Citat:
Ursprungligen postat av
ekenfirst
Nja. När i historien har det hänt? Är du kvinna? För det är ju bara från det könet såna här spekulerande presenteras som sanningar.
Har personen frågat sin man om vad den tycker att hon går på dejter med andra men ensam? Det är ju den stora frågan här. Eller om hon som många andra kvinnor antar att det är okej.
Jag är kille, och så sent som förra veckan sågs jag med en tjejkompis och drack två öl. Vi snackade om livet, föräldraskap, knark och hjärtesorger. Jag är gift och hon är (olyckligt) singel. Gick hur bra som helst, och min fru uttryckte ingen oro kring detta. Lika lite som jag gör när hon hänger med killkompisar.
Då i historien hände det. Plus alla oräkneliga gånger tidigare. Min äldsta vänskap är med en tjejkompis som jag gick i skolan i, och jag tågluffade efter studenten med en annan tjejkompis, samtidigt som jag hade flickvän. Jag har hur många exempel som helst, och jag vet att min fru också har det. Och ingen gång i mitt liv har någon otrohet ägt rum i samband med sådana umgängen.
Sedan får pojkarna i GVFÖ säga vad de vill. Behovet av kontroll och regler för vem ens partner umgås med handlar om osäkerhet, inget annat.