2026-09-08, 10:41
Medlem
Jag har fortfarande inte försökt kolla på skiten men ser ju fortfarande rubrikerna. Nu vill SVT:s castade deltagare att "hans kvinna" inte heller ska jobba. Eller gå på krogen. Eller ha killkompisar.
https://www.msn.com/sv-se/noje/allm%C3%A4nt/gvf%C3%B6-urban-min-kvinna-b%C3%B6r-inte-jobba/ar-AA2bMEUp?ocid=socialshare
Är SVT lika infiltrerat av islamism som Vänsterpartiet, Socialdemokraterna och Miljöpartiet? Han ska ju tom ha använt uttryck som "Haram".
Exakt vad för "intressanta diskussioner" är det som experterna och SVT vill starta?
Att Sharialagar ska vara uppe för diskussion? Att det är normalt med våld i nära relationer? Att kontroll av kvinnor är ett ämne som man kan tycka olika om? Att inget är rätt eller fel?
Citera
2026-09-08, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Nu har det bara gått några avsnitt, så inte helt lätt att avgöra ännu, men jag tror att anledningen till att Helena framstår så som hon gör just nu till stor del beror på att hon inte upplever att Sasan var en bra match för henne. Sen att han bara visar sämre och sämre sidor för henne med tiden gör ju inte saken bättre, så som hur han valde att bete sig och klä sig vid parmiddagen t,ex.
Håller med. Tycker Helena framstod som en väldigt glad, varm och sprallig kvinna när man fick se henne innan vigseln. Det var så uppenbart att hon inte kände attraktion alls till Sasan och hamnade i någon slags början till panik-mode av ”Vad fan gör jag nu? Hur ska detta gå? Kommer känslorna sen?”.

Det får mig att fundera på hur mycket de så kallade ”experterna” lyssnar till deltagarnas fysiska önskemål när det kommer till hur de väljer deras partners. Personlighet och värderingar, absolut. Men utseendemässigt, hur specifika önskemål lyssnar de till? Om en deltagare t.ex säger ”Jag har en thing för redheads” tar experterna då hänsyn till de? Gör de inte det så är det ju absurt.
Citera
2026-09-08, 10:55
Medlem
Mentalstyrkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
För mig personligen så vill jag t.ex. inte att min partner har manliga vänner hon umgås med på tu man hand.
Jag vill inte att hon går ut på nattklubbar.
Jag vill inte att hon klär sig för utmanande.
Jag vill inte att hon åker på "tjejresor"(vilket i princip är en ursäkt för att fläka ut sig för män i något annat land).

Jag tar bort alla moment där det kan uppstå dåliga situationer och då behöver jag aldrig tänka på det.

Att hålla på och oroa sig över sitt förhållande är ett sådant extremt slöseri på tid.

Gäller samma regler för dig?
Citera
2026-09-08, 10:55
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitterballeskalle
Hela din text tyder ju på oro…

Om jag skulle tillåta dessa grejer hade det säkert vid tillfällen uppstått situationer man inte tycker om. Men eftersom det aldrig händer behöver man heller aldrig vara orolig.

Det är negativa saker som man inte behöver i sitt liv.

Citat:
Ursprungligen postat av Mentalstyrka
Gäller samma regler för dig?

Jag ser till att inte göra något som får henne att må dåligt eller oroa sig. Men sen skiljer det sig mellan män och kvinnor i att mannen oftast är den aktiva parten.
En kvinna blir raggad på medan män raggar. Så att jag inte raggar på andra kvinnor är jämförbart med att hon inte sätter sig i situationer där hon blir raggad på.
Senast redigerad av mendokse 2026-09-08 kl. 11:02.
Citera
2026-09-08, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Lite gulligt att det växt upp en helt ny generation som aldrig sett "Harry met Sally" och tror att de har kommit på något nytt. Nåja.

Det är lätt att föreställa sig Max gamla mattelärare i en sån Jeffrey Dahmer-dokumentär på Netflix där hon typ sitter vid sitt köksbord och glor ner i sin kaffekopp och snyftar att "alla sa att pojken var dålig... men jag ville se något gott i honom". Klipp till en amerikansk snut med fet mustasch som ba "well, some animals just need to be put down"...

Jag lyssnade på ett avsnitt av Max podd, med en feministisk forskare som snöat in på vithetsnorm. De diskuterade "vem är svensk?" och andra tramsfrågor som bara nyhögern bryr sig om. Det ska dock sägas att podden var välproducerad och att Max har bra radioröst.

Ryska Helena påminner mycket om kudd-Märta från några år sedan (hon med fraggeln, ni vet). Precis som Märta borde Helena fått en äldre och rikare man. Sascha går istället på offensiven med att klä sig som en pizzabagare i tjänst och vädra åsikter som känns lika genomtänkta som hans frisyr. Därmed lär han aldrig få komma i närheten av Helenas godispåse (äcklig liknelse, faktiskt)

Långhåriga Felix och glada van-tanten känns som matchningen som Agúst borde ha fått, istället för en neurosdrottning i säckiga trosor (att bohemiska Agust sedan förvandlades till en Nitscheansk ö-fuhrer i Robinson låter vi vara glömt). Allt gott till paret! Lite varning dock för att "grönflaggade" vänsterkillar verkar vara överrepresenterade som sexualförbrytare, eller bara svin (Lex Virtanen).

Edin finns i tråden - respect! Tyvärr verkar hans matchning vara en sån där tjej vars favoritläsk är bubbelvatten och musiksmak är Rix FM (jag gissar att Edin skjuter sig om han får höra ett till "vet inte..."). Men det får vi se! Enligt UNT är Edin numera en slimmad skägghunk, så om det inte funkade med testbilden lär det snart trilla in nån glad studenttjej som uppskattar bra kaffe. Rock on!
Nejdå, allt visas bara inte på tv. Vi har mycket gemensamt haha
Jag är den som dricker bubbelvatten och vad gäller läsk är vi team pepsi max(cola zero smakar ass btw)
Citera
2026-09-08, 11:02
Medlem
Citat:
För mig personligen så vill jag t.ex. inte att min partner har manliga vänner hon umgås med på tu man hand.
Jag vill inte att hon går ut på nattklubbar.
Jag vill inte att hon klär sig för utmanande.
Jag vill inte att hon åker på "tjejresor"(vilket i princip är en ursäkt för att fläka ut sig för män i något annat land).

Jag tar bort alla moment där det kan uppstå dåliga situationer och då behöver jag aldrig tänka på det.

Att hålla på och oroa sig över sitt förhållande är ett sådant extremt slöseri på tid.

Hur får du det där att gå ihop? Det låter som att du oroar dig hela tiden, annars hade du aldrig pallat bli oombedd polis och sätta en massa begränsningar för en annan vuxen människa.

Det är förövrigt helt normalt att oroa sig över sitt förhållande ibland. Om man däremot oroar sig jämt, eller inte kan stå ut med tillfälliga känslor av oro utan att börja kontrollera sin partner, då behöver man söka hjälp och lära sig det.
Citera
2026-09-08, 11:04
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konstantinpoopel
Hur får du det där att gå ihop? Det låter som att du oroar dig hela tiden, annars hade du aldrig pallat bli oombedd polis och sätta en massa begränsningar för en annan vuxen människa.

Det är förövrigt helt normalt att oroa sig över sitt förhållande ibland. Om man däremot oroar sig jämt, eller inte kan stå ut med tillfälliga känslor av oro utan att börja kontrollera sin partner, då behöver man söka hjälp och lära sig det.

Jag behöver inte vara någon polis. Hon vet var mina gränser går och respekterar det. Det är inte annorlunda än att bestämma att man inte får ha sex med andra i ett förhållande.

Det behöver inte alls vara normalt att oroa sig i ett förhållande. Sätter man tydliga gränser och ser till att man inte hamnar i situationer där partnern behöver oroa sig så uppstår inga situationer där någon behöver oroa sig.

Enligt mig behöver man aldrig oroa sig eller må dåligt i ett förhållande.
Citera
2026-09-08, 11:10
Medlem
Citat:
Om jag skulle tillåta dessa grejer hade det säkert vid tillfällen uppstått situationer man inte tycker om. Men eftersom det aldrig händer behöver man heller aldrig vara orolig.

Det är negativa saker som man inte behöver i sitt liv.

Jag ser till att inte göra något som får henne att må dåligt eller oroa sig. Men sen skiljer det sig mellan män och kvinnor i att mannen oftast är den aktiva parten.
En kvinna blir raggad på medan män raggar. Så att jag inte raggar på andra kvinnor är jämförbart med att hon inte sätter sig i situationer där hon blir raggad på.

I all välmening låter det som att du har ganska mycket oro som du gör allt för att slippa vara i kontakt med. Vad är det som är så hemskt med att känna oro, som gör att man behöver undvika oro till varje pris?

Exakt ALL forskning som finns om oroskänslor säger att det som hjälper bäst för att minska oro på sikt är att lära sig stå ut med oroskänslor utan att behöva agera på dem. All psykologisk behandling för oro bygger på att du ska lära sig stå ut med oron, så att den inte hindrar dig från att göra sånt som du vill.

Det låter som att din metod, att undvika situationer som kan trigga oro, bara kommer göra det värre på sikt. Låt tjejen fara på tjejresa eller vara ensam med sina killkompisar, så kommer ligga hemma och oroa dig först, men därefter märka att du oroade dig för ingenting. Nästa gång hon reser bort kommer du vara något mindre orolig, och på den vägen når du så småningom riktig frihet. Orokänslor lite då och då förvisso, men inget som du inte kan hantera.
Citera
2026-09-08, 11:17
Medlem
Katchingans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fick han någon följdfråga om huruvida han själv skulle "få" gå på krogen utan sin kvinna?

Han skulle inte gå på krogen, och Olivia svarar i en annan Podcast att hon är inte den som går på krogen.
Citera
2026-09-08, 11:17
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konstantinpoopel
I all välmening låter det som att du har ganska mycket oro som du gör allt för att slippa vara i kontakt med. Vad är det som är så hemskt med att känna oro, som gör att man behöver undvika oro till varje pris?

Exakt ALL forskning som finns om oroskänslor säger att det som hjälper bäst för att minska oro på sikt är att lära sig stå ut med oroskänslor utan att behöva agera på dem. All psykologisl behandling för oro bygger på att du ska lära sig stå ut med oron, så att den inte hindrar dig från att göra sånt som du vill.

Det låter som att din metod, att undvika situationer som kan trigga oro, bara kommer göra det värre på sikt. Låt tjejen fara på tjejresa eller vara ensam med sina killkompisar, så kommer ligga hemma och oroa dig först, men därefter märka att du oroade dig för ingenting. Nästa gång hon reser bort kommer du vara något mindre orolig, och på den vägen når du så småningom riktig frihet. Oro lite då och då, men inget som du inte kan hantera.

Det är slöseri på tid, energi och liv att behöva oroa sig i ett förhållande.
Det finns så mycket annat jag hellre lägger min tankeverksamhet på.

Jag tror inte man behöver lära sig att "copea" med sin oro. Om man är orolig för något tyder det på att något är fel, magkänslan har inte fel.
Sen kan man såklart vara orolig för sådant man VILL göra i livet och där oron hindrar en men det är en annan sak.
I detta fall så handlar det om saker jag inte vill ha i mitt liv överhuvudtaget och då är det bra att det är så enkelt att man bara kan välja bort dem.
Citera
2026-09-08, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katchingan
Han skulle inte gå på krogen, och Olivia svarar i en annan Podcast att hon är inte den som går på krogen.
Så inte en enda aw eller fira någon kompis födelsedag ute alltså. Kul folk.
Citera
2026-09-08, 11:21
Medlem
Katchingans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SofijaC
Jag är gift, min bästa vän är av motsatt kön.
Jag har aldrig, inte ens för en sekund, tänkt tanken sedan jag mötte min make, att jag vill kuckilura med någon annan - och allra minst min vän med penis.
20 år har jag haft den vänskapen - och 10 år har jag haft mitt äktenskap.
Och jag värdesätter båda relationerna djupt och båda är lika viktiga för mig.
Min man höjer inte ens på ögonbrynet.
Det handlar inte om lojalitet. För det är en självklarhet.

Hahah, såklart en kvinna skriver detta.
Prova ring din vän och låtsas vara på fyllan, föreslå Netflix and chill, han kommer aldrig banga såvida han inte är Bög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in