Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-09-10, 17:47
  #1
Medlem
Jag har i princip bestämt mig för att sticka till Amerika nästa år för att plugga på college och kombinera det med fotboll. Har tänkt söka stipendium för att få i alla fall en del av kostnaden betald. Men jag har så många andra funderingar. Vilken organisation ska jag gå igenom. Vart i USA vill jag åka? Är det några av er som har erfarenhter av studier i USA. Berätta gärna och ge mig råd om hur jag ska gå tillväga.
__________________
Senast redigerad av Semester 2013-11-08 kl. 12:38.
Citera
2006-09-10, 18:08
  #2
Medlem
N.Y.C Financials avatar
http://www.bluechip.nu/
Citera
2006-09-12, 12:04
  #3
Medlem
Antonees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y.C Financial
http://www.bluechip.nu/

Blev lite sugen nu när jag läste detta. Hur stor är chansen att få ett stipendium?

Är det någon som har erfarenhet av att söka med bluechip?
Citera
2006-09-17, 21:24
  #4
Medlem
Jag ringde och snackade med dom. De sa att 100% av de som sökt fått stipendium. Så det kan inte vara så svårt.
Citera
2006-09-18, 16:30
  #5
Medlem
Antonees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wahobi
Jag ringde och snackade med dom. De sa att 100% av de som sökt fått stipendium. Så det kan inte vara så svårt.


Åfan. Utan att vara "elitspelare" i sin idrott?
Citera
2006-11-10, 18:52
  #6
Medlem
Antonees avatar
Bump! Någon som har erfarenhet av bluechip? Var på framtid och kunskapsmässan idag och fick en broshyr av dem. Dock hade de ingen egen monter, men jag har bokat ett möte med dem näsa vecka. Nån som har snackat med dem?
Citera
2006-11-10, 19:58
  #7
Medlem
Tjenare. I Göteborg finns Bluechip och CIS i samma hus. De båda är riktigt bra organisationer som hjälper till med allt mellan himmel och jord gällande din resa.

Själv åker jag till UCSB i Califorien efter jul, dock utan att spela någon sport. CIS har hjälpt mig med allt, eller iaf mycket.

Vad skulle ha fått sagt med detta inlägget? hmm..ingen som vet!
Citera
2006-11-11, 15:51
  #8
Medlem
Herrings avatar
är det någon som har tips på andra organisationer än cis och ibs?
Citera
2006-11-11, 18:04
  #9
Medlem
Antonees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixbo7
Tjenare. I Göteborg finns Bluechip och CIS i samma hus. De båda är riktigt bra organisationer som hjälper till med allt mellan himmel och jord gällande din resa.

Själv åker jag till UCSB i Califorien efter jul, dock utan att spela någon sport. CIS har hjälpt mig med allt, eller iaf mycket.

Vad skulle ha fått sagt med detta inlägget? hmm..ingen som vet!

Okaj va najs! Har du fått stipendium? Hur lång tid ska du plugga?
Citera
2006-11-11, 18:19
  #10
Medlem
MacsterMacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixbo7
Tjenare. I Göteborg finns Bluechip och CIS i samma hus. De båda är riktigt bra organisationer som hjälper till med allt mellan himmel och jord gällande din resa.

Själv åker jag till UCSB i Califorien efter jul, dock utan att spela någon sport. CIS har hjälpt mig med allt, eller iaf mycket.

Vad skulle ha fått sagt med detta inlägget? hmm..ingen som vet!


du menar CSI?
Citera
2006-11-11, 18:31
  #11
Medlem
Strifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herring
är det någon som har tips på andra organisationer än cis och ibs?
Kilroy - http://www.kilroyeducation.se/

Känner en som fick hjälp av dem och han rekommenderade dem starkt.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av wahobi
Jag ringde och snackade med dom. De sa att 100% av de som sökt fått stipendium. Så det kan inte vara så svårt.
Vad ingår i stipendiumet?
Citera
2006-11-12, 12:22
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacsterMac
du menar CSI?

Nej, jag menar www.cis.nu Vad är CSI?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback