Citat:
Ursprungligen postat av
Dinlilladotter
Lyssnade på Louise och Julia tittar på TV och blev både lite förvånad och besviken när de tog Sebastian och hans glasskommentar i försvar? De pratade om hur jobbigt det blir när man tror att man har en rolig, skämtsam jargong och så plötsligt säger den andra ifrån. Ja, såklart man känner en oerhörd skam i det läget. Men det kanske är precis det man bör känna också?
Jag hade köpt deras resonemang om Amanda och Sebastian hade varit i en trygg och etablerad relation, då hade Amanda inte behövt göra en grej av det. Men de har känt varandra i EN VECKA och han går på och skämtar gång på gång om oralsex fast än hon inte uppskattar det. Jag skulle tycka det var fruktansvärt obehagligt att vara med en i princip främmande man som skämtade så gränslöst. Hon tar dessutom inte upp saken själv utan det är han som säger att han ska sluta varpå hon då bekräftar att hon uppskattar att han slutar.
Jag förstår att Sebastian skäms och skam är en jättejobbig känsla men den fyller en viktig funktion. Har man betett sig olämpligt ska man skämmas så man inte gör om det.
Jag håller inte med dem om att hon borde sära på benen och ta emot typ, men de har rätt i att hon inte borde hängt ut honom med den kommentaren. Jag tycker hon för all del kunde säga att hon tyckte han skämtade för mycket om oralsex, men hon kan ju inte citera honom ordagrant, den formuleringen kommer förfölja honom för alltid och behöver inte ses av vänner och familj i TV 🙈
Sen blev jag jättechockad över att de läste upp en av mina kommentarer om Amanda här på Flashback och tog upp det som en hemsk kommentar, mina favoritpoddare tycker att jag är hemsk 😳
Amanda hade tydligen läst den och gjort ett inlägg om den 😳
Jag kände mig lite taskig när jag skrev den, och kan väl ångra det, men jag var också tydlig med att den klädstilen inte är MIN smak. Jag vet att det finns folk som diggar den men för mig är det sååå långt från vad jag själv gillar.
Jag inbillar mig nog för ofta att deltagarna inte läser här, jag hade ALDRIG gått in på Flashback och läst om jag var med i GVFÖ.