2015-08-18, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itsblueno
De blir väl alltid dyrare genom att åka genom företag? Varför skulle det bli billigare att åka genom företag än att ansöka till skolan själv?
Oj, menar såklart dyrare. Jag tänkte med boende, om det kan vara värt att ordna sådant på egen hand?
Citera
2015-09-02, 07:30
Medlem
mr.oranjes avatar
Skulle gärna vilja läsa Systemvetenskap på college. Men förstår inte riktigt "undergraduate" och "graduate" programmen. Hade varit oerhört bra ifall någon kunde förklara detta.
Citera
2015-09-02, 17:13
Medlem
encephalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.oranje
Skulle gärna vilja läsa Systemvetenskap på college. Men förstår inte riktigt "undergraduate" och "graduate" programmen. Hade varit oerhört bra ifall någon kunde förklara detta.
Undergraduate degree = kandidatexamen.
Graduate degree = master- eller doktorsexamen.

Du maste ha en undergraduate for att kunna paborja graduate studier.
Citera
2015-09-02, 17:45
Medlem
mr.oranjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av encephalization
Undergraduate degree = kandidatexamen.
Graduate degree = master- eller doktorsexamen.

Du maste ha en undergraduate for att kunna paborja graduate studier.

Okej, tänkte nästan att det var så. Tack så mycket! Vet du vad arbetsgivare i Sverige anser om folk som har en graduate degree från college istället för Master från svenskt universitet?
Citera
2015-09-03, 00:15
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Okej, tänkte nästan att det var så. Tack så mycket! Vet du vad arbetsgivare i Sverige anser om folk som har en graduate degree från college istället för Master från svenskt universitet?

Jag gissar på att det sticker ut lite mer på ditt CV med en utländsk examen än en svensk sådan.
Citera
2015-09-03, 00:57
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Jag gissar på att det sticker ut lite mer på ditt CV med en utländsk examen än en svensk sådan.
Håller med. Även om många USA-hatande förståsigpåare här skulle hävda att svensk utbildning håller högre klass.
Citera
2015-09-04, 22:15
Medlem
encephalizations avatar
Citat:
Ar inte lika optimistisk som ovanstaende. Det beror mycket pa vilket amne du laser. Aven om utbildningen i Sverige inte ar lika bra som i USA sa kan det vara lattare att applicera det du lart dig pa ett svenskt universitet i Sverige. Sedan tror jag att medel-arbetsgivaren i Sverige inte har koll pa sarskilt manga amerikanska universitet forutom ett fatal kanda (ett par-tre Ivys, Stanford, MIT o s v) och fragan ar om du har nagon fordel annars.

Men. Hittar du full finansiering skulle jag verkligen rekommendera att komma over.
Citera
2015-09-09, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz

Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Håller med. Även om många USA-hatande förståsigpåare här skulle hävda att svensk utbildning håller högre klass.

Jag har inte tagit någon examen, dock pluggade jag 1 år i USA och bara det väcker intresse hos arbetsgivare kan jag säga.
Citera
2015-09-13, 12:43
Medlem
Tips på vilken förmedlare som är bäst och billigast att boka genom? Det handlar om SBCC.

Samt, hur översätter man sitt betyg till engelska på enklast vis?
Senast redigerad av Bombona 2015-09-13 kl. 13:11.
Citera
2015-09-13, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombona
Tips på vilken förmedlare som är bäst och billigast att boka genom? Det handlar om SBCC.

Samt, hur översätter man sitt betyg till engelska på enklast vis?

Har ingen erfarenhet av SBCC men när jag skulle översätta mina betyg använde jag mig av denna sida http://www.wes.org/students/igpacalc.asp
Citera
2015-09-16, 03:42
Medlem
Ni som pluggar eller pluggat på SBCC eller som har koll på studier i USA i helhet.

Hur värt är det att lägga 400-500 först på AA degree sedan transfer och minst samma till?

Vi säger ett medeluniversitet efter SBCC? Är det värt kostnaden om man är osäker på utbildning och vad?

Hur mycket är enbart en AA degree värd eller typ ett Certificate program?

Kan man tillgodoräkna sig en AA degree i Sverige istället för att läsa bachelor där?
Citera
2015-09-16, 20:58
Medlem
encephalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafiosos
Ni som pluggar eller pluggat på SBCC eller som har koll på studier i USA i helhet.

Hur värt är det att lägga 400-500 först på AA degree sedan transfer och minst samma till?

Vi säger ett medeluniversitet efter SBCC? Är det värt kostnaden om man är osäker på utbildning och vad?

Hur mycket är enbart en AA degree värd eller typ ett Certificate program?

Kan man tillgodoräkna sig en AA degree i Sverige istället för att läsa bachelor där?
Allt ar ju relativt och pengar betyder inte lika mycket for alla men kortfattat:

1. Nej.
2. Nej.
3. Inte mycket.
4. Nej (d v s community college poang kan du inte rakna in i svensk kandidatexamen).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in