2026-09-19, 19:51
Medlem
Urban, beta-hanen utan vettig inkomst har en illa verklighetsförankrad bild av sig själv och hans förmåga..
Tror ärligt talat att han har en hjärnskada från olyckan han drog på sig.
Citera
2026-09-19, 20:07
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vod
Det finns redan alldeles för många människor på den här planeten så nej det är ingen katastrof, tvärt om.
Nihilist.
Citera
2026-09-19, 20:52
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styyr
Om två personer i en relation har olika styrkor och förutsättningar är det väl inte särskilt kontroversiellt att de fördelar ansvar efter vad de faktiskt är bra på.

Mm och Olivia är ju dubbelt så bra som Urban på att tjäna pengar eftersom hon har dubbelt så hög lön (och hon är mkt yngre och tidigare i karriären). Så du tycker att Urban ska sköta om hemmet och Olivia ska arbeta.

Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Om krogbesöket folk pratar om (hennes bild på instagram) så handlar det om att hon satt vid en uteservering och drack ett glas Aperol Spritz.

Det är fortfarande "ute på krogen". Jag undrar också vad fan Olivia tänker ska hända. Jag tror ju att dom är fulla av skit båda två och inget dom säger menar dom på allvar. För om dom menar allvar ska ju Urban försörja dom på ca 18 000 kr i månaden. Och medan Urban är ute och jobbar, tränar mm ska Olivia vara inlåst hemma med disk, städ och tvätt. Vilket jävla skämt att hon, en partprinsessa i Marbella sen 5 år tillbaka, ska finna sig i det?

Citat:
Ursprungligen postat av Metvix
Bara en kommentar angående de siffror vi sett flera ggr, dvs Ubbes månadslön:

18 000-ish är inte hela sanningen.
Det har skrivits i tråden tidigare att om man är egen företagare (som Ubbe) så kan man tydligen "modifiera siffrorna" så att man tar ut minsta synliga beskattningsbara lön för att sedan ta ut betydligt mer pengar i bonus och liknande.
Dvs det där med 18 000 lär nog inte stämma i lönekuvertet. Ubbe har definitivt mer inkomst än så, men det syns inte för oss Flashback-detektiver.

Nja dom jag känner med egna företag som det går bra för plockar ut inkomst upp till gränsen för statlig skatt dvs ca 55 000 kr/mån. Finns ingen anledning att ta ut mindre än så, om det går bra dvs.
Citera
2026-09-19, 21:05
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NapoleonLaRue
Barnafödandet i Sverige ligger på historiskt låga nivåer med en fruktsamhet på 1,42 barn per kvinna under 2025. Flest singelhushåll i hela världen har Sverige även. Detta är katastrof för ett samhälle.

Jag drar personligen slutsatsen att när barnafödandet var högt, var det för att kvinnor inte kunde välja något annat. Det var inte högt för att det var bättre förutsättningar för att sätta barn till världen.

Paradoxalt är förutsättningarna för att barn ska vara mätta, friska och ha tak över huvudet bättre nu än någonsin i mänsklighetens historia.

Jag tror att det handlar om en evolutionär dead end. Människor prioriterar inte barn när de kan välja helt enkelt. De flesta av oss är inte programmerade genetiskt att vara föräldraskapsorienterade, varken män eller kvinnor. Om vi var det skulle det födas massa barn, men det gör inte det. Proof in the pudding.
Citera
2026-09-19, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Mm och Olivia är ju dubbelt så bra som Urban på att tjäna pengar eftersom hon har dubbelt så hög lön (och hon är mkt yngre och tidigare i karriären). Så du tycker att Urban ska sköta om hemmet och Olivia ska arbeta.

Jag, till skillnad från (psykos)vänstern känner inget behov av att bestämma över hur andra människor lever sina liv. Så jag överlåter det beslutet till Urban och Olivia att själva välja hur de vill göra.
Citera
2026-09-19, 22:58
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88

Det är fortfarande "ute på krogen". Jag undrar också vad fan Olivia tänker ska hända. Jag tror ju att dom är fulla av skit båda två och inget dom säger menar dom på allvar. För om dom menar allvar ska ju Urban försörja dom på ca 18 000 kr i månaden. Och medan Urban är ute och jobbar, tränar mm ska Olivia vara inlåst hemma med disk, städ och tvätt. Vilket jävla skämt att hon, en partprinsessa i Marbella sen 5 år tillbaka, ska finna sig i det?

Nja dom jag känner med egna företag som det går bra för plockar ut inkomst upp till gränsen för statlig skatt dvs ca 55 000 kr/mån. Finns ingen anledning att ta ut mindre än så, om det går bra dvs.
Han är ju en byggfuskare dessutom enligt tråden.
Citera
2026-09-19, 23:54
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styyr
Jag, till skillnad från (psykos)vänstern känner inget behov av att bestämma över hur andra människor lever sina liv. Så jag överlåter det beslutet till Urban och Olivia att själva välja hur de vill göra.

Mmm så när han kannibalen i tyskland efterlyste på craigslist att han ville ha någon att äta upp, och en frivillig anmälde sig, varav de skar av den frivilliges penis och åt upp tillsammans, sen förblödde den frivillige i ett badkar. Då var det enligt dig två människor som levde sina liv?

Nu är jag lite hyperbolisk i min jämförelse, men jo, människor behöver räddas från sig själva av bättre vetande. Olivia är en sån som behöver räddas från sitt eget bestämmande.

Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Han är ju en byggfuskare dessutom enligt tråden.

Ja precis, så inte nog med att Olivia och Urban får dubbelt så bra ekonomi om hon jobbar och han är hemmaman. Det kommer också göra hela Sverige bättre att en byggfuskare lägger ned och inte längre kan drabba oskyldiga människor därute med sitt jävla fuffens!
Citera
2026-09-20, 09:43
Medlem
Tjänar man 18000:-/mån kanske man ska hålla käften, hade inte tagit någon på allvar med den lönen 😂
Citera
2026-09-20, 11:34
Medlem
Löftesceremonin: vilka oerhört mesiga så kallade experter. Jmf med Australien där de ifrågasätter och utmanar deltagarna.
Svenska versionen - utspädd mellanmjölk
Citera
2026-09-20, 12:09
Medlem
HongKungs avatar
Vilka uttömmande svar "experterna" fick från Max och Belinda...jeez! Det måste ju vara jobbigt att tvingas vara med och behöva svara på massa frågor, så varför gör de inte som Hanif och Elsa föreslog i Updejt, att de bara lämnar..de är ju inte ens intressanta
Citera
2026-09-20, 12:12
Medlem
Haramadans avatar
Dagens mest idiotiska kommentar från Sasan riktad till Helena:

"Jag kan inte acceptera att en människa inte ens försöker förstå den andra när man tycker olika."

Nähä, du faller liksom i samma grop själv i och med det uttalandet.
Citera
2026-09-20, 12:34
Medlem
Spider-Girls avatar
Fattar absolut inte varför Max och Belinda sökte till XL istället för "klassiska" GVFÖ (som kommer gå parallellt) när de bara vill ta på sig sina foliehattar och sitta ifred i sin värmebefriade bubbla där ansiktsmimik och ord är överflödiga.

Bortsett från dem är det tydligt att killgänget och tjejgänget verkar ha skitkul när de umgås separat och dricker drinkar och snackar. Vad jag läste tidigare i tråden önskar de en reunion som SVT sagt nej till. Vad kan ha hänt som fått SVT att neka?

Par som har potential att hålla:

Sara och Gabriel- fullständigt samkörda, lyckliga och trygga ihop!

Olivia och Urban- Verkar oftast ha jävligt roligt och har känslor för varandra, men maktförhållandet är skevt.

----------

Varför får vi förresten se så lite från Edin och Julia? De verkar ju ha byggt upp lite känslor för varandra! Dock verkar Edin ha extremt svårt för allt som inte är friktionsfritt.
Verkar som vi kanske ser mer av dem i nästa avsnitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in