2026-05-19, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Haha alltid. "Vilka välformade blygdläppar du har" eller vad hon sa.

Könsläppar (aldrig hört ordet)
Citera
2026-05-19, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Vad gråter John över? Är det något barndomstrauma eller är han rädd att han gillar Anna mer än Anna gillar honom?

Är han nervös inför slutvalet? Har han aldrig blivit dumpad? Måste han dominera relationerna med tjejer eller vad pågår?

Sitta och böla, när han har drömbruden vid sin sida. Ska han gå i terapi privat hos sin fru? Kommer aldrig hålla att vara så skör. Anna ska vara tillgänglig ta hand om honom och trösta. Käre nån vad avtändande i längden. Kom igen nu?
eller hur, ett väldigt tjatande om att han har så svårt att ta emot komplimanger eller fina gester, men inget om varför? hon är väldigt snabb att rycka in och trösta, men ett något tröttsamt mönster som uppstått ja.
Citera
2026-05-19, 16:12
Medlem
Dinlilladotters avatar
Anna och John - Åter igen ska de göra en övning tillsammans som leder till att John blir ledsen och allt fokus hamnar på honom. Anna är otroligt inkännande och fin men hur roligt är det i längden för henne? Och jag kanske är trög men jag förstår inte vad han är ledsen för?
Kanske är han ledsen för att de tror de har tid med en expert men istället har tilldelats en ai-robot som gör en jättekonstig övning med dem istället för att kanske ha ett mer konstruktivt samtal? I så fall förstår jag honom.

Intressant att båda har ångest inför att experimentet börjar gå mot sitt slut. Om de båda känner så är det väl ett tecken på att de vill fortsätta tillsammans? Eller är det att filmas som är det roliga?
Anna är inte kär men önskar att hon vore. Samtidigt, uppstår förälskelse när man hela tiden går och letar efter känslan?

Jasmine och Henrik - Ena sekunden är jag team Henrik för att i nästa stund vara team Jasmine. Jag tycker att de alldeles för ofta hamnar i en dynamik som känns mer mamma/tonårsson än som ett par.
Hon måste släppa kravet hon tycks ha på sig själv att alltid vara pigg och glad och istället både lugna ner sig och kommunicera vad hon tänker och önskar - INNAN hon blir sur.
Han i sin tur måste kliva fram och bete sig som en vuxen man som tar ansvar och egna initiativ.

Hur de mådde efter bråket var smärtsamt att se. Jag förstår Jasmines frustration när han inte kunde ge exempel på situationer där hon beter sig så som han påstår att hon gör. Jag tycker det tyder på att han mer berättar om sin upplevelse och känsla kring henne än vad hon faktiskt gör.

Deras samtal om framtiden var väldigt oklart men kul att han initierade ett spännande samtalsämne. Synd att de bara pratade floskler. Liksom "Jag vill att vi ska göra saker som vi båda vill". Åh vad spännande! Själv drömmer jag om en framtid där jag gör saker som jag inte vill.
Man vill ju höra lite konkret! Vill de ha barn? Var ska de bo?

Sofie och Emilia - Här blir jag frustrerad gör att jag tror de hade kunnat ha det så mycket bättre om de pratade mer öppet med varandra. Jag tyckte det var fint att se Sofie visa känslor. Hon både grät, uttryckte att hon tyckte väldigt mycket om Emilia samt förklarade att hennes beteende bottnade i rädsla för att göra fel. Tänk om Emilia hade fått se och höra det? Jag tror det hade förändrat jättemycket.

Det är begripligt att Emilia blir sårad av att Sofie tänker resa bort flera dagar precis i slutet av experimentet. Samtidigt vet man inte bakgrunden, det kanske var det enda tillfället där det passade. Men ännu ett tillfälle där kommunikation hade gjort stor skillnad. Jag tror Sofie är en väldigt självständig person och utgår från att det är normen. Hon hade inte tyckt att det var en stor grej om Emilia reste bort och kan därför inte relatera till hur stort det blir för Emilia. Jag tror inte att det nödvändigtvis betyder att hon inte bryr sig om deras förhållande.

Emilia är både snäll och rolig men hennes osäkerhet kommer tära något fruktansvärt på dem om hon inte får bukt med den. Hon blir ledsen, ber om ursäkt för sig själv och förklarar sig med berättelser från ett tidigare förhållande som inte var bra. I en enda röra. På ett sätt rimligt och bra att hon kommunicerar men samtidigt kan ju inte Sofie ta ansvar för Emilias tidigare erfarenheter. Jag förstår att Sofie inte vet hur hon ska göra för att göra rätt.

Sexologen är osunt sugen på att prata om samkönat sex. Emilia och Sofie ville prata om sina olika sexuella identiteter, inte om själva samlagandet. Det kunde tanten givetvis inte respektera utan var tvungen att äckla sig.

Tänker ge mig på att gissa utfallet nu.
Jag tror att Emilia och Sofie skiljer sig. Tyvärr, för jag gillar dem båda och hade blivit glad av att se dem få det att funka.
Jasmine och Henrik samt Anna och John säger alla ja på beslutsdagen men inget av paren är tillsammans idag. Så tror jag. Ska bli spännande att se.
Citera
2026-05-19, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeritTheQueen
Det är väl inte så konstigt att hon agerar och uppfattas så.

Hon gillar inte Emilia alls tror jag. Men vågar/vill inte säga eller visa det - så hon biter bara ihop och står ut till beslutsdagen. Inte så schysst eller ärligt mot Emilia, speciellt med tanke på det hon delade med sig om senast. Emilia går runt och har ångest och oro hela tiden i Sofies passiva avvisande. Ställde hon ner vattenflaskan lite väl hårt nu? Har jag gjort något fel, är hon arg på mig?

Så Emilia blir ännu mer kontaktsökande och klängig i sin oro, vilket gör att Sofie tar ännu mer avstånd. Ingen bra kombo. Och JÄTTEDÅLIGT samtal med Suzann som borde hjälpa dem med att våga vara ärliga mot varandra i detta. Istället fokuserar hon bara på sex. Pervers och fixerad.

Citat:
Ursprungligen postat av obsanity
Håller med. Hon försöker inte ens, men det är väl för att hon inte är intresserad. Sen tycker jag synd om både Emilia och Sofie, Emilia är helt desperat men blir samtidigt "triggad" av precis allting. Hon är alldeles för osäker för Sofie som behöver en stabil, trygg och självsäker partner som är mogen för en relation, vilket Emilia inte är. Hon kanske inte borde dejta alls på ett långt tag framöver.

Jag hoppades på både Anna och John och Jasmine och Henrik, men...

Anna får hela tiden stötta John i hans dåliga självkänsla. Deras relation handlar om John. Hon får aldrig vara i fokus eller styra samtalet när de är ensamma, utan då ska de prata om JOHN. Hon verkar jättefin, mogen och sympatisk men är FÖR snäll med den där mesproppen. Sluta böla, klipp dig och steppa upp som en vuxen person, liksom.

Och Jasmine... Jag blir helt matt av att se henne på tv i några minuter. Hur trött ska inte Henrik vara? Hon kör på som en ångvält i 180, konstant! Fatta vilken jäkla stress! Och när hon blev sur på att Henrik inte gjort allt som hon TÄNKT att han skulle göra i stugan - om man förväntar sig något så får man faktiskt uttala det. Inte säga "du kan sätta dig och chilla" för att sedan slamra i köket, sura och fälla drypande kommentarer och förutsätta att han ska förstå varför. De har känt varandra i några veckor! Hon behöver bli tydligare och han behöver öva på att stå upp för sig själv. Sen tycker jag att beteendet att ligga i sängen och uggla medan hon och hennes vänner fixar midsommar var redigt pinsamt, skärp dig för fan. Upp ur bingen och var i alla fall med och titta på?! Hade skämts ihjäl om min man gjort så. Och min man har förmodligen adhd (ej utredd).

Två väldigt bra inlägg.

Jasmine är otroligt hyper för att vara kvinna, rätt sällan man träffar på såna? Har nog träffat på ett handfull.

John verkar ha alldeles för mycket issues, kunde förmodligen inte matchas med en bättre tjej men är lite för mesig, feminin, grubblande. Dumpas efter TV.
Citera
2026-05-19, 16:43
Medlem
dialektikers avatar
Susanne vill inspirera par att säga "vilka fina könsläppar du har" samtidigt som Sebastian klandras för sin metafor med glass.
Det rimmar illa.
Jag tycker nästan paret (Sofie och Emilia) blev lite antastade där av Susanne, men det kommer ju slinka igenom, för Susanne är kvinnlig sexolog. Sebastian är kille.

Vilken mardröm för Sebastian att vara med i detta program då han blivit ihop med en nunna som inte gillar sexuella anspelningar.
Själv är jag både sexuellt frigjord och fräck i mun, och jag avskyr killar som tar illa upp, då jag är fräck.

Fy fan vilka krokodiltårar Amanda släppte. Så vidrigt att se. Han försökte väl bara få in lite positivitet, då hon strålade ut död fisk. Han kan till och med fått pepp av sexolog Susanne, så som hon håller på.

Amanda kommer förbli singel resten av livet. Sebastian önskar jag all lycka. Han är normal. Amanda är skruvad. För de flesta normala par är sex ett viktigt inslag och ett kitt för att komma närmre varandra i en relation.
Visst hon kan få vara asexuell. Det är också en läggning. Men ge fan i att skuldbelägga en partner som vill ha sexuell åtrå för att relationen ska funka.
Senast redigerad av dialektiker 2026-05-19 kl. 17:22.
Citera
2026-05-19, 18:10
Medlem
Instämmer.
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Susanne vill inspirera par att säga "vilka fina könsläppar du har" samtidigt som Sebastian klandras för sin metafor med glass.
Det rimmar illa.
Jag tycker nästan paret (Sofie och Emilia) blev lite antastade där av Susanne, men det kommer ju slinka igenom, för Susanne är kvinnlig sexolog. Sebastian är kille.
Citera
2026-05-19, 18:51
Medlem
RedXs avatar
Mmm, måttstockarna är inte alltid jämnt kalibrerade.

Jasmine/Henke - Mamma/son-liknelsen är väldigt träffsäker. Henke verkar överlag helt sakna geist. Kanske har det att göra med att de mestadels har vistats på hennes hemmaplan. Kanske (mer troligt) har det att göra med att hennes omänskligt höga energinivå blir omöjlig att hänga med i i det långa loppet. Jasmine hade varit en toppentjej om man hade kunnat ställa in henne på x0.75 (som i podcastspelaren). Men när man känner sig stressad av att se henne från tv-soffan undrar man hur det då ska vara att leva med henne dygnet runt?

Med allt det sagt så är Henke oerhört leveranssvag. Att han inte fixar leverera när han får en tydlig lista med enkla(?) uppgifter gör henne mycket riktigt irriterad. Den irritationen är lätt att relatera till.

Anna/John - De verkar plöja gamla säsonger av GVFÖ tillsammans, att döma av informationen på deras tv. Johns tårar börjar nå en ohälsosam nivå. Jag kände direkt i första avsnittet att hans (och produktionens) val att så tydligt betona att han minsann ”aldrig kunnat gråta förrän för ett år sen” var en tydlig signal om att tårar skulle flöda. Det är knepigt att begripa då tårarna kommer vid lite udda situationer.

Anna hanterar honom som om hon vore Cesar Milan och han vore en dåligt uppfostrad border collie. Hon är förmodligen en svinduktig psykolog och säkert helt rätt person för John. Men vad ska hon själv få ut av detta? Hon jobbar ju hela dagarna med att reda ut folks mentala besvär - hon kan väl åtminstone få lämna den rollen kvar på jobbet när hon stämplar ut för dagen?

Brudarna - Årets sämsta klippning gör att man inte alls fattar hur deras konflikt hänger ihop. Klämdes raggarhelgen in efter det att Sofie meddelat att hon skulle åka hem till sin familj? I så fall med bara ett par dagar kvar till beslut? Anna/John pratade väl om ”veckor” kvar? Mer troligt hade raggarhelgen redan ägt rum när grälet om Sofies hemresa ägde rum.

Nåja, det här paret tror jag inte alls på längre. Sofie tjurar och agerar barnsligt. Emilia klänger och blir mer och mer osäker. Brudarna har en del att reda ut, men när experten kommer på besök vill hon bara snacka tjejsex och fittor. Apropå detta (nåja); man funderar över om det inte ändå generellt vore rimligare att para ihop bisexuella med en partner av motsatt kön? Vill de ta med ett samkönat par så är det bättre att satsa på två personer som tydligt är lagda åt det håller så slipper man hela den här osäkerhetsdansen (som egentligen allting kring det här paret har handlat om sedan dag ett).

Nåväl, nu gäller det bara att komma ihåg att ge sin fru en könsläppskomplimang innan lampan släcks ikväll.
Senast redigerad av RedX 2026-05-19 kl. 19:05.
Citera
2026-05-19, 18:53
Medlem
Citat:
Det rimmar illa.

Vilken mardröm för Sebastian att vara med i detta program då han blivit ihop med en nunna som inte gillar sexuella anspelningar.
Själv är jag både sexuellt frigjord och fräck i mun, och jag avskyr killar som tar illa upp, då jag är fräck.

Fy fan vilka krokodiltårar Amanda släppte. Så vidrigt att se. Han försökte väl bara få in lite positivitet, då hon strålade ut död fisk. Han kan till och med fått pepp av sexolog Susanne, så som hon håller på.

Amanda kommer förbli singel resten av livet. Sebastian önskar jag all lycka. Han är normal. Amanda är skruvad. För de flesta normala par är sex ett viktigt inslag och ett kitt för att komma närmre varandra i en relation.
Visst hon kan få vara asexuell. Det är också en läggning. Men ge fan i att skuldbelägga en partner som vill ha sexuell åtrå för att relationen ska funka.

Nu hör det ju till saken att de hade legat två ggr och ändå tjatade han om mer
Citera
2026-05-19, 19:08
Medlem
r4ch3lhegartys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Om det är någon av årets deltagare så är det inte ok om det är någon annan än Sebbe! Annars outar hon i förväg att något av de andra paren spruckit.

Man ser tidigare års deltagare på Tinder då och då, kan det ha varit någon av dem?

Nej det måste ju vara John? Den enda som är hennes "typ" eller vad man ska säga. Är min uppfattning som följer henne
Citera
2026-05-19, 19:36
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r4ch3lhegarty
Nej det måste ju vara John? Den enda som är hennes "typ" eller vad man ska säga. Är min uppfattning som följer henne

Jag har ju inga sociala medier, så följer inte henne, men det var direkt den känslan jag fick med när jag såg klippet via länken! Tycker det är kasst att hon lägger upp videon under pågående säsong.
Citera
2026-05-19, 19:40
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinlilladotter

Sexologen är osunt sugen på att prata om samkönat sex. Emilia och Sofie ville prata om sina olika sexuella identiteter, inte om själva samlagandet. Det kunde tanten givetvis inte respektera utan var tvungen att äckla sig.

Citat:
Det rimmar illa.

Hon är så sjukt exalterad över att få snacka sex med dem, och går över gränsen hela tiden, vilket hon ju även delvis gjorde med förra årets gaypar.
Håller med om att en manlig sexolog hade blivit anmäld på stubben om han höll på som hon gör.

Önskar verkligen att vi kunde få byta till norska GVFÖs sexolog, eller att Kalle kom tillbaka.
Citera
2026-05-19, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Jag har ju inga sociala medier, så följer inte henne, men det var direkt den känslan jag fick med när jag såg klippet via länken! Tycker det är kasst att hon lägger upp videon under pågående säsong.
förlåt men vad pratar ni om? hehe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in