2026-05-05, 21:17
Medlem
(Jag har enbart använt Hinge, inte Tinder, så lite annan uppbyggnad på profilerna)
På manliga profiler jag aldrig sett att någon uttryckligen skriva nej tack till tjockisar (och absolut inte med kg angivna, som väl vore den mest direkta motsvarigheten) men jag har sett omskrivningar som jag tolkat så. Typ att man skriver med ett antal väldigt aktiva hobbys eller att man inte är soffpotatis, och att man söker en likasinnad partner. På promts om "drömpartner" har jag också sett att skriver mindre, petite osv. Det skulle såklart kunna handla enbart om höjd men som överviktig kvinna har jag tolkat det som att det inte är mig man söker då.

Men att man inte är intresserad av singelmammor har jag sett skrivas uttryckligen, ibland med ganska aggressiv ton/formulering. För mig som själv är barnfri fattar jag helt att man vill ha en partner utan barn och ser inget fel i att man anger det. Men jag drar öronen åt mig när man väljer att göra det på ett sätt som visar att man ser singelmammor som mindre värda, slampor etc. Oavsett kön tycker jag det är konstigt att välja att fokusera på det negativa på det sättet, på en plattform där man i princip ska sälja in sig själv.

Jag har aldrig skrivit några krav på min profil.
Citera
2026-05-05, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Jo det finns definitivt. Jag vet inte hur vanligt det är men jag har sett en del 160-170 cm kräva långa män.

Dessa kvinnor kanske gillar att bära 15 cm högklackat och fortsatt vill att mannen ska vara längre än henne, så att hon får känna sig kvinnlig i högklackat och samtidigt petit vid sin man?

En 160 kvinna blir 175 med 15 cm klack. Och vill kanske då ha en 180 man.
En 170 kvinna blir 185 med 15 cm klack. Och vill då kanske ha en 190 man.

Jag tror faktiskt att fenomenet med att kvinnor vill ha långa män, många gånger har att göra med att kvinnan vill känna sig liten, petit och kvinnlig bredvid sin man.

Precis som män kan vilja känna sig stora och manliga vid sin kvinna. och därav föredrar en smal och inte alltför lång kvinna.
Citera
2026-05-05, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 23123asdasdaabc
Har man magmuskler så är det många som tar bort de där "kraven".

Har du pengar tar de även bort kravet på magrutor
Citera
2026-05-05, 21:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Dessa kvinnor kanske gillar att bära 15 cm högklackat och fortsatt vill att mannen ska vara längre än henne, så att hon får känna sig kvinnlig i högklackat och samtidigt petit vid sin man?

En 160 kvinna blir 175 med 15 cm klack. Och vill kanske då ha en 180 man.
En 170 kvinna blir 185 med 15 cm klack. Och vill då kanske ha en 190 man.

Jag tror faktiskt att fenomenet med att kvinnor vill ha långa män, många gånger har att göra med att kvinnan vill känna sig liten, petit och kvinnlig bredvid sin man.

Precis som män kan vilja känna sig stora och manliga vid sin kvinna. och därav föredrar en smal och inte alltför lång kvinna.
Men hur intresserad är man då av män? Då har man problem och se över sin sexuella läggning. Kanske prata med en psykolog.

Jag kan tänka mig tjocka, petita, långa, korta, vita, bruna och svarta kvinnor.
Citera
2026-05-05, 21:23
Moderator
pbos avatar
Relationer och samlevnad --> Nätdejting
/Moderator
Citera
2026-05-05, 21:55
Medlem
Citat:
Jag har de senaste året roat mig med tinder och noterat att kvinnor gärna listar längdkrav i sin profil. Oftast är det 180 eller 185 cm som anges. Någon gång har jag sett 175.

Fenomenet i sig är ju ingen nyhet, men det jag tänkte på är att det skrivs i profilen. Jag menar man kan väl helt enkelt swipa vänster på de män som är kortare än eller inte anger sin längd i profilen. Det får mig att dra slutsatsen att det rör sig om ren mobbing från dem. De njuter av att trycka ner män på alla sätt de kan. Jag har också sätt kvinnor skriva om kukstorlek i profilen, men det ser jag som mer uppenbart provokativt.

Skriver män tex; tjockisar och/eller singelnammor swipa vänster i sina profiler? Det är inget jag kan se själv när jag bara får upp kvinnor.
Och nej jag är personligen inte kort men jag tycker det är osmakligt. Ingen kan rå för sin längd.

Jag kan addera att jag tror många kvinnor har tinder rent av för att mobba och dissa män. Det är huvudsyftet med appen för dem. Oavsett om det är gällande längd eller bara allmänt.

Det är tiktok som lär de.
Det här såg vi aldrig innan.
Citera
2026-05-05, 22:15
Medlem
Skattmasen08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Det är tiktok som lär de.
Det här såg vi aldrig innan.

Du har en poäng. Kvinnor har iofs i alla tider föredragit långa män framför motsatsen. Men att fokusera så hårt på det samt "skylta" med det har kommit på senare tid. Det är en slags trend som har spridit sig.
Citera
2026-05-05, 22:15
Avslutad
Citat:
Jag har de senaste året roat mig med tinder och noterat att kvinnor gärna listar längdkrav i sin profil. Oftast är det 180 eller 185 cm som anges. Någon gång har jag sett 175.

Fenomenet i sig är ju ingen nyhet, men det jag tänkte på är att det skrivs i profilen. Jag menar man kan väl helt enkelt swipa vänster på de män som är kortare än eller inte anger sin längd i profilen. Det får mig att dra slutsatsen att det rör sig om ren mobbing från dem. De njuter av att trycka ner män på alla sätt de kan. Jag har också sätt kvinnor skriva om kukstorlek i profilen, men det ser jag som mer uppenbart provokativt.

Skriver män tex; tjockisar och/eller singelnammor swipa vänster i sina profiler? Det är inget jag kan se själv när jag bara får upp kvinnor.
Och nej jag är personligen inte kort men jag tycker det är osmakligt. Ingen kan rå för sin längd.

Jag kan addera att jag tror många kvinnor har tinder rent av för att mobba och dissa män. Det är huvudsyftet med appen för dem. Oavsett om det är gällande längd eller bara allmänt.

Härligt att kvinnor vågar vara mer ärliga med sina preferenser numera.

Allmänt känt att kvinnor vill ha långa män med stora kukar, knappast provocerande för andra än er med mikroskopiska.

Blev nästan feminist nu.
Citera
2026-05-05, 22:21
Medlem
Det är lätt att tro att kvinnor har det lätt på dejtingsajterna. De kan ställa krav och vara kräsna.

Men baksidan är att de här männen, som lever upp till de höga kraven, spelar i en högre liga och inte är intresserade av kvinnorna - som sedan blir ghostade gång på gång och i längden lider mycket psykiskt.

https://www.dn.se/insidan/ghosting-sa-paverkas-du-nar-dejten-gar-upp-i-rok/
Citera
2026-05-05, 22:22
Medlem
lakritcs avatar
Många kvinnor där jag bor är 175-178 enligt sina profiler så det kan ju finnas goda skäl.
Citera
2026-05-05, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Har du pengar tar de även bort kravet på magrutor

Kvinnor som behandlar relationer som transaktioner brukar kallas för...
Citera
2026-05-05, 22:25
Medlem
Majsmannen2s avatar
Ju mer tydlig och rak och klar med vad du vill ha dessto större sannolikhet att du får detsamma.

Tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in