2026-09-08, 12:12
Medlem
[quote=mendokse|95882557]
Vad exakt är det som är osunt och på vilket sätt är det naivt? Jag ser bara en massa ordbajsande, inga argument till varför det skulle vara dåligt att sätta gränser i ett förhållande.

I en sund relation kommer man överens; vi är exklusiva med varandra eller vi har ett öppet förhållande. Typ så.

Vill någon vara otrogen kommer den ju vara det oberoende av vilka regler dennes partner bestämt.

Att begränsa någons vänskapsrelationer, eller att förbjuda någon att gå och ta ett glas med sina tjejkompisar en fredagskväll är så jävla toxiskt och det skrämmer skiten ur mig att så många tycker att det är okej.
Citera
2026-09-08, 12:13
Medlem
MisterLaPages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestin
Och du är helt dum i huvudet? Patriarkatet kallas det.

Nja, “patriarkatet” är ett bekvämt luftslott, konstruerat och byggt av kvinnor som misslyckas och alltid måste skylla på någon annan. En ingenjörskonst av guds nåde.

Se på Helena, trygg i sin kvinnlighet, och hon är säker och övertygad om att fiaskot med partnern hon blivit tilldelad snart bara är ett obehagligt minne. Typ, this too shall pass.

Den kvinnliga piloten kommer att kraschlanda, med make och hela härligheten.
Citera
2026-09-08, 12:23
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissCooper
I en sund relation kommer man överens; vi är exklusiva med varandra eller vi har ett öppet förhållande. Typ så.

Vill någon vara otrogen kommer den ju vara det oberoende av vilka regler dennes partner bestämt.

Att begränsa någons vänskapsrelationer, eller att förbjuda någon att gå och ta ett glas med sina tjejkompisar en fredagskväll är så jävla toxiskt och det skrämmer skiten ur mig att så många tycker att det är okej.

Fast att gränsdragning bara handlar om vilka man har sex eller inte sex med är inte hela sanningen i något förhållande.

Ingen man vill förmodligen att hans kvinna går ut på krogen med en kort klänning utan trosor även om hon inte planerade att ha sex med någon.

Ingen kvinna vill förmodligen att hennes man flirtar med en sexig 18-åring han tränar Jiu-Jutsu med även om han inte planerade att ha sex med henne.

Att min kvinna går ut och tar ett glas med några kompisar har jag inga problem med. Att hon sminkar sig och sätter på sig utmanande kläder och går på nattklubb? Nej tack.

Samma med att umgås med manliga kompisar på tu man hand? Nej tack.
Har sett alldeles för många sådana relationer där mannen bara väntar i år på minsta lilla chans till att få ligga med kvinnan.
Citera
2026-09-08, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Fast att gränsdragning bara handlar om vilka man har sex eller inte sex med är inte hela sanningen i något förhållande.

Ingen man vill förmodligen att hans kvinna går ut på krogen med en kort klänning utan trosor även om hon inte planerade att ha sex med någon.

Ingen kvinna vill förmodligen att hennes man flirtar med en sexig 18-åring han tränar Jiu-Jutsu med även om han inte planerade att ha sex med henne.

Att min kvinna går ut och tar ett glas med några kompisar har jag inga problem med. Att hon sminkar sig och sätter på sig utmanande kläder och går på nattklubb? Nej tack.

Samma med att umgås med manliga kompisar på tu man hand? Nej tack.
Har sett alldeles för många sådana relationer där mannen bara väntar i år på minsta lilla chans till att få ligga med kvinnan.

Fräscht att ha så lågt förtroende för sin partner 🤷
Citera
2026-09-08, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klaskent300
Haha du kan inte mena allvar? Åka på tjejresa och vara ensam med killkompisar? Ja, om man gillar att bli cuckad så är det definitivt rätt beslut.

Sedan så är det förstås skillnad på tjejresa och tjejresa. Ganska stor skillnad på att ta en shoppingweekend i London med tjejerna jämfört med att åka ner en vecka till Magaluf eller Antalya. Det första är inte en big deal medan den andra är en gigantisk red flag.

Det låter som att känslor och verklighet blandas ihop här. Att vara orolig över att tjejen ska ragga på en spansk strandhunk betyder inte att det faktiskt kommer hända. Är du så övertygad om att din partner kommer ta första bästa chans att vara otrogen mot dig så låter det obegripligt varför ni ens ska vara ihop.

Det finns såklart riktiga tecken som kan hänga ihop med otrohet, som många som blivit bedragna kan berätta om. Då handlar det om sånt ökat hemlighetsmakeri, lögner om vem man träffat, upplevas mer irriterad och defensiv, eller mer presenter och kärleksförklaringar. Att umgås med sina killkompisar är inte ett sådant tecken.
Citera
2026-09-08, 12:30
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissCooper
Fräscht att ha så lågt förtroende för sin partner 🤷

Wow, imponerande inlägg.
Jag borde veta bättre än att försöka ha seriösa diskussioner med kvinnor.
Citera
2026-09-08, 12:53
Medlem
Citat:
Alla kvinnor som säger ”Jag har massor av killkompisar som bara ser mig som sin vän och som aldrig skulle få för sig något annat” är så sjukt naiva. Ni har ingen aning om hur många av era killkompisar som skulle säga ja på DIREKTEN om de fick frågan ”Vill du ligga?”. Det är bara så det är.

Här är en nyttig video att se för kvinnor som tycker jag är dum i huvudet: https://youtu.be/T_lh5fR4DMA

Sedan så är det förstås inte omöjligt för vänskap att existera mellan män och kvinnor, men det är undantaget snarare än regeln.

Vi män som legat med minst 50+ kvinnot vet sanningen.
Fast det spelar ju ingen roll. Så länge kvinnan inte vill ligga med sina killkompisar blir det ingen otrohet hur mycket de än vill ligga med henne.
Citera
2026-09-08, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konstantinpoopel
Är du så övertygad om att din partner kommer ta första bästa chans att vara otrogen mot dig så låter det obegripligt varför ni ens ska vara ihop.
Jag är inte orolig eftersom min partner aldrig ens skulle få för sig att åka på en sådan resa då hon vet bättre. Man väljer sina kvinnor, och ens val tenderar att bli bättre ju mer erfarenhet man har av kvinnor. Jag har befunnit mig i princip varje form av relation man man tänka sig, träffat alla typer av personligheter som finns från narcissister till våp. Det har format mig till den jag är idag och gjort mig till en mycket bättre partner.

Sedan är jag förstås medveten om att alla män inte har samma möjlighet att träffa och dejta jättemånga kvinnor. Men sedan när är världen rättvis?
Citera
2026-09-08, 13:07
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Tror inte de betalar själva. Tycker också det är konstigt, men med tanke på hur hela den här säsongen verkar vara uppbyggd så finns det kanske en tanke om att det ska skapa spänningar mellan paren på något sätt?

Det blir ju en budgetfråga för produktionen och det blir ju ojämt när vissa får fina utlandsresor medan andra får bo i en trädkoja i norrland.

Kanske utgår de ifrån hur paren är som personer och vad de har sagt i intervjuer att de uppskattar också? Sara och Gabriel klagade ju inte direkt, medan Max var snabb med att uttrycka att han var negativt inställd till att inte få resa utomlands.

Väldigt konstigt men ja det kanske är som du säger baserat på deras personliga preferenser? Men ändå skumt, som sagt Max verkade ju inte överlycklig precis så känns lite orättvist att vissa fick finare resor och vissa spa i Småland men aja.

Kul säsong hittills annars tycker jag.
Citera
2026-09-08, 13:34
Medlem
Citat:
Du låter som en djup egoist.

Jag har 100% förtroende för min partner och hon har 100% förtroende för mig. Vi begränsar oss aldrig, utan vi kompromissar, kommunicerar och gör uppoffringar för varandra när det behövs. Det är äkta kärlek.

Att kräva att man ska kunna fortsätta leva som singel i ett seriöst förhållande betyder bara att man fortfarande är en liten tonåring som inte vill växa upp och ta ansvar för sitt liv.

Efter att ha läst din tråd "Har svårt att committa till en tjej" så har man förståelse för dina fördomar och åsikter du kräks ut i tråden.
Citera
2026-09-08, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Jag har också killkompisar,att ses på en fika med en,gå på bio etc går utmärkt! Vad tror du ska hända,att två vänner som inte är sexuellt attraherade av varandra och har egna partners,plöstligt ska trilla i säng m varann? Det funkar inte så.Ligger du m alla dina vänner? Eller klarar du inte av att ha vän av motsatt kön utan att sexualisera denne? Och tror alla är likadana som du? Sorgligt i så fall!

Det som är sorgligt här är för din man. Att du går på dejter med andra män är det enda suspekta här. Varför inte ta med dig honom? Eller träffas i grupp?
Citera
2026-09-08, 13:49
Medlem
Sara och Gabriel ❤️ vilket underbart par. Älskar hennes öppna sinne, så sympatisk tjej. Han verkar så snäll. Jag hoppas på dom!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in