Citat:
Ursprungligen postat av
MissCooper
I en sund relation kommer man överens; vi är exklusiva med varandra eller vi har ett öppet förhållande. Typ så.
Vill någon vara otrogen kommer den ju vara det oberoende av vilka regler dennes partner bestämt.
Att begränsa någons vänskapsrelationer, eller att förbjuda någon att gå och ta ett glas med sina tjejkompisar en fredagskväll är så jävla toxiskt och det skrämmer skiten ur mig att så många tycker att det är okej.
Fast att gränsdragning bara handlar om vilka man har sex eller inte sex med är inte hela sanningen i något förhållande.
Ingen man vill förmodligen att hans kvinna går ut på krogen med en kort klänning utan trosor även om hon inte planerade att ha sex med någon.
Ingen kvinna vill förmodligen att hennes man flirtar med en sexig 18-åring han tränar Jiu-Jutsu med även om han inte planerade att ha sex med henne.
Att min kvinna går ut och tar ett glas med några kompisar har jag inga problem med. Att hon sminkar sig och sätter på sig utmanande kläder och går på nattklubb? Nej tack.
Samma med att umgås med manliga kompisar på tu man hand? Nej tack.
Har sett alldeles för många sådana relationer där mannen bara väntar i år på minsta lilla chans till att få ligga med kvinnan.