Citat:
Ursprungligen postat av
Neurocortex
När bör man ta tag i sökandet, alltså påbörja uppsatsen, fixa csn etc? Förövrigt, har ni några tips inför SAT-provet, gjorde testet och det gick OK, förutom på ORD-delen. Den var sjukt svår. Tips?
// mvh
Om du hade tänkt att söka till HT 2015 så skulle jag säga att i början av mars någonting.
Sök CSN rätt tidigt då skolorna har lättare att förstå pappret på godkännandet då det ser annorlunda ut och samtidigt visar totalsumman du är berättigad per år. Och får du detta godkännandet en eller två månader innan du åker så är det hur lugnt som helst.
Ett litet tips till er som behöver skicka intyg på att ni tagit 2 sprutor för MMR, dvs. mässling, röda hund osv. är följande:
Beställ hem din BVC-journal om du inte redan har den hemma, jag fick ringa Regionsarkivet i Vänersborg för att få min hemskickad.
Kolla om det står att du tagit en eller två sprutor.
Jag hade bara en spruta dokumenterad på min BVC-journal och det tog lite tid innan jag och min mor kom fram till att jag måste ha tagit den andra sprutan i skolan, om det är likadant för er så ring direkt till skolan ni gick på under gymnasietiden då skolans journal skickas vidare från skola till skola där gymnasiet är sista anhalt.
Skicka över dokumenten och be att få dom översatta utav en auktoriserad översättare då amerikaner har en förkärlek till vattenstämplar och sån skit.
Scanna in och skicka över.