2013-02-24, 21:09
Citat:
Ursprungligen postat av Allpoints
Pengarna kommer nog tyvärr inte vara tillräckligt, räknar du på att du gör en transfer till UCLA så beräknas totalkostnaden för varje års studier till drygt 50k dollar som är i runda slängar i dagsläget 320k svenska kronor. Du får varje år låna drygt 170k (uppskattar då jag inte har siffror framför mig) och med de 168k du kan få in på ett år (12*14=168k) så har du 340k så du klarar det tredje året men däremot kommer du inte ha de kvarvarande 170k för 4e året om du inte har mer pengar sparade.
Självklart ungefärliga siffror men det tål att tänkas på innan så man inte står där inför 4e året utan cash.
Självklart ungefärliga siffror men det tål att tänkas på innan så man inte står där inför 4e året utan cash.
UCLA är riktigt j*vla dyrt, blir nog inget av just den skolan. Min plan just nu är att jobba åtminstone fram tills VT2014 går igång och åker iväg då, om inte så blir det HT2014. Skolorna längst upp på min lista är just nu UNCW (University of North Carolina Wilmington) och SMC. UNCW för att jag har en faster och kusin som bor där, skulle kunna bo hos dem och betala en viss summa varje månad istället för att behöva betala för hyra, el, internet, mat och allt annat. Blir MYCKET billigare långsiktigt + att själva skolan blir billigare att studera på. 4 år där skulle gå på ca 245 000kr. Mycket billigare än om man skulle köra på t.ex. UC Irvine, UCLA eller nån annan skola i LA-området. Problemet här är att UNCW är ett "riktigt" universitet så de har lite krav på de som ansöker också till skillnad från CC's där allt och alla kommer in bara kontot räcker till. Har tittat på deras (UNCW) GPA-krav och mina betyg räcker inte riktigt till, men jävligt nära är det iaf...

Har lång, lång tid på mig att tänka och komma fram till hur jag ska göra. Det enda som är säkert redan nu är att jag ska plugga något inom IT eller Business. Måste även komma fram till vad som ger störst chans till H1B visum också