Precis, det där med att sitta och gråta inför terapeuten kändes bara så typiskt. Att själv spela offer. Han bad ju liksom inte riktigt om ursäkt heller utan sa mer att vad synd att hon inte tyckte att hans skämt var roliga.
Det där med konserten tycker jag är väldigt talande för den typen. Att sabotera något som hon hade bestämt att de skulle göra och som hon troligen hade sett fram emot riktigt mycket. Då ska han "be om ursäkt" och ta upp detta jobbiga ämne precis innan så att hon inte ska kunna njuta av spelningen utan istället tänka på detta. Sen ska han gå runt och vara moloken och tycka synd om sig själv för att hon inte tyckte att hans skämt var roliga.
Nej, synd att dessa "experter" inte har den kunskapen att kunna välja bort deltagare med dessa drag. Det kan vara direkt skadligt för den som blir utsatt. Men produktionen är kanske så cyniska att de ser dessa mörka personligheter som bra tv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Spider-Girl
Ja vi har uppfattat honom på precis samma sätt (även om jag hatar Håkan Hellström 😁 men håller med om konsertergrejen för övrigt ) och jag har också tänkt "dold narcissist".
Dessa lyckas alltid klämma fram den där tåren som lockar till sig den lurade omgivningens sympatier. Partnern blir den "den hysteriska"