Citat:
Ursprungligen postat av
XxDrag0N-Sl4y3RxX
Låter lovande. Har du själv pluggat i USA och spelat golf under tiden?
Det jag mest var rädd för var att det skulle vara för dyrt att bli medlem i någon klubb, att det skulle vara för långt till närmsta klubb, för svårt att frakta klubborna fram och tillbaka mellan boende och golfbana och att man inte skulle ha någon att spela med m.m.
Vi snackar inte Sverige direkt där ett medlemskap på min lokala bana går på 6000:- för obegränsat spel, man har egen bil här hemma såklart och det tar mindre än 10min till närmsta bana och man har ett drös med polare som spelar.
Bor i USA nu och spelar ibland, dock inte lika ofta som jag hade önskat. Som sagt, 'public courses' är något att kolla upp, de är relativt billiga att lösa greenfee på och många håller bra standard. En av de lokala banorna här kostar $26 dollar att spela på (då ingår golfbil för 18 hål), och det finns möjlighet till rabatt om man spelar efter 16.00. Inget medlemskap behövs.
Att frakta klubbor.. Bil är ett måste i många delar av USA (särskilt utanför storstäderna) men det finns förstås undantag. Jag bodde tidigare i en större stad och då gick lokalbussen hela vägen fram till klubbhuset (på en billig och fin public bana).
När det gäller att hitta medspelare är det inte särskilt svårt om man inte är helt socialt handikappad. Vid större universitet finns det golfsällskap du kan söka dig till, men du kan även ringa klubben och fråga om det finns nån två- eller tre-boll du kan gå med i (och kanske på så sätt hitta folk du vill spela med i framtiden). Svenskar är rätt poppis här borta, särskilt hos de högre samhällsklasserna, så de ger dig säkert en chans.