2026-05-20, 19:00
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Var kommer texten ifrån?

Från den här artikeln i Expressen https://www.expressen.se/noje/tv-och-streaming/sebastian-och-amanda-berattar-om-uppbrottet-i-gift-vid-forsta-ogonkastet/
Citera
2026-05-20, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Detta går emot att Sebastian skulle ha godkänt vad som sändes;

"Oeniga om klippningen
Terapisamtalet som tittarna får se en nedklippt version av i avsnittet varade egentligen i fyra timmar. Frågar man Sébastian var resultatet av nedklippningen ”karaktärsdödande” mot honom, frågar man Amanda var det ”bra klippt” och ”tydligt vad som hade hänt”................"Sébastian tycker däremot att perspektivet av vad som hade hänt blev för ”svartvitt” då han känner sig dömd innan han själv hunnit förklara sig.

– Jag hade aldrig valt frivilligt att godkänna att det skulle se ut på det här sättet, säger han."

Jag tror kanske inte att det bortklippta skulle ändra kontexten, antagligen var det mycket upprepningar och bortförklaringar åt olika håll. Men det motsäger ändå påståendet att deltagarna har godkänt allt som visas.
Och 4 timmar alltså?? FY att sitta i det samtalet i FYRA TIMMAR. Men det visar iaf att de tog det på allvar.

Jag tycker Amanda verkar lite falsk. Sitter och fnittrar förtjust i Updejt helt obrydd över dylika sexskämt. Verkar vilja framstå som humoristisk och lättsam och att det inte alls var så att hon inte tålde Sebastians skämt utan det var han som trampade i klaveret och var boven i dramat.
Citera
2026-05-21, 07:40
Medlem
Spider-Girls avatar
Jäklar vad trött man är på deltagare som säger så här när de misslyckats med relationen:
"– Det var inte så att jag var med för ”att vara gift”. Sedan är det såklart det som krävs för att vara med, att man också gifter sig, men för min del hade man lika gärna kunnat bli ihopmatchade utan att gifta sig.

Han säger också att han framförallt var med i programmet för att lära sig om sig själv och för att utvecklas som person."

Sebastian igen så klart. Nej programmet är inte till för att man ska utvecklas som person (läs "bli känd i TV" ) så lämna gärna platsen åt folk som faktiskt letar efter den stora kärleken! Blir också förvånad av att läsa att det inte var ett problem för produktionen eller Sebastian själv att han varit gift FYRA MÅNADER tidigare. Han hade även hunnit dejta en del på dessa månader. SVT borde fatta att det är sjukt dåligt att skicka in en nyskild människa som letar ligg och bekräftelse!!
Läs allt om detta här:

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/m05Vpq/sebastian-nemorin-var-gift-fore-gift-vid-forsta-ogonkastet
Citera
2026-05-21, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jag tycker Amanda verkar lite falsk. Sitter och fnittrar förtjust i Updejt helt obrydd över dylika sexskämt. Verkar vilja framstå som humoristisk och lättsam och att det inte alls var så att hon inte tålde Sebastians skämt utan det var han som trampade i klaveret och var boven i dramat.

Men hon har ju sagt gång på gång att det inte var skämten som var problemet, utan att de sades i fel kontext och sammanhang? Han ville ligga, hon sa nej, han börjar skämta om oralsex och att ha elefantkalsong. För att nästa gång börja snacka om hennes kropp när hon avvisat sex. Detta gör han endast när kamerorna är avstängda. Samtidigt har de bara känt varandra i EN vecka. Är det konstigt att hon känner sig trängd och blir frustrerad när han inte lyssnar?
Citera
2026-05-21, 08:34
Medlem
Comitiums avatar
Den här pesten går över hela västvärlden och sänds i 24 olika länder. I BBC hade de ett långt inslag som handlade om påstådda sexövergrepp i programmet och man hade en panel med expert-tyckare som diskuterade de föregivna övergreppen i sann #metoo-anda som om det handlade om något viktigt. Kvinnliga ex-deltagare med jättelika botoxläppar intervjuades länge och väl om div. kränkningar. Herregud tänkte jag, vart är västvärlden på väg?
Citera
2026-05-21, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinneibrasan
Men hon har ju sagt gång på gång att det inte var skämten som var problemet, utan att de sades i fel kontext och sammanhang? Han ville ligga, hon sa nej, han börjar skämta om oralsex och att ha elefantkalsong. För att nästa gång börja snacka om hennes kropp när hon avvisat sex. Detta gör han endast när kamerorna är avstängda. Samtidigt har de bara känt varandra i EN vecka. Är det konstigt att hon känner sig trängd och blir frustrerad när han inte lyssnar?

Nej det kan jag kanske förstå.
Citera
2026-05-21, 14:47
Medlem
Citat:
Jäklar vad trött man är på deltagare som säger så här när de misslyckats med relationen:
"– Det var inte så att jag var med för ”att vara gift”. Sedan är det såklart det som krävs för att vara med, att man också gifter sig, men för min del hade man lika gärna kunnat bli ihopmatchade utan att gifta sig.

Han säger också att han framförallt var med i programmet för att lära sig om sig själv och för att utvecklas som person."

Sebastian igen så klart. Nej programmet är inte till för att man ska utvecklas som person (läs "bli känd i TV" ) så lämna gärna platsen åt folk som faktiskt letar efter den stora kärleken! Blir också förvånad av att läsa att det inte var ett problem för produktionen eller Sebastian själv att han varit gift FYRA MÅNADER tidigare. Han hade även hunnit dejta en del på dessa månader. SVT borde fatta att det är sjukt dåligt att skicka in en nyskild människa som letar ligg och bekräftelse!!
Läs allt om detta här:

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/m05Vpq/sebastian-nemorin-var-gift-fore-gift-vid-forsta-ogonkastet

Nja så var det inte riktigt, skilsmässan gick juridiskt sett igenom 4 månader innan programmet startade, de hade nog beslutat sig för att skiljas långt dessförinnan. De hade ju flyttat isär med.
Citera
2026-05-21, 15:41
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Nja så var det inte riktigt, skilsmässan gick juridiskt sett igenom 4 månader innan programmet startade, de hade nog beslutat sig för att skiljas långt dessförinnan. De hade ju flyttat isär med.

Jag tycker SVT likväl har ett ansvar att inte skicka in någon som de vet är nyskild.
Han nämner flera gånger i intervjun att han inte är intresserad av att gifta sig och att han var med för att utvecklas som människa.
Citera
2026-05-21, 18:30
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Den här!

https://www.tiktok.com/@julia.sisu/video/7637506995242716438?is_from_webapp=1&sender_device =pc
Måste ju vara Sebbe. Inte är John intresserad av henne.
Citera
2026-05-21, 18:48
Medlem
Huzzahs avatar
Sebastian är en sån kille man hade stört ihjäl sig på om man fastnade med honom av nån anledning. Stackars Amanda, vem fan hade inte spytt av att få sin fiffi refererad till som en stor (???) god glass..? Konstigaste jag hört.

Lebbarna kommer ju aldrig funka eftersom den ena inte är lebb utan bara vill verka intressant. Tror inte hon va beredd att matchas med en brud.

Gotländskan är ju bara för quirky men den sävliga gingern verkar gilla det. Av årets par är det dessa jag tror mest på.

Det fjärde paret är ett sånt där par jag inte kommer ihåg så ingen kommentar.

Edit: joo just det, den spralliga hipstern och den sportiga tjejen. Dom kommer inte funka, end of story.
Senast redigerad av Huzzah 2026-05-21 kl. 18:50.
Citera
2026-05-21, 19:15
Medlem
dialektikers avatar
Jag har faktiskt inte så mycket mer att säga om de här programmen, men den där Krokodilsången, har jag velat lära mig sen min dotter kom hem från dagis för 20 år sen och sjöng den.
Så jag får titta tillbaka på det avsnittet.

Ruskigt vad segt programmet är numera.
Citera
2026-05-21, 21:36
Medlem
Precis, det där med att sitta och gråta inför terapeuten kändes bara så typiskt. Att själv spela offer. Han bad ju liksom inte riktigt om ursäkt heller utan sa mer att vad synd att hon inte tyckte att hans skämt var roliga.

Det där med konserten tycker jag är väldigt talande för den typen. Att sabotera något som hon hade bestämt att de skulle göra och som hon troligen hade sett fram emot riktigt mycket. Då ska han "be om ursäkt" och ta upp detta jobbiga ämne precis innan så att hon inte ska kunna njuta av spelningen utan istället tänka på detta. Sen ska han gå runt och vara moloken och tycka synd om sig själv för att hon inte tyckte att hans skämt var roliga.

Nej, synd att dessa "experter" inte har den kunskapen att kunna välja bort deltagare med dessa drag. Det kan vara direkt skadligt för den som blir utsatt. Men produktionen är kanske så cyniska att de ser dessa mörka personligheter som bra tv.

Citat:
Ja vi har uppfattat honom på precis samma sätt (även om jag hatar Håkan Hellström 😁 men håller med om konsertergrejen för övrigt ) och jag har också tänkt "dold narcissist".
Dessa lyckas alltid klämma fram den där tåren som lockar till sig den lurade omgivningens sympatier. Partnern blir den "den hysteriska"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in