2026-09-08, 14:07
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekenfirst
Det som är sorgligt här är för din man. Att du går på dejter med andra män är det enda suspekta här. Varför inte ta med dig honom? Eller träffas i grupp?

Vart skriver hen att hen går på dejter? Vad jag vet kan två personer av motsatt kön gå på exempelvis bio utan att det är en dejt.
Citera
2026-09-08, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Vart skriver hen att hen går på dejter? Vad jag vet kan två personer av motsatt kön gå på exempelvis bio utan att det är en dejt.

Nja. När i historien har det hänt? Är du kvinna? För det är ju bara från det könet såna här spekulerande presenteras som sanningar.

Har personen frågat sin man om vad den tycker att hon går på dejter med andra men ensam? Det är ju den stora frågan här. Eller om hon som många andra kvinnor antar att det är okej.
Citera
2026-09-08, 14:18
Medlem
Citat:
Nja. När i historien har det hänt? Är du kvinna? För det är ju bara från det könet såna här spekulerande presenteras som sanningar.

Har personen frågat sin man om vad den tycker att hon går på dejter med andra men ensam? Det är ju den stora frågan här. Eller om hon som många andra kvinnor antar att det är okej.
Som jag skrivit tidigare gick jag på bio med två kompisar av motsatt kön i torsdags, båda dem är lyckligt gifta och sex ingick inte i biouppleven. Så där har du när i historien det hänt.

Anledningen till att deras fruar inte följde med är att jag inte känner eller umgås med dem, de två männen som är mina kompisar känner jag via jobbet. Har aldrig umgåtts med deras fruar.
Citera
2026-09-08, 14:19
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:

Ja jag kan då träffa min manliga vän för att ta en ölrunda utan att någon av oss ser det som en dejt. Jag antar och hoppas att man i en relation pratat om det och att båda är okej med att båda umgås med vänner av det motsatta könet. Skulle vännen få ett djupare intresse får man väl lita på sin partner att denne tydligt markerar att intresset inte är besvarat.

Nu är jag nybliven singel, men vi var båda okej med att man fick ungås med vänner oavsett kön på vännerna. Hade önskat att exet umgicks mer med kvinnliga vänner än vad han gjorde. Vi är nu efter uppbrottet bästa vänner.
Senast redigerad av cosmic_dancer 2026-09-08 kl. 14:26.
Citera
2026-09-08, 14:23
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Jag behöver inte vara någon polis. Hon vet var mina gränser går och respekterar det. Det är inte annorlunda än att bestämma att man inte får ha sex med andra i ett förhållande.

Det behöver inte alls vara normalt att oroa sig i ett förhållande. Sätter man tydliga gränser och ser till att man inte hamnar i situationer där partnern behöver oroa sig så uppstår inga situationer där någon behöver oroa sig.

Enligt mig behöver man aldrig oroa sig eller må dåligt i ett förhållande.
Du litar inte på din partner.

Det där är inte kärlek - det är kramp.
Citera
2026-09-08, 14:25
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fast det spelar ju ingen roll. Så länge kvinnan inte vill ligga med sina killkompisar blir det ingen otrohet hur mycket de än vill ligga med henne.

Precis detta. Varken kvinnan eller hennes partner kan styra eller kontrollera om det visar sig att en manlig vän vill ligga med henne. Man får lita på sin partner att denne isf tydligt markerar jämtemot vännen. Hade en manlig vän som började visa upp djupare intressen, trots att han visste att jag där och då hade en partner. Jag markerade att hans beteende inte var okej och valde att avsluta vänskapen.
Citera
2026-09-08, 14:28
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klaskent300
Haha du kan inte mena allvar? Åka på tjejresa och vara ensam med killkompisar? Ja, om man gillar att bli cuckad så är det definitivt rätt beslut.

Sedan så är det förstås skillnad på tjejresa och tjejresa. Ganska stor skillnad på att ta en shoppingweekend i London med tjejerna jämfört med att åka ner en vecka till Magaluf eller Antalya. Det första är inte en big deal medan den andra är en gigantisk red flag.
Varför tror du att kvinnor är viljelösa små våp som låter sig bli påsatta om någon i hennes krets råkar vara attraherad av henne?
Citera
2026-09-08, 14:31
Medlem
Citat:

Jag är kille, och så sent som förra veckan sågs jag med en tjejkompis och drack två öl. Vi snackade om livet, föräldraskap, knark och hjärtesorger. Jag är gift och hon är (olyckligt) singel. Gick hur bra som helst, och min fru uttryckte ingen oro kring detta. Lika lite som jag gör när hon hänger med killkompisar.

Då i historien hände det. Plus alla oräkneliga gånger tidigare. Min äldsta vänskap är med en tjejkompis som jag gick i skolan i, och jag tågluffade efter studenten med en annan tjejkompis, samtidigt som jag hade flickvän. Jag har hur många exempel som helst, och jag vet att min fru också har det. Och ingen gång i mitt liv har någon otrohet ägt rum i samband med sådana umgängen.

Sedan får pojkarna i GVFÖ säga vad de vill. Behovet av kontroll och regler för vem ens partner umgås med handlar om osäkerhet, inget annat.
Citera
2026-09-08, 14:32
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klaskent300
Alla kvinnor som säger ”Jag har massor av killkompisar som bara ser mig som sin vän och som aldrig skulle få för sig något annat” är så sjukt naiva. Ni har ingen aning om hur många av era killkompisar som skulle säga ja på DIREKTEN om de fick frågan ”Vill du ligga?”. Det är bara så det är.

Här är en nyttig video att se för kvinnor som tycker jag är dum i huvudet: https://youtu.be/T_lh5fR4DMA

Sedan så är det förstås inte omöjligt för vänskap att existera mellan män och kvinnor, men det är undantaget snarare än regeln.

Vi män som legat med minst 50+ kvinnot vet sanningen.
Du har säkert utbrustit "inte alla män" i något sammanhang. Men helt plötsligt tror du på allvar att alla män fungerar likadant.
Citera
2026-09-08, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Precis detta. Varken kvinnan eller hennes partner kan styra eller kontrollera om det visar sig att en manlig vän vill ligga med henne. Man får lita på sin partner att denne isf tydligt markerar jämtemot vännen. Hade en manlig vän som började visa upp djupare intressen, trots att han visste att jag där och då hade en partner. Jag markerade att hans beteende inte var okej och valde att avsluta vänskapen.
Och ändå vill säkert många män ha en partner som uppfattas som attraktiv av omgivningen. Måste vara jobbigt.
Citera
2026-09-08, 14:34
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Och ändå vill säkert många män ha en partner som uppfattas som attraktiv av omgivningen. Måste vara jobbigt.

Vilken tur då att jag inte uppfattas som överdrivet attraktiv.
Senast redigerad av cosmic_dancer 2026-09-08 kl. 14:39.
Citera
2026-09-08, 14:43
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katchingan
Han skulle inte gå på krogen, och Olivia svarar i en annan Podcast att hon är inte den som går på krogen.

Fast det är oviktigt huruvida Oliva går på krogen eller inte. Problemet är oavsett vad hur Urban väljer att uttrycka sig och att "hans kvinna" inte skulle "få gå på krogen". Hur skulle han hantera om Oliva skulle vilja gå ut med sina vänninor en kväll eller gå på aw med jobbet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in