte ha tjocka kvinnor om jag kan välja bort det.

Män är också programmerade att välja bort överviktiga då det är tecken på ohälsa, dålig fertilitet, och dåliga gener.

Att bara ha längdfilter är att anpassa för kvinnor. Vilket också fått män att lämna apparna eller mest sluta betala för dem då servicen uppenbarligen är dålig.
Finns överviktiga män också, väldigt många. Det är same-same. Fetma kan vara ärftligt, blandat med andra orsaker, men oftast något man kan göra något åt. Om man vill. Hur lång eller kort man blir är lite svårare att ändra på. Om man inte gör sjuka ingrepp.
Citera
2026-05-07, 11:50
Medlem
osofistikerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Jo i princip. Varför ska jag inte skriva ut min längd om det kan vara till min fördel? Det förstår alla. På samma sätt hade feta kvinnor dolt sin vikt om det fanns ett sånt alternativ.

Du har inte läst ts, jag är inte kort (jag är längre än de flesta män) så det spelar ingen roll för mig. Jag är inte ens intresserad av att träffa någon seriöst. Jag tycker bara att man ska call out mobbing när man ser det.
Jag kan säga empiriskt: alla långa män skriver inte ut sin längd på Tinder. Du har helt enkelt fel i att påstå att man kan utgå från att alla män på Tinder som inte skriver ut sin längd är korta.

Det är givetvis inte mobbing att skriva att man vill träffa en lång kille. Möjligen hårt gentemot korta män, men det handlar om att tala om vilken partner man söker, inte om att trycka ner någon.

Åh, jag kan trösta dig med att i slutändan går män mycket mer på utseende än vad kvinnor gör, så du kan ju skicka dina sympatitårar som ingen bett om till alla oss kvinnor som bedöms så hårt på utseende. Det finns anledning till att skönhetsgreppsindustrin, modeindustrin, sminkindustrin osv. osv. är i en helt annan dimension för kvinnor än vad den är för män.

Men i själva verket är du bara ute efter att racka ner på att kvinnor och motivera det med att vi råkar ha allmänna utseendepreferenser medan du förbiser att helt att män har sådana och, hör och häpna, i betydligt högre grad väljer partner på dessa ytliga utseendepreferenser än vad kvinnor gör.

Man kan fråga sig varför du lägger ditt krut inom detta område om du inte ens är kort själv, men det ger inga friska signaler i alla fall. Illa dold misogyni, som grundar sig i…. Ja, låt mig gissa!! Jag behöver inte ens säga.
Citera
2026-05-07, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Dessa "längdkräv" tenderar att försvinna med status och cash. De som skriver ut kravlistor är ju att likna vid eskorter.

Ja vilket jävla sätt att träffa någon på med kravlistor med lön, bil, längd, allt utom personligheten i fråga.
Ja det blir ju som en situation med en prostituerad där du diskuterar priset för hennes fitta!
Citera
2026-05-07, 12:26
Medlem
Kvinnor ställer höga krav.
Män har små krav.

Jag har lösningen

Senast redigerad av troligengud 2026-05-07 kl. 12:32.
Citera
2026-05-07, 12:43
Medlem
Mr Hectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Skorpionen.
(Jag har enbart använt Hinge, inte Tinder, så lite annan uppbyggnad på profilerna)
På manliga profiler jag aldrig sett att någon uttryckligen skriva nej tack till tjockisar (och absolut inte med kg angivna, som väl vore den mest direkta motsvarigheten) men jag har sett omskrivningar som jag tolkat så. Typ att man skriver med ett antal väldigt aktiva hobbys eller att man inte är soffpotatis, och att man söker en likasinnad partner. På promts om "drömpartner" har jag också sett att skriver mindre, petite osv. Det skulle såklart kunna handla enbart om höjd men som överviktig kvinna har jag tolkat det som att det inte är mig man söker då.

Men att man inte är intresserad av singelmammor har jag sett skrivas uttryckligen, ibland med ganska aggressiv ton/formulering. För mig som själv är barnfri fattar jag helt att man vill ha en partner utan barn och ser inget fel i att man anger det. Men jag drar öronen åt mig när man väljer att göra det på ett sätt som visar att man ser singelmammor som mindre värda, slampor etc. Oavsett kön tycker jag det är konstigt att välja att fokusera på det negativa på det sättet, på en plattform där man i princip ska sälja in sig själv.

Jag har aldrig skrivit några krav på min profil.

Soffpotatiskravet är rätt bra ändå, då vet man direkt att hon har en bokstavsdiagnos med överaktivitet som attribut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in