2026-05-12, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hall0nsylt
Fick en annan bild av ”stor god glass”-gate när Sebastian berättade var uttrycket kom ifrån och att de båda skämtat om det. Tycker han målades upp orättvist i programmet. Även om hans skämt var weird verkar ju hon vara bra mycket svårare att ha att göra med.
men elefantskämtet kom han på själv..
Citera
2026-05-12, 09:26
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Precis, det här med storlek är problematiskt. Hade du beskrivit snipperiet mer som en liten glass? En pinnglass kanske?

Men herregud…. Skojar du?
Vad är det för farligt att det är stort?
Hur kul är en pinnglass

Det ä hans ord och inte dina ….
Jag tycker det är härligt
Citera
2026-05-12, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Å ena sidan är det helt fel att Sebbe ska bli hunsad som en skolunge då han egentligen inte gjort något fel.
Å andra sidan är det konstigt att prata snuskigt med någon man inte varit snuskig med och som inte är med på noterna.

Amandas upprördhet känns också inövad från något hon läst i kvinnojourens veckoblad.

Kontentan blir nog att det är attraktion som saknas från hennes sida.

Instämmer helt. Någon borde ta hennes bortom alla rimliga proportioner förvridna ansiktsuttryck och sätta det på en t-shirt eller klistermärke bredvid texten "JaG bLir Så Kränkt av Stora GlASs-OBJektifiering". Maken till överspänd kvinna får man leta efter även i GVFÖ:s generösa arkiv.
Citera
2026-05-12, 09:57
Medlem
Min magkänsla är att Emelie klistrar fast sig vid Sofie i desperation för att inte bli genomskådad och misstrodd. Hon framstår som livrädd att vad som står innehållsförteckningen inte håller måttet varken inför kamera eller Sofie.

Sofie å sin sida känner av detta och använder det i sin tidigare- bränd- issue-story men antar är ett fegt sätt att kamouflera hon saknar romantiskt intresse i Emelie. Sofie vill inte vara Emelies morsa. Hon vågar dock inte kommunicera rakt och tydligt.

Amanda- gate har inte nyckeln till glad, kåt och tacksam. Sebbe söker svaren i servern, men hjärncellerna kopplar inte informationen korrekt. Han vägrar fatta att man kåtar upp Amanda genom att gosa med katter och se på katt- klipp vid sängdags.

Jasmine har medberoende- problematik efter svår barndom, därför är hon van ansvara för andras välmående och visa empati. En kontroll- mekanism, som skapar aktivitet och dominant beteende.

Dessvärre leder ärrad bakgrund vanligtvis till att man av naturliga skäl skriker inuti efter att själv få vara sårbar, buren, älskad och i fokus, men det visar sig först senare i besvikelse gentemot kärleksobjektet. Henke kommer fatta detta försent, när han ligger som en säck potatis och försöker filtrera den senaste tidens intryck. Kan satsa min bil på att han dumpats vid dags datum.
Citera
2026-05-12, 10:31
Medlem
ThereGoesRabbits avatar
Tittade på gårdagens avsnitt en gång till, och vidhåller att Sebastian och Amanda var en vandrande katastrof.

Men när de pratade med Katarina så brast Amandas fasad, anser jag. Hon har ju varit så lugnt i tonen och supertråkig, men när hon brister ut i den här hysterin och börjar skrika och säga: "Jag ville bara slå honom!" så börjar jag tro att det inte bara är Sebastian som gjort/sagt saker i frånvaro av kamerorna.

Ingen av dem verkar ha varit ens i närheten av tillräckligt stabil för att vara med i den här produktionen.

Håller även med om benämningen: "Experimentet" (som ju också används flitigt i "Love is blind".

I "Bachelor" och "Bachelorette" tjatas begreppet: "Äventyr" på exakt samma sätt.
Citera
2026-05-12, 10:36
Medlem
TaxenSixtens avatar
Varför man gillar Anna och John är troligtvis för;
De har ofta något vettigt att säga.
De är sköna personer.
Anna är motsatsen till blåsta sminkbrudar/influensers.
John är reflekterande.
De har humor.
De är snygga.
Man önskar dem det allra bästa.
Citera
2026-05-12, 11:12
Medlem
Threedots-deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Varför man gillar Anna och John är troligtvis för;
De har ofta något vettigt att säga.
De är sköna personer.
Anna är motsatsen till blåsta sminkbrudar/influensers.
John är reflekterande.
De har humor.
De är snygga.
Man önskar dem det allra bästa.

Nja. De har karisma och är inte blåsta till skillnad från vissa av de andra torrbollarna, men Anna är lite för övertygad om sin egen förträfflighet för att jag ska finna henne charmig och alldeles för macho för min smak (framförallt den där rösten, särskilt i kontrast med John). Såna relationer slutar aldrig väl.

John är mer sympatisk, men det där håret eller combovern eller vad man ska kalla det... Jisses. Killar som anammar sin femininitet är inte heller nåt vinnande koncept.

Särskilt snygga är de väl inte heller. Sjuor on a good day, John en femma om man lyfter på kalufsen och visar gluggen.
Citera
2026-05-12, 11:17
Medlem
Facebacks avatar
Hur anstår sig Sebastian att säga han vill äta sin egna frus glass och iföra sig ett par elefantkalsonger!?
På gränsen till våldtäkt enligt Amanda och ökenfittorna i denna tråden! Stackars den sate som blir i lurad att skaffa ett barn tillsammans med henne, blir 18år med underhåll!
Senast redigerad av Faceback 2026-05-12 kl. 11:20.
Citera
2026-05-12, 11:25
Medlem
Facebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avocado88
men elefantskämtet kom han på själv..
Skulle du också bryta ihop om din partner föreslog att han skulle överraska dig med en elefankalsong?
Psyksjuk!
Citera
2026-05-12, 11:36
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsAlwaysRight
Den där Amanda verkar ju väldigt speciell och lättkränkt. Sex två gånger i månaden låter konstigt också för att inte tala om tråkigt. Kanske borde experterna checka sexdrift innan de matchar? För vilken 30-åring vill bara ligga så lite? Tycker synd om Sebastian hur hon hänger ut honom. Var det så himla farligt liksom? Hon gjorde bort sig definitivt!!!
Två gånger i månaden… Hon vet att man måste knulla för att få barn, eller? Barn- och familjelängtan är ju överst på hennes lista, hur kan man då ha så blasé inställning till sex??? Dessa 1-2 gånger skulle ju dessutom behöva tajmas med hennes ägglossning…

Amandas sexintresse är noll. Intressant rekrytering av svt.
Citera
2026-05-12, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Skulle du också bryta ihop om din partner föreslog att han skulle överraska dig med en elefankalsong?
Psyksjuk!
tack. han sa ju inte bara att han skulle ha på sig ett par elefantkalsonger, det fanns ju en fortsättning så att säga.
Citera
2026-05-12, 12:45
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threedots-dead
Nja. De har karisma och är inte blåsta till skillnad från vissa av de andra torrbollarna, men Anna är lite för övertygad om sin egen förträfflighet för att jag ska finna henne charmig och alldeles för macho för min smak (framförallt den där rösten, särskilt i kontrast med John). Såna relationer slutar aldrig väl.

John är mer sympatisk, men det där håret eller combovern eller vad man ska kalla det... Jisses. Killar som anammar sin femininitet är inte heller nåt vinnande koncept.

Särskilt snygga är de väl inte heller. Sjuor on a good day, John en femma om man lyfter på kalufsen och visar gluggen.
Du gillar inte tjejer med självförtroende. Vad säger det om dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in