2026-09-06, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klaskent300
Är det någon här i tråden som vill diskutera något annat än Urban?

Det börjar bli tröttsamt att 99% av alla inlägg handlar om honom och hans uttalande. Hallå, det finns faktiskt en hel del andra deltagare att diskutera.

Sasan! Linne på middagen. Jag hade dött redan där och för luggen. De kommer inte att röra varandra innan de bryter upp och jag förstår henne.
Citera
2026-09-06, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Sasan! Linne på middagen. Jag hade dött redan där och för luggen. De kommer inte att röra varandra innan de bryter upp och jag förstår henne.
Håller med om Sasans linne/undertröja. Vågade Helena inte säga ”jag går inte med dig på middagen om du ska vara klädd så där”? Och frisyren är också fel, fel, fel. Inte konstigt om hon är stel och håller tyst. Hon tycker förstås det är otroligt pinsamt.
Citera
2026-09-06, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Gud... Vidrigt avsnitt.

Max & Belinda - nassevarning

Urban & Olivia - 🤮

Sasan & Helena - att hon inte bara drar...

Sara & Gabriel - så fina!

Yasmin & Felix - underbara!

Julia & Edin - bleka men OK
Gabriel och Felix, två knallgröna flaggor! Gillar dem mkt!
M.U och S....däremot, vilken sorglig syn på kvinnor o män de har! Att inte kunna vara god vän med en person om den har motsatt kön tyder ju på en enorm osäkerhetsgrej och en misstänksamhet som kan mynna ut i något riktigt illa...M och B är riktigt läskiga,som M sa, de är samma skrot och korn!
Citera
2026-09-06, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly

Reagerade också på hans klädsel på middagen. Helt obegripligt hur man kan tycka att en undertröja/ linne passar vid en middag med andra. Helena kommer hoppa av. Garanterat.
Max ger mig obehagliga vibbar. Känns som om han kan brinna av när som helst.
Citera
2026-09-06, 09:41
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Många härinne verkar besatta av honom.
Den enda som är besatt av Urban är Urban själv.

Vad tycker du om sekten Mankind?

Att naken slå med hammare på tillagade kycklingar.

Det är manligt det.
Citera
2026-09-06, 09:45
Medlem
timpanis avatar
En övning som jag hoppas att de snor från australiensiska Mafs är att paren, på tu man hand, ska rangordna de andra deltagarna av motsatt kön efter hur attraktiva de tycker att de är. Det brukar bli kul konflikter om någon inte sätter sin partner högst
Citera
2026-09-06, 09:45
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
kanske inte är just att hoppa i säng som är problemet. hon kanske vänder sig till sin manliga vän för uppmärksamhet tex. det hade jag varit ett jätte problem om min partner vänt sig till personer av det andra könet för att söka uppmärksamhet som de borde få av mig.
Det är ju inte därför man umgås med sina vänner oavsett om det är manliga eller kvinnliga.

Vänner ser man som människor och inte kön. En del har vänner som är närmare än deras familj.
Citera
2026-09-06, 09:55
Medlem
Katchingans avatar
Märks att Svt fick genomslag av sin realitydokusåpa. Drama tillhörde inte Svt förut då var det Paradise Hotel & Big Brother.

Nej jag tror inte att Trans/Pansexuella paret kommer att hålla i det långa loppet. Hon är bara rädd att såra denna "man". Därför överöser hon med kärlek och får det att låta som att allt är perfekt och så fint. Det håller inte i det långa loppet.

Helena en 37-årig skild kvinna som vill ha barn när hon är typ 40-år varför skaffade hon inte ungar i sitt förra äktenskap? En stor red flag för mig. Man såg det på Sasha hans reaktion när hon berättade om sin ålder.

Urban & Olivia kommer att hålla, de är raka i sin kommunikation berättar direkt vad dem vill ha. Varför är folk så hysteriska och skriker, han säger vad han vill ha och sina krav, varför i helvete ska män inte få ha krav, ni kvinnor ställer krav på längd bland annat, har sett det så många gånger på dejtingsidor " Inte under 180 cm" eller " Jag ska kunna gå i klackar bredvid dig utan att jag blir för lång". Men när man ställer krav då är det red flags, narcissister och gud vet allt.

Sen garvade jag högt när jag läste unt en dag här.
– Nu måste jag passa mina ord noga. Jag och Urban har kommit varandra väldigt nära i programmet, vi är vänner. Den tolkning jag gör när jag ser honom på tv stämmer inte alls med den Urban jag träffade utanför kameran. Jag tycker att klippningen är väldigt vinklad. Urbans åsikter ... jag delar inte dem men jag tycker man ska vänta och se vad som händer. - Edin

Är han också en red flag för att han är vän med Urban.

Är över hälften av männen red flags då.
Felix & Jasmin har jag också väldigt svårt att se att dem håller. Kvinnor tror att de vill ha "feminima" män om visar känslor, nej de vill egentligen ha män som tar ansvar och leder i det långa loppet så är det bara. Felix kan jag bara se kamma och platta sitt hår, läsa poesi och virka.
Citera
2026-09-06, 10:08
Medlem
timpanis avatar
Max har en podcast, Den objektiva sanningen, som har haft många högoktaniga gäster.

Han är för övrigt supporter till ett av de tre stora Stockholmslagen i fotboll. Kan du gissa vilket – innan du klickar nedan? Jag tycker att det var ganska uppenbart.
Citera
2026-09-06, 10:31
Medlem
SnutteFia03s avatar
Max framstår som väldigt fyrkantig och lite speciell på ett sätt. Han skämtar en del med Belinda och sitter och berättar om det i synk med en gravallvarlig look, och det ger en lite märklig känsla. Sen reagerade jag på hur negativ han var till flera saker, bröllopsresan, den nya lägenheten osv.

Jag tyckte man fick se en lite annan sida av Sara i det här avsnittet också, där det var lite mer riv i henne under middagen. Intressant att se. Tydligen ska hon redan ha "smakat på flera olika godissmaker" tillsammans med Gabriel, de har alltså redan haft sex.

Sasan lyckas sätta krokben för sig själv under middagen genom att hålla med Max och Urban om att han "inte tror på idén om att kvinnor och män kan vara vänner", för att sedan direkt när han får veta att Helena har flera manliga vänner börja backa i frågan och framstår som velig. Det såg inte så snyggt ut och Helena blev rasande, åtminstone inombords. "Det brinner i mig", som hon sa.

När Sara undrade vad Max ansåg om att hon som pan-sexuell hade en vänskap med Belinda så svarade Max att "då är du som en av männen", vilket blir helt absurt. Han tror alltså på allvar att Belinda, som vi får anta är hetero, skulle kunna vara otrogen med någon av samma kön förutsatt att den personen är homo, bi eller som i det här fallet pan. Utifrån hur han resonerar, dvs han menar att han "vet hur män tänker", så är han antagligen rädd för att själv umgås med homosexuella män eftersom det skulle kunna leda till att han då kan lockas till att vara otrogen mot Belinda med en man.
Citera
2026-09-06, 11:13
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Max framstår som väldigt fyrkantig och lite speciell på ett sätt. Han skämtar en del med Belinda och sitter och berättar om det i synk med en gravallvarlig look, och det ger en lite märklig känsla. Sen reagerade jag på hur negativ han var till flera saker, bröllopsresan, den nya lägenheten osv.

Jag tyckte man fick se en lite annan sida av Sara i det här avsnittet också, där det var lite mer riv i henne under middagen. Intressant att se. Tydligen ska hon redan ha "smakat på flera olika godissmaker" tillsammans med Gabriel, de har alltså redan haft sex.

Sasan lyckas sätta krokben för sig själv under middagen genom att hålla med Max och Urban om att han "inte tror på idén om att kvinnor och män kan vara vänner", för att sedan direkt när han får veta att Helena har flera manliga vänner börja backa i frågan och framstår som velig. Det såg inte så snyggt ut och Helena blev rasande, åtminstone inombords. "Det brinner i mig", som hon sa.

När Sara undrade vad Max ansåg om att hon som pan-sexuell hade en vänskap med Belinda så svarade Max att "då är du som en av männen", vilket blir helt absurt. Han tror alltså på allvar att Belinda, som vi får anta är hetero, skulle kunna vara otrogen med någon av samma kön förutsatt att den personen är homo, bi eller som i det här fallet pan. Utifrån hur han resonerar, dvs han menar att han "vet hur män tänker", så är han antagligen rädd för att själv umgås med homosexuella män eftersom det skulle kunna leda till att han då kan lockas till att vara otrogen mot Belinda med en man.
Max är sååå högfärdig och och tror sig vara mer än andra. Ändå finns det inget som gör honom mer än andra. Det är mindervärdigskomplex så det skriker om det.

Tycker inte Max ser frisk ut trots att han verkar noga med vad han äter. Är han ute i friska luften? Eller näringsbrist?

Max och Belinda är tapetblommor. De syns inte bland andra utan smälter intetsägande in i bakgrunden.
Citera
2026-09-06, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Mm jag har funderat över Olivia. Jag får dåliga vibbar av henne. Hon är väldigt konstlad i sitt sätt. Många i tråden delar med sig av observationer av att Urban har massa inövade gester, gör illuminatitecken med händerna osv. Olivia har ju för det mesta nånting för sig med ansiktet. Som att hon övat framför en spegel att "i just den här vinkeln och om jag spänner kinderna och kisar lite lätt, drar bak axlarna och är jätterak i ryggen. Så ser jag bra ut".

Jag tror Olivia har dålig självkänsla och stora komplex för sitt utseende. Istället för att jobba på sig själv och hitta sig själv så går hon all in på att vara Urbans kvinnliga side kick. Kosta vad det kosta vill.
Hon bör konstiga miner med munnen hela tiden, ser inte speciellt bra ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in