2026-05-15, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Det man menar är ju hur Amanda outade honom under terapisamtalet och att allt det sändes på tv och han var helt kvaddad under det samtalet.

https://www.tiktok.com/@dn.ledare/video/7638912757609368854?q=gift%20vid%20f%C3%B6rsta%20% C3%B6gonkastet&t=1778792500176

Sebastian må ha varit tafatt, klumpig, plump osv men tänk skräcken han måste känna när säsongen sänds. Jag undrar hur många som är sugna på att anmäla sig till programmet efter det här.
Citera
2026-05-15, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
Kanske pga att han blivit illa behandlad av produktionen och fått elaka kommentarer härinne.

Hoppas att någon granskar det där programmet.

Han har godkänt att det sänds. Konstigt nog.
Citera
2026-05-15, 09:31
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly

Får deltagarna godkänna alla scener de är med i, eller bara de som är lite känsliga?
Citera
2026-05-15, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly

Det är väl ett tecken på att han egentligen inte tycker att han gjort något fel och är säker på att andra kommer tycka likadant. Upplevde det när han gästade Uppdate också. Han skojade bort det som hänt och sa att det ju var producentenom planterat skämtet om glassen. Producenten fick in och förklara bakgrunden "stor glass", vilket inte var något sexuellt alls från början.
Citera
2026-05-15, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me
Får deltagarna godkänna alla scener de är med i, eller bara de som är lite känsliga?

Deltagarna får titta på sina sekvenser och ha input om det är någon scen som inte känner igen sig i. Produktionen försöker ta hänsyn till det,men ofta så handlar det om att lägga till någon mening eller ta bort någon väldigt kort del. Men dom har sin storyline och den kommer dom inte ändra på för att deltagaren ångrar sig över något man sagt osv.
Citera
2026-05-15, 10:31
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me
Intressant om detta stämmer. Jag trodde att deltagarna var tvungna att ha ordnade liv. Taskigt att ta med en som är arbetslös så partnern får börja med att försörja den andra. Iofs kanske hon inte var arbetslös när hon valdes ut till programmet.
Har också hört att det var så.

För övrigt har långt ifrån alla haft ordnade liv som varit med genom åren även det kanske talats tyst om det eller förskönats via klippning.
Citera
2026-05-15, 10:51
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Hur anstår sig Sebastian att säga han vill äta sin egna frus glass och iföra sig ett par elefantkalsonger!?
På gränsen till våldtäkt enligt Amanda och ökenfittorna i denna tråden! Stackars den sate som blir i lurad att skaffa ett barn tillsammans med henne, blir 18år med underhåll!

En 35-årig kvinna som bara vill ha samlag på sin höjd ett par gånger i månaden löper nog ingen stor risk att råka bli ofrivilligt (eller frivilligt, för den delen) gravid.
Citera
2026-05-15, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Har också hört att det var så.

För övrigt har långt ifrån alla haft ordnade liv som varit med genom åren även det kanske talats tyst om det eller förskönats via klippning.

Arvid Stark bodde ju hos sin mormor/farmor och sov i en 80-säng när han var med 😆
Citera
2026-05-15, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Anna: Två killar på rad sa jag hade maskulin energi
Annas kompisar: Ja men det har du ju
Anna: Ja men det säger man inte

😅
Anna är manhaftig och John är feminin med sina målade naglar, det är nog skilda nu.
Citera
2026-05-15, 15:27
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Det ligger ju mer hos SVT tycker jag. Det var ju de som sände en hel timme om Jannika och Dennis fortsatta familjeliv och de gillade väl läget antar jag. Jag tyckte nog det programmet var lite överdrivet hur mycket kan man mjölka ut om deras problem egentligen?
Jamen kolla tex Arvid och Ida som har uppgifter ute att de vill bli kontaktade mer med förfrågningar och de har familjekonto etc
Svt absolut, de borde sluta sända dessa pinsamma "fortsättnings-program", men förstår inte varför folk hakar på.
Citera
2026-05-15, 16:53
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
https://www.tiktok.com/@amandareventlid/video/7638923075211300118?q=gift%20vid%20f%C3%B6rsta%20% C3%B6gonkastet&t=1778792500176

Här får man veta lite mer om det hela. Om han verkligen tjatade så varje kväll med orden "kom igen då, snääälla" så förstår jag att hon flippade ut. Män ska inte tjata om sex som småbarn tjatar om godis i en godisaffär.

Jag förstår inte mäns sym på sex när de håller på så. Behöver de verkligen så mycket bekräftelse?

Att ens vilja ha sex med någon som egentligen inte vill men ger med sig efter tjat är ett psykopatiskt drag. Du vill alltså använda en annan människas kropp till att runka din kuk med.
Och humor handlar det inte alls om, utan sexuella trakasserier och mobbning under pretensen att han skämtar.

Man ser vilka som är NPC och inte baserat på vilken sida de ställer sig på. Så länge det inte handlar om direkt fysiska övergrepp - som när Jimmi antastade Linnea när hon sov(räv) - så är Non Player Karaktären oförmögen att se att något fel har begåtts. Att Sebastian är en nörd bidrar nog också, då nördar felaktigt ses som harmlösa och snälla.
Citera
2026-05-15, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThereGoesRabbit
Ja, jag var också helt ställd vid Jasmines "body-double" vid bröllopet - tyckte inte alls att det var lämpligt (då i synnerhet att hon också skulle gifta sig med en främling- det var ju inget "intern-skämt", eller så).

Men jag har verkligen tyckt att hon vuxit för varje avsnitt och verkar vara en genuint snäll människa, och som även har en realistisk syn på sig själv och en självmedvetenhet.

Och, iom att jag själv har anhöriga med ADHD, så känner jag igen Henriks beteenden och att han behöver tid ibland för att landa. Och där tycker jag att Jasmine möter honom på ett fint sätt.

Hoppas, hoppas, hoppas att deras kärlek består 😊

Ja, jag tycker båda har vuxit och de verkar måna om att förstå den andre och lösa problem tillsammans. Tex när Henrik var lite för på med sex så kunde de lösa ut den frågan fint tillsammans. Fint att se som variation till de andra katastrof-matchningarna att iallafall ett par har chans till kärlek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in