Citat:
Ursprungligen postat av DerUbermensch
Vänder denna fråga till er som studerar på collegenivå i USA vilket jag gör just nu. Blir det några konsekvenser vad gäller CSN studiemedel om man får F i en kurs? Typ problem att få studiemedel nästa termin? Läser 13 units denna terminen och riskerar att bli underkänd i en kurs pga frånvaro. Har tidigare läst terminer med goda betyg. Någon som vet?
Rent generellt måste du ju klara (C eller högre) 12 credits/units per termin. Så då borde du få problem till nästa terimn, om kursen är större än 1 unit. Har dock inte varit med om det själv, så vad som sker mer exakt kan jag tyvärr inte svara. Tycker dock att regelverket är ganska så solklart.
En tanke skulle kunna vara att ta sommarkurser där och ta en kurs mer än vad som behövs för heltid på sommaren. Man blir beviljad studiemedel för sommaren utan att behöva redovisa betygen från våren.
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
Är det för sent att söka till typ UCLA nu? Är verkligen sugen, har bra betyg från gymnasiet, är atletisk, bra brottare, hur får man sina betyg översatta? Typ att läsa economics på UCLA hade varit nice =)
Har tyvärr noll koll på UCLA och dess antagning, men är säker på att "Important Dates" finns på deras hemsida.
Är du riktigt bra inom idrotten rekommenderar jag att direkt ta kontakt med brottarlagets coach. Skolor med idrotter på hög nivå kan töja på många gränser/regler för bra idrottare.