2026-05-06, 18:57
Medlem
Jag tycker de flesta kvinnor är horor och dåliga personer men dom måste väl få ha vilka preferenser dom vill?

Tänk dig själv att vara kvinna, skulle du verkligen vilja ha en kort och vek man?
Nej för fan, kvinnor vill ha män som kan skydda dom och få dom känna sig säker och det kan inte en man på 170cm göra idag.
För fan, killar i klass 6 är längre än 170cm idag.

Vi har växt med flera cm i sverige sedan typ 60 talet och på 60 talet var det nog ganska normalt att va 170-175 men idag anses det mer åt det kortare hållet.

Att kvinnor väljer bort massa män hör till evolutionen och såhär har det alltid varit.
Att längd ska spela så stor roll är ju väldigt tråkigt för mannen eftersom det inte går att göra nåt åt, hade varit lättare att acceptera om kvinnor inte gillade feta män för då hade det bara varit att gå ner i vikt.

Sen ska du inte ta kvinnorna på orden helle rnär dom säger att en man måste vara en viss längd.
Finns mängder av män som är 175cm och inte har problem att få kvinnor, men dessa män kanske inte har ölmage och klär sig som en uteliggare utan dom tränar, ser okej ut, och kan föra en konversation med kvinnor utan att få hjärnsläpp.
Citera
2026-05-06, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
TS här

Jag noterar att många i tråden tar upp preferenser och att kvinnor har rätt till det.

Jag vänder mig inte emot kvinnors preferenser. Men formatet på bla tinder är ju så att man själv väljer profiler att matcha med, de flesta anger längd i sin profil och man kan ju anta att en man som undanhåller det i sin profil är kortare än genomsnittet. Alltså behöver man överhuvudtaget inte deala med korta män om man inte vill och behöver således inte skriva det i sin profil. På samma sätt behöver inte jag skriva "ej feta" eller dylikt i min profil. Det får mig att dra slutsatsen att det rör sig om mobbing.

Frågor på det?
En fråga: varför sparkar du upp vidöppna dörrar? Vi vet att kvinnor inte inser sin dubbelmoral för att det finns tillräckligt med simpar för att de inte ska behöva tumma på önsketänkandet. Vad göra åt saken förutom att acceptera, gå vidare och göra nåt vettigt av sitt liv?

Det handlar inte om mobbing, det handlar om att krama sista kronan ur varje sojapojke som stekt hjärnan med TikTok och inte längre kan föra ett normalt samtal med en kvinna IRL.

Tinder är smutskapitalism, inte feminism.
Citera
2026-05-06, 19:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Festmulatt
En fråga: varför sparkar du upp vidöppna dörrar? Vi vet att kvinnor inte inser sin dubbelmoral för att det finns tillräckligt med simpar för att de inte ska behöva tumma på önsketänkandet. Vad göra åt saken förutom att acceptera, gå vidare och göra nåt vettigt av sitt liv?

Det handlar inte om mobbing, det handlar om att krama sista kronan ur varje sojapojke som stekt hjärnan med TikTok och inte längre kan föra ett normalt samtal med en kvinna IRL.

Tinder är smutskapitalism, inte feminism.
Jag tror inte du förstår poängen.
Det handlar inte om preferenser eller dubbelmoral.
Det handlar inte om kapitalism.
Det handlar om ren mobbing. Är det inte bra att upplysa om det? Se bara hur alla i tråden vill gömma sig bakom muh preferens istället för att erkänna sanningen.
Citera
2026-05-06, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Jag tror inte du förstår poängen.
Det handlar inte om preferenser eller dubbelmoral.
Det handlar om ren mobbing. Är det inte bra att upplysa om det? Se bara hur alla i tråden vill gömma sig bakom muh preferens istället för att erkänna sanningen.
Okej, med chansen att jag missförstått ämnet. Känner du dig mobbad?
Fråga: vad är i så fall en rimlig åtgärd mot det? Fäktas mot väderkvarnar och hoppas på att mobbingen upphör?
Citera
2026-05-06, 19:07
Medlem
seaworthys avatar
Skulle ändå välja bort kvinnor som anger sånt som krav, så jag ser det som ett ickeprobroblem. Däremot skulle jag absolut inte kunna tänka mig att ta mig an en kvinna som är längre än mig själv
Citera
2026-05-06, 19:34
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Det är väl bara positivt? Mindre konkurrens för oss som är nära två meter. Och du får även en indikation på vilka tjejer som du inte har en chans på ändå. Håll dig till dem som letar efter betahannar i istället. Happy fishing!

/AI
Face value.

Primater har sina ritualer av gate keeping för att sålla bort oattraktiva individer samt att visa upp sitt sexuella värde. I det sociala narrativet vi har är det förväntat och kosher att kvinnorna gör det första offentliga urvalet genom att berätta om de estetiska krav hon har (längd, kroppsbyggnad, kroppsbehåring osv) samt personlighet och intelligens, tillgångar och social status.

Mäns urval brukar mer lågmälda men visst finns de - när ett uppenbarligen skadat gods med olösta pappaproblem och kluster-B anser att hon är rätt tjej för en får man visa sina gränser. Jag brukar ghosta eller signalera sexuellt ointresse. Fungerar inte de fina vinkarna får man ställa till en scen.

I alla fall så är det min erfarenhet att kvinnor sätter första tröskeln med att sätta kraven (om längd med mera) offentligt. Män sätter sin gräns vid det personliga mötet. Som tidigare nämnts är det socialt inte i närheten av okej att män kör en offentlig lista på krav och önskningar eller att kvinnor väntar med att ha sin tröskel vid öga-mot-öga-mötet. Då är hon en cock tease som har "lurat en" att ge bort bekräftelse.
Citera
2026-05-06, 19:35
Medlem
BackOnCracks avatar
Skönt att man är 185 cm så slipper man ljuga om längd. Men å andra sidan är jag inte singel sen över ett decennium 😂
Citera
2026-05-06, 19:39
Medlem
KapitalismKnullads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackOnCrack
Skönt att man är 185 cm så slipper man ljuga om längd. Men å andra sidan är jag inte singel sen över ett decennium 😂

Men du är rejält ful i fejset va? Men den kanske din smällfeta brud tycker är helt ok.
Citera
2026-05-06, 19:41
Medlem
BackOnCracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KapitalismKnullad
Men du är rejält ful i fejset va? Men den kanske din smällfeta brud tycker är helt ok.

Nej, ser faktiskt rätt bra ut och får ofta komplimanger från kvinnor.

Vad surar du över broder?
Citera
2026-05-06, 19:42
Avslutad
Citat:
Jag förutspår att gränsen höjs med 5 cm för varje decennium så snart är det över även för dig (och mig) vad ska du göra då?
Citera
2026-05-06, 19:48
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KapitalismKnullad
Absolut. Har en kompis med fin hy som fick kommentaren "Tror du verkligen att jag vill gå ut med någon som ser ut att kunna vara min son" just när han trodde att han hade dejten färdig.
Citera
2026-05-06, 20:35
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Du hade med nöd och näppe klarat den övre gränsen för vad kvinnor anser acceptabelt. Annat är det för mig som är 190 och skapelsens kronjuvel i fruntimrenas tindrande ögon.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in