Citat:
Ursprungligen postat av
ThaliaElise
Nädå, tog det inte som kritik

Och din kommentar fick mig faktiskt att tänka om lite med dem. Håller med om att båda anstränger sig och det verkar som att de genuint tycker om varandra.
Jag tror det jag tänkte på först med att Jasmine behöver ge mer plats till Henrik var mer baserat på de första avsnitten där jag tyckte att hon var lite väl intensiv och jag tyckte inte att hennes body-double skämt tex var så passande. Men du har rätt i att hon faktiskt har visat förståelse för Henrik i senare avsnitt.
Ja, jag var också helt ställd vid Jasmines "body-double" vid bröllopet - tyckte inte alls att det var lämpligt (då i synnerhet att hon också skulle gifta sig med en främling- det var ju inget "intern-skämt", eller så).
Men jag har verkligen tyckt att hon vuxit för varje avsnitt och verkar vara en genuint snäll människa, och som även har en realistisk syn på sig själv och en självmedvetenhet.
Och, iom att jag själv har anhöriga med ADHD, så känner jag igen Henriks beteenden och att han behöver tid ibland för att landa. Och där tycker jag att Jasmine möter honom på ett fint sätt.
Hoppas, hoppas, hoppas att deras kärlek består 😊