2026-05-18, 18:22
Medlem
Och i förra veckans avsnitt, i sista scenen hemma hos Sebastian, säger han: "Jag tar med mig en massa saker" och i nästa andetag: "Ingen är tankeläsare, inklusive jag själv".

Det är nästan surrealistiskt att höra efter att Amanda i avslutningssamtalet gång på gång förklarat att hon gjorde exakt det han efterfrågade: var tydlig, hade "verbal kommunikation", sa nej och berättade vad hon inte uppskattade. Ändå, han är ingen tankeläsare.
Citera
2026-05-18, 20:24
Medlem
Det gör ont att inte vara en girls girl, men jag litar verkligen noll på Amanda. Jag står fast vid min åsikt om henne och den bekräftas ännu mer då jag hörde mig för och enligt en pålitlig källa var Amanda arbetslös en längre period när programmet spelades in. Om det stämmer innebär det ju att hon både ljuger i programmet och på sin Linkedin, där det står att hon hade jobb fram till november 2025? Dessutom lade hon upp ett inlägg för bara någon månad sedan där hon skrev att hon söker jobb. Det står också att hon blev uppsagd från Internetstiftelsen på grund av arbetsbrist, men samtidigt kan man se på deras hemsida att de har anställt någon annan till samma position? Jag tycker det är ironiskt att hon känner behov av att ljuga om att hon har jobb i tv, då börjar man ju undra vad mer som inte stämmer…

Jag blir också provocerad av Sofies och Emilias storyline. Det känns som att SVT har gjort två människor till någon slags utbildningsmaterial om sexuella identiteter för att svenska folket ska förstå olika utmaningar kring det. Släpp det SVT
Citera
2026-05-18, 20:34
Medlem
Sofie är dödstrött, kvävd och orkar inte mer.
Tänk att bli hållen i tåg när man går, hållen när man lagar mat osv.

Hon behöver en paus.
Citera
2026-05-18, 20:58
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Sofie är dödstrött, kvävd och orkar inte mer.
Tänk att bli hållen i tåg när man går, hållen när man lagar mat osv.

Hon behöver en paus.

Just det där konstanta hållandet och klängandet är jobbigt att se (och säkert även uppleva)
Citera
2026-05-18, 21:09
Medlem
Kan inte bara Sofie ta mod till sig och säga som det är till Emilia i stället för att vara tyst, så slipper vi se tortyren.

Sofie är inte intresserad, precis som hon visar, men inte vågar medge.

Suzanne däremot tycker det är god tid att de fokuserar på att upphöja varandras könsorgan. Hur mycket attention behöver egentligen Suzanne?

John har aldrig gråtit så mycket någonsin, förrän nu med Anna. Killen är ju livrädd...

Henrik kan inte fullfölja en instruktion på en lapp. Jasmine kan inte kommunicera den besvikelsen till Henrik. Jasmines tempo är en flykt.
Citera
2026-05-18, 21:46
Medlem
Så segt avsnitt, jag har redan glömt det mesta av det. Lite pinsamt att dom spökade ut sig till karikatyrer av raggarna (vilka såg WT ut med sina svarta långärmade tröjor med band-tryck eller vad det var. Mer som mc-gubbar i ”Alingsås road trippers” än äkta raggare. Så egentligen är det väl skit samma om dom var pinsamma).
Jag gillar Anna och möjligen Sofie men hon lär ju tala ur skägget nu. Fast tror hon är lite intresserad av hon den andra ändå. Det var nåt i dagens avsnitt då Sofie såg ledsen ut och då tänkte jag att hon har nog känslor för henne ändå.
Gotland var så tjejtjurig. Stövlade runt med dammsugaren och NEJ JAG BEHÖVER INGEN HJÄLP, spela på basen du…
Citera
2026-05-18, 22:07
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allanamn
Så segt avsnitt, jag har redan glömt det mesta av det. Lite pinsamt att dom spökade ut sig till karikatyrer av raggarna (vilka såg WT ut med sina svarta långärmade tröjor med band-tryck eller vad det var. Mer som mc-gubbar i ”Alingsås road trippers” än äkta raggare. Så egentligen är det väl skit samma om dom var pinsamma).
Jag gillar Anna och möjligen Sofie men hon lär ju tala ur skägget nu. Fast tror hon är lite intresserad av hon den andra ändå. Det var nåt i dagens avsnitt då Sofie såg ledsen ut och då tänkte jag att hon har nog känslor för henne ändå.
Gotland var så tjejtjurig. Stövlade runt med dammsugaren och NEJ JAG BEHÖVER INGEN HJÄLP, spela på basen du…
Gotlandsmänniskan är allt jag inte önskar i en relation. Skriva lappar om vad som ska göras, så jävla inrutat. Jättesur och sedan undrar hon gråtandes när hon var sur. Henrik spring.

Anna är en så otroligt fin och klok tjej. Sminkar sig inte ens till fest. Men ta bort utväxten i pannan. Hoppas på dessa men tror ej.
Citera
2026-05-18, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShaneMcCutcheon
Det gör ont att inte vara en girls girl, men jag litar verkligen noll på Amanda. Jag står fast vid min åsikt om henne och den bekräftas ännu mer då jag hörde mig för och enligt en pålitlig källa var Amanda arbetslös en längre period när programmet spelades in. Om det stämmer innebär det ju att hon både ljuger i programmet och på sin Linkedin, där det står att hon hade jobb fram till november 2025? Dessutom lade hon upp ett inlägg för bara någon månad sedan där hon skrev att hon söker jobb. Det står också att hon blev uppsagd från Internetstiftelsen på grund av arbetsbrist, men samtidigt kan man se på deras hemsida att de har anställt någon annan till samma position? Jag tycker det är ironiskt att hon känner behov av att ljuga om att hon har jobb i tv, då börjar man ju undra vad mer som inte stämmer…

Jag blir också provocerad av Sofies och Emilias storyline. Det känns som att SVT har gjort två människor till någon slags utbildningsmaterial om sexuella identiteter för att svenska folket ska förstå olika utmaningar kring det. Släpp det SVT

Amanda kanske blev ”utköpt”? Då är hon på papperet anställd och får betalt, men går inte till jobbet. Det stod ju att hon blev utan jobb i samband med omorganisering på arbetsplatsen?
Citera
2026-05-18, 23:23
Medlem
Kan vi inte bara enas om att inget av paren håller det jag tycker är konstigt är att John gnäller om att det bara är några dagar kvar. De kan fortsätta att vara gifta några veckor till om de vill om de vill testa varför fattar han inte det.
Citera
2026-05-18, 23:46
Medlem
Minst ett par kommer nog fortsätta vara gifta.
Citera
Igår, 00:25
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Minst ett par kommer nog fortsätta vara gifta.

Aldrig på lång sikt. Alla par i år känns otroligt missmatchade. Anna känner absolut ingen attraktion till John, men hon vill verkligen. Jasmine ser ut att vilja strypa lata Henke. Och det lesbiska paret är helt körda.
Citera
Igår, 01:15
Medlem
Married at first sight UK, har drabbats av 2 våldtäktsanklagelser och 1 sexuellt ofredande anklagelse under inspelningens gång så nu dras programmet bort helt.

"- One woman said her onscreen husband raped her and threatened her with an acid attack. She now wants to pursue legal action against CPL
- A second woman told both Channel 4 and CPL, before broadcast, about being allegedly raped by her onscreen husband. Her episodes were still aired
- A third woman accused her onscreen husband of sexual misconduct."

https://www.bbc.com/news/articles/cp8pz1k4r2lo

Jag trodde att Sverige och Baluba skulle bli första programmet som drogs bort pga av sådant. Men UK hann före.

Kvinnorna i artikeln har känt sig väldigt utsatta, och jag kan inte låta bli att tänka på Märta med kuddmuren (Vad hände på bröllopsnatten?), Linnea & Jimmi, och nu Amandas upplevelse av Sebastians sextjat och sexskämt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in