2026-09-01, 12:05
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetalltisverige
En fråga varför är det så få kvinnor samt män som är 40 år och uppåt som har motsatta kön som vänner ? Tror det finns mycket i det Urban säger men på ett klumpigt sätt !! Många här säger det är okej hit o dit men skulle det vara i sin egna relation så tycker nog många som Urban väldigt få känner jag som har motsatta kön som vänner , om dem inte är homosexuella ! Varför det är så vet jag inte men tror människan är svartsjuk i botten och ser det som konkurrens!
De flesta hinner inte umgås på samma sätt som tidigare i livet. Barn, familj, karriär, träning ..och man flyttar till olika områden och spontanträffarna uteblir med åren.

Man ersätter det med arbetskompisar, träningskompisar, mammagruppskompisar etc.. men då blir det mest av egna könet. Du blir ju inte bästis med en av motsatt kön när du är 42 bast.
Citera
2026-09-01, 12:51
Medlem
Salcinns avatar
90% av årers deltagare är ju bara med för att skapa kontroverser och disskusioner.

Belinda och Max är ju bara för självgoda och att vara anti "västerländsk medicin" som hon uttryckte det är ju helt löjligt. Då kan hon hålla sig borta ifrån all sjukvård i framtiden.

Börjat likna EX on the beach eller Paradise hotel. SVT har skjutit sig i foten rejält med denna säsongen. Har alltid funnits en värme och genuitet i tidigare säsonger som nu är helt borta. Visst har det funnits lustiga deltagare då med men när merparten är det blir det bara för mycket.
Citera
2026-09-01, 16:06
Medlem
Är det någon av er som läst Aftonbladets låsta artikel ang vilka par som håller ihop idag? Lust att delge spoiler?
Citera
2026-09-01, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenis84
Är det någon av er som läst Aftonbladets låsta artikel ang vilka par som håller ihop idag? Lust att delge spoiler?

Det är redan delat i tråden.
Citera
2026-09-01, 17:55
Medlem
SnutteFia03s avatar
Sara är så positivt inställd till allting hela tiden att man börjar fundera på om det är ett spel för kameran eller inte. Hon är ju van att vara framför en kamera och har väl någon slags persona osv. För om hon genuint är så här happy-go-lucky, varför har hon då haft svårt att träffa någon på egen hand? Men samtidigt skrev någon att hon blev tillfrågad av produktionen att medverka och inte sökte på eget bevåg.

Sasan verkar inte kunna läsa av Helena alls. Medan hela hennes kroppsspråk verkligen skriker ut hur obekväm hon är över situationen så står han och delger en av sina gäster om hur "bra" han tycker att det går. Är väl lite samma med Edin som verkar tro att det är smooth sailing utan att riktigt ta in att Julia verkar tveksam och avvaktande. Det ska dock sägas att Julia inte var lika tydlig i sin osäkerhet som Helena, visserligen.

Undrar vad Belinda menar med att hon inte tror på västerländsk medicin? Handlar det mer om att hon föredrar typ naturläkemedel? Max relation till sin gamla matematiklärare och chef verkar rätt udda och man undrar hur relationen till de biologiska föräldrarna ser ut? Sen att de kom in på att de var ovaccinerade (mot covid antar jag?) redan under bröllopsmiddagen kändes ju lite speciellt. Det är både manosfär- och konspirationsteoretiker med och det är nog för att SVT ska göra någon slags poäng av det?

Känns överlag nästan skådespelat och fejk i flera avseenden.
Citera
2026-09-01, 19:40
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
90% av årers deltagare är ju bara med för att skapa kontroverser och disskusioner.

Belinda och Max är ju bara för självgoda och att vara anti "västerländsk medicin" som hon uttryckte det är ju helt löjligt. Då kan hon hålla sig borta ifrån all sjukvård i framtiden.

Börjat likna EX on the beach eller Paradise hotel. SVT har skjutit sig i foten rejält med denna säsongen. Har alltid funnits en värme och genuitet i tidigare säsonger som nu är helt borta. Visst har det funnits lustiga deltagare då med men när merparten är det blir det bara för mycket.
En bakåtsträvande pilot var förvånande.
Citera
2026-09-01, 19:56
Medlem
Vill ändå påstå väldigt sällsynt där , gifta par 40 år och uppåt har separata vänner med motsatt kön, mig veterligen !

Men finns såklart men väldigt sällan om det inte är så de träffas ett gäng eller är mannens vänner osv … men jag kan ha fel men otroligt sällan jag skådar sånt och då borde det ligga något i människans DNA

Sen att Urban utrycker sig klantigt jag är den första att hålla med men ser man ut i verkligheten så har han en poäng !

Få tillåter sånt

Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Jag är runt 40 år gammal och har ett par manliga kompisar. Jag lärde känna dom under 5 års universitetsutbildning, för ca 20 år sen, vi är ett gäng av båda kön som träffas. Ibland alla, ibland en och en, vi ringer varandra också. Vi pratar mest om jobb, allmänn vardag och när någon varit singel kan det vara dejtingsnack. Jag själv är sambo sen 15 år tillbaka. Jag är helt ointresserad sexuellt av mina manliga kompisar, ser mig själv som en storasyster till dem. Men jag tycker absolut att dom tillför mkt till mitt liv socialt.

Om jag skulle vara otrogen skulle jag inte vilja "kacka i eget bo" heller och förstöra vänskapskretsen. Det skulle vara hur enkelt som helst och mycket bättre att ligga med någon avlägsen bekant (från gymmet, från tidigare jobb, eller fiska upp nån random via dejtingsajt).

Däremot är jag inte kompis med något ex. Och samma för min sambo. Fast jag skulle inte bry mig jättemycket om det tror jag, om min sambo hade haft ex som kompisar, jag skulle nog vant mig. Jag skulle nog också bli lite psykad om det plötsligt dök upp en ny kompis av motsatt kön. Så jag fattar ju Urbans resonemang liiite. Men jag skulle säga att hans regel är väldigt toxisk och grundar sig i att han är osunt svartsjuk.
Citera
2026-09-01, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenis84

Varsågod:

Citera
2026-09-01, 21:00
Medlem
Trolleholm702s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bremerlyckan
Belinda söker en gammalmodig man som pröjsar allt.

Så här tänker en äkta gammalmodig människa på riktigt: Historiskt är det så att de flesta kvinnor faktiskt arbetat och slitit arslet av sig. Försörjda fruar har historiskt förekommit i högborgerlig och aristokratisk miljö. Förvisso var hemmafruar vanliga även bland den växande medelklassen under första halvan av 1900-talet men antar att det inte är en så medioker tillvaro hon vill ha.

Ska det vara gammalmodigt på det högborgerliga eller aristokratiska viset så är det visa saker och egenskaper man ska besitta, exempelvis klassisk bildning. En kvinna som bara går och dräller och leker herrskapsdam funkar inte i längden.

Var ska man då placera Belinda enligt ett gammalmodigt recept? Det är klart, hon kanske har mer egenskaper än att bara gå och drälla och leka herrskapsdam och har många fina traditionella dygder trots att hon fläkt ut sig i en sunkig realitysåpa. Om inte är hon själv inte gammalmodig, inte det minsta. Ja, skulle möjligtvis vara på det där relativt nya sättet inköpt från från USA som visa leker gammelmodig på men egentligen bara är barn av sin egen fördärvliga tid.

Mycket bra skrivet. På flyktig spaning runt dagens unga generation har jag snappat upp den här vill-ha en traditionell-man och-bli-försörjd-och-vara-hemmafru strömning och min okvalificerade analys är att de kvinnor nuförtiden inte är varken från det högborgerliga eller aristokratiska skiktet, utan från det totalt motsatta- från underklassen.
Golddiggers, obildade, okultiverade och outbildade. Uppväxta under torftiga familjeförhållanden i socialgrupp 3.

Och på motsatta sidan- de "traditionella" männen som vill ha en hemmafru.
Dessa kvinnor utan bildning, lätta att forma och få dit man vill. Som tror att detta liv kommer att ge henne någon status. Den enda status denna kvinna kommer få är endast den i andra likasinnades ögon. Den status som hemmafruar i de övre stånden åtnjöt/-er är av en helt annan karaktär och kommer aldrig kunna jämställas.

De kvinnor med egna resurser; tex ekonomiska tillgångar, förmögen släkt, fin släkt, utbildning, bra kontakter, fint umgänge och socialt kontaktnät osv- är inga kvinnor på botten, utan kvinnor som hade klarat sig själv men väljer ett bekvämare liv- att inte jobba.
Där är den stora skillnaden och det är nog en av de största skiljepelarna huruvida hemmafrulivet ses som statusfyllt eller WT-hemmafru. De som saknar allt det som de hade behövt för att genuint kunna säga att de valt hemmafrulivet- och inte bara fått bli så i total brist på annat. Jfr. Räven och rönnbären..

Det är inte helt oproblematiskt att prata klass, i vissa avseenden är det accepterat, faktiskt önskvärt, och i ytterligare andra bara fult.
Jag tycker att det är relevant och på sin plats här.
Citera
2026-09-01, 21:29
Medlem
Trolleholm702s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Sara är så positivt inställd till allting hela tiden att man börjar fundera på om det är ett spel för kameran eller inte. Hon är ju van att vara framför en kamera och har väl någon slags persona osv. För om hon genuint är så här happy-go-lucky, varför har hon då haft svårt att träffa någon på egen hand? Men samtidigt skrev någon att hon blev tillfrågad av produktionen att medverka och inte sökte på eget bevåg.

Hur går hela grejen till med att vissa deltagare blev tillfrågade av produktionen att vara med? Sara och även aset Urban va, någon mer?
Har de då redan hittat valt ut någon av de sökande som de vill para ihop någon med och så "råkar" de komma på att de har någon där ute som kommer passa? Eller headhuntar de först och sen letar efter match bland ansökningarna?
Eller kör de helt enkelt bra-tv-hunting och fullständigt skiter i alla som faktiskt sökt till det här programmet för att hitta kärleken?!

I senaste UPDEJT, alltså SÅG ni hur Urban inte kunde hålla koll på sina jävla ögon när Elsa lutade sig fram??!! Han glodde ihjäl sig på hennes ass. Han är så jävla äcklig och skamlös, han skiter i att han blir filmad han kan bara inte låta bli, han har ingen kontroll på sug själv, som han tror att han har haha
Blir bara mer och mer uppenbart varför han får panik att Olivia skulle ha en killkompis, han tror givetvis att den killkompisen skulle sirra sp på Olivias röv!
Önskar att Olivia gör något liknande i nästa Updejt hon är med!
Citera
2026-09-01, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03

Sara uttrycker ju innan att hon framför allt vill ha en stabil och trygg person, oaktat kön. Nån att luta sig mot. Gissar att hon är trött på att själv ha den rollen. Jag tycker inte Gabriel svarar mot detta. Blundar för mycket. Tror Sara kommer agera fortsatt pepp, men tror inte det kommer hålla tyvärr.
Citera
2026-09-01, 22:20
Medlem
Mentalstyrkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolleholm702
Hur går hela grejen till med att vissa deltagare blev tillfrågade av produktionen att vara med? Sara och även aset Urban va, någon mer?
Har de då redan hittat valt ut någon av de sökande som de vill para ihop någon med och så "råkar" de komma på att de har någon där ute som kommer passa? Eller headhuntar de först och sen letar efter match bland ansökningarna?
Eller kör de helt enkelt bra-tv-hunting och fullständigt skiter i alla som faktiskt sökt till det här programmet för att hitta kärleken?!

I senaste UPDEJT, alltså SÅG ni hur Urban inte kunde hålla koll på sina jävla ögon när Elsa lutade sig fram??!! Han glodde ihjäl sig på hennes ass. Han är så jävla äcklig och skamlös, han skiter i att han blir filmad han kan bara inte låta bli, han har ingen kontroll på sug själv, som han tror att han har haha
Blir bara mer och mer uppenbart varför han får panik att Olivia skulle ha en killkompis, han tror givetvis att den killkompisen skulle sirra sp på Olivias röv!
Önskar att Olivia gör något liknande i nästa Updejt hon är med!

Det översta fetade, enligt mig. Hade de varit intresserade av att hjälpa folk att hitta kärleken och lyckas i sitt ihopparade förhållande, så hade de först låtit deltagarna gå i terapi för att få hjälp med sina issues. Det är ren sadism att låta två främlingar som haft problem att få förhållanden att fungera tidigare lämnas att tillsammans försöka lösa dessa problem. Allt med en kamera i fejset. Allt för bra tv.

Kanske blir det bättre i det här nya formatet. Det återstår att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in