2026-05-06, 23:45
Medlem
KapitalismKnullads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoidEngineer
Alltså, kvinnor som vill ha långa män, vill det för att det ökar chansen för en stor kuk 🤷🏻‍♀️

Grejen är att det där stämmer ju inte ens. Jag vet många män över 190 som är under medel.
Sedan har du grabbar som Jordi El Nino...
Citera
2026-05-06, 23:47
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Våldsutövande är en mycket effektiv åtgärd, på så väl män som kvinnor. Till och med du förstår nog att världen även idag styrs av våldskapital. Men nog om det och åter till ämnet.

Jag blir inte mobbad av flickebarn. Jag är dessutom en ganska reslig herre, om det nu behagar herrn att veta.

Jag tycker alla män har rätt till sex. Att "snacka" tjejer i säng med captain save a hoe-game betvivlar jag fungerar särskilt väl. De brukar gilla män som är mer aggressiva.

Gör den? Sist jag kollade så åker du i finkan om du drämmer till folk på käften till höger och vänster (sen att man mkt väl kan ha lust att göra det ibland - det är ju en annan sak). Flirtning, dating, relationer av alla dess slag baseras ju på psykologi mest vill jag påstå.

Men visst fasen finns det kvinnor som föredrar snubbar med visst våldskapital sas - men går dom nånsin ut offentligt med det på en dating-app? "Sökes: reslig helst lång herre som inger viss respekt"?
Citera
2026-05-06, 23:50
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
Som om ni män inte är ytliga. En får inte vara för kort, inte för lång, inte för tjock, inte för smal, inte ha för stora bröst, inte för små, inte för sminkad, inte för osminkad, inte för långt hårt, inte för kort osv osv. Ni vill att en ska se ut som en barbiedocka.

Visst förekommer det paradoxalt nog viss dubbelmoral ibland - den märker även jag som straight
Citera
2026-05-06, 23:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
Som om ni män inte är ytliga. En får inte vara för kort, inte för lång, inte för tjock, inte för smal, inte ha för stora bröst, inte för små, inte för sminkad, inte för osminkad, inte för långt hårt, inte för kort osv osv. Ni vill att en ska se ut som en barbiedocka.
Det är för att dom tror att dom lever i ett tevespel, och att dom själva är en tevespelsgubbe.
Citera
2026-05-07, 00:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost

Jag tycker alla män har rätt till sex.

Du är ju för fan inte klok.
Citera
2026-05-07, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Tror det är så att de mest eftertraktade männen var de som fick mest avkomma av alla, även med den del av kvinnorna som "borde blivit över". Kort sagt - fler kvinnor än män har blivit föräldrar men en liten del av männen har fått många barn.
Okej, ditt fokus är bilda familj och bli pappa, inget fel i det.

Vad du säger betyder att fler kvinnor har barn med olika pappor än män som har barn med olika mammor. Jag köper inte riktigt det och skulle vilja se fakta. Säger alltså inte att du har fel, men inte rätt heller.

Ditt fokus på att bilda familj och bli pappa kan dock vara precis det som lägger krokben för dig. Too much, too soon. Det inducerar rädslor. Bara umgås och ha kul istället, lättsamt, kravlöst. Vad som sen händer, det får man se.

Killar som inte drömmer om familj o barn, är oftast de som har det lättare, de upplevs ofarligare. Väldigt många pappor var tveksamma till att bli det första gången. Det är hos kvinnor klockan tickar..
Citera
2026-05-07, 01:49
Medlem
Jag chattade med en thai tjej på tinder. Hon var 157 cm och tyckte mina 172 cm var för kort för henne?? Jag menar; va fan liksom?? Jag är längre men jag skrev lite kortare ändå för att höra hennes reaktion, jag var inte värst intresserad ändå för hon bodde i thailand. Hur fan kan man tycka att nån som är 15 cm längre är för kort när man själv är så kort?
Citera
2026-05-07, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tycker inte att det är konstigt att skriva ut de krav som man inte är beredd att kompromissa om, i profilen. Det är lika bra, för då tar man inte upp varken någon annans tid eller sin egen tid i onödan.

En annan tanke: många gånger är det så att när man har möjlighet att välja s.a.s., som man har på ett dejtingforum, så ställer man in - och skriver ut - sina ÖNSKNINGAR. Men om man skulle träffa en man i verkligheten som är - t.ex. - lite kortare än det man egentligen önskar, så kan det gå bra ändå. Om man tycker att han är trevlig och charmig, och man klickar... man sugs in i förälskelsen utan att vara medveten om att det håller på att hända, kanske.

Detta skulle även kunna hända dig med en tjock singelmamma, vettu!
Precis, att umgås, ha kul och lära känna. Det är det som gäller. Detta sker inte online! Visst, man kan få kontakt där, men ofta har man då dissat väldigt många utifrån.. egna negativa fantasier.

De flesta par är inte ihop med någon som är perfekt ur alla aspekter. Det är någon man funkar ihop med. Precis som med ens allra bästa vänner, de har också sina brister. Ingen är perfekt.

Tänk bara tanken, att välja vänner med en app i telefon.. Sjukt, funkar ju inte så. Men visst, man kan hitta någon ny vän via kontakt på nätet, det händer. Men då inte likt någon dejtingapp, snarare nåt gemensamt intresse, diskussioner som liksom bara funkar och sedan leder vidare.
Senast redigerad av Goobleyzook 2026-05-07 kl. 02:40. Anledning: Förtydligande
Citera
2026-05-07, 02:38
Medlem
area50s avatar
Även om man är lång så måste man tillhöra 10% av eliten för att dagens kvinnor ens ska bry sig...
Citera
2026-05-07, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Även om man är lång så måste man tillhöra 10% av eliten för att dagens kvinnor ens ska bry sig...
Det är helt enkelt fel! Det är inte så att nio av tio män är singlar. För det skulle betyda att nio av tio kvinnor också är singlar, då det finns ungefär lika många kvinnor som män, med viss variation inom åldersgrupp och framförallt region.

Du nedvärderar dig själv, vilket troligen gör dig oattraktiv.
Citera
2026-05-07, 03:38
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
Jag chattade med en thai tjej på tinder. Hon var 157 cm och tyckte mina 172 cm var för kort för henne?? Jag menar; va fan liksom?? Jag är längre men jag skrev lite kortare ändå för att höra hennes reaktion, jag var inte värst intresserad ändå för hon bodde i thailand. Hur fan kan man tycka att nån som är 15 cm längre är för kort när man själv är så kort?

Du skulle dragit till med denna:

"Good luck with Mr Giraffe"

Citera
2026-05-07, 05:25
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Brudar är biologiskt programmerade att gilla långa snubbar eftersom de haft mer våldskapital och därför större anskaffningsförmåga genom alla tider så det har varit mer evolutionärt fördelaktigt för dem att para sig med långa snubbar. De kan inte hjälpa det. På samma sätt som vi snubbar ofta gillar stora tuttar och breda höfter eftersom det är biologiskt programmerat i oss att såna brudar är fertila och föder friska ungar.
Varför kan vi då inte introducera ett viktfilter? Jag vill inte ha tjocka kvinnor om jag kan välja bort det.

Män är också programmerade att välja bort överviktiga då det är tecken på ohälsa, dålig fertilitet, och dåliga gener.

Att bara ha längdfilter är att anpassa för kvinnor. Vilket också fått män att lämna apparna eller mest sluta betala för dem då servicen uppenbarligen är dålig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in