2026-09-05, 07:35
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sidledes
Det finns bara ett val här och det är att inte acceptera, för det är ett helt oacceptabelt krav.

Han kommunicerar att han skall ha kontroll.
Det finns inga rationella argument för att hon skall ge upp en vän för honom.
Oavsett vännens kön.
Hon skulle klivit av direkt, där och då.

Urban är perfekt clickbait, en vinstlott för produktionen.

Kanske även för Urban som får mer bekräftelse och uppmärksamhet.

Tyvärr är han en nitlott för en partner
Vem är du att säga vad hon ska göra?

Ja hon bör kliva av om hon inte går med på hans kravbild. Men hur vet du vad hon vill ha? Har du tolkningsrätt åt andra?
Citera
2026-09-05, 07:38
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusbuslus
Håller med helt och hållet. Han har varit tydlig med det i början, med halva svenska befolkning kallar han för kontrollerande och psykiskt våld!?ha ha! Urban är skön och han har bara visat vad han vill och inte vill för att en relation med han skall fungera. Jag tror inte heller han springer runt med massa tjej kompisar när han en dag är förlovad och väntar barn. Det funkqr tyvärr inte så. Har man manliga eller kvinnliga vänner som betyder så mycket då introducerar man den personen . Men dom flesta har ju legat med sina respektive ”vänner” av motsatt kön eller det finns en av dom som gillar den andra lite mer än vänner. Så nej, jag håller med urban vad han försökte förmedla
Ja, fast jag vet inte om jag tycker att han var särskilt skön. Men beundransvärt att våga stå upp för var man tror och tycker. Trots att han vet hur alla manliga och kvinnliga feminister i Sverige kommer reagera.
Citera
2026-09-05, 07:48
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Tycker att Max är en lite märklig man

Jag är nyfiken på vilken relation han har till sina biologiska föräldrar och varför de inte var med vid vigseln. De kanske inte är i livet längre? Eller så har det skurit sig på något sätt, han är adoptivbarn eller vad som nästan.

Det är ovanligt att välja att kalla sin mattelärare från fjärde klass för "mor" och sin chef för sin "far", och att de får bli något slags substitut för ens föräldrar. Det är märkligt att han inte förklarat situationen mer ingående, för han förstår ju att många kommer undra och ha frågor.
Citera
2026-09-05, 09:33
Medlem
cinmiks avatar
GVFÖ-Urban engagerar sig i The mankind project – kritiseras internationellt för sina metoder

”The Houston Press tog del av myndighetshandlingar där Scinto efter kursen vittnade om hur deltagarna ”provocerades till raseri” och var med i kontroversiella ritualer, som att vara nakna tillsammans och berätta om sina sexuella erfarenheter medan de skickade runt en trädildo. Enligt vittnesmålet ska nakna män också ha slagit med hammare på tillagade kycklingar.

”De sa åt oss att inte prata om något av det vi gick igenom”, ska Scinto ha uppgett för en lokal polismyndighet."

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/k0b4vk/gvfo-urban-engagerar-sig-i-the-mankind-project-kritiseras-internationellt-for-sina-metoder

Inte undra på att Urban uppvisar en känslomässigt och socialt störd personlighet.
Senast redigerad av cinmik 2026-09-05 kl. 09:37.
Citera
2026-09-05, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Vill du se 20-åringar får du väl hålla dig till paradise hotell gubbe.

En man med någon uns av värdighet vill inte ha en tjej som testat runt 100 tals män för att nu försöka hitta någon som är flera nivåer högre än henne på skalan...
Citera
2026-09-05, 11:59
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
GVFÖ-Urban engagerar sig i The mankind project – kritiseras internationellt för sina metoder

”The Houston Press tog del av myndighetshandlingar där Scinto efter kursen vittnade om hur deltagarna ”provocerades till raseri” och var med i kontroversiella ritualer, som att vara nakna tillsammans och berätta om sina sexuella erfarenheter medan de skickade runt en trädildo. Enligt vittnesmålet ska nakna män också ha slagit med hammare på tillagade kycklingar.

”De sa åt oss att inte prata om något av det vi gick igenom”, ska Scinto ha uppgett för en lokal polismyndighet."

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/k0b4vk/gvfo-urban-engagerar-sig-i-the-mankind-project-kritiseras-internationellt-for-sina-metoder

Inte undra på att Urban uppvisar en känslomässigt och socialt störd personlighet.

Och detta hade inte produktionen koll på?
Känns som att de cyniskt har headhuntat honom.

Citat:
Inte undra på att Urban uppvisar en känslomässigt och socialt störd personlighet

Jag tycker också att han är obehaglig.

Efter sina manskurser får jag intryck av att han manipulativt styr folk med trix han vet han kan ta till. T ex som att han stirrar ut henne vid vigseln, trots att hon skruvade på sig.
Det där med att titta länge i ögonen får man ju öva sig på inom tantra, men om detta är nytt för Olivia är det obehagligt att han inte lyssnar av det och taggar ner. Den jäveln är manipulativ.

Till på köpet så har han bjudit in de män som har positiv erfarenhet av honom från hans manskurser på bröllopet. Säger en hel del att han tar in sitt mans-koppel på bröllopet. Beräknande.
Senast redigerad av dialektiker 2026-09-05 kl. 12:19.
Citera
2026-09-05, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Håller Urban manskurser?
Jag tyckte det sas så i programmet?

.
Citera
2026-09-05, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Håller Urban manskurser?
Jag tyckte det sas så i programmet?

Ja,tyvärr.
Citera
2026-09-05, 13:30
Medlem
BufordT.Justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
En man med någon uns av värdighet vill inte ha en tjej som testat runt 100 tals män för att nu försöka hitta någon som är flera nivåer högre än henne på skalan...

Värdighet är lika vanligt som sunt förnuft tänker jag. Sorgligt men sant.
Citera
2026-09-05, 14:23
Medlem
ThereGoesRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Nej det skulle vara ett stort misslyckande för henne, och dessutom tror jag att de har rätt mycket press från produktionen att försöka så länge det går. Hon är säkert också förvirrad och försvagad i sitt logiska tänk av den romantiska inramningen, fina resan, kemin från blixtförälskelsen och en förmåga till manipulation (som han utvecklat under sina manusutbildningar) som jag tror inte riktigt går igenom rutan då många bara verkar se en man som är lite "ärlig och tydlig"

Jag är fotbollssupporter och går dessutom på väldigt många små och stora konserter. Har massor av manliga vänner och det funkar utmärkt utan att vi "råkar hoppa i säng".

Exakt! Jag har, i likhet med Olivia, en manlig vän som jag har känt sedan högstadietiden (20 + år) och vi är bästa vänner. Vi har varit singlar samtidigt, men det har aldrig hänt någonting "romantiskt" mellan oss överhuvudtaget - vi är vänner och inte alls intresserade av varandra ur en närhetssynpunkt fysiskt.

Nu är han gift sedan ett antal år, och hans fru är fantastisk och har blivit en nära vän till mig också, och jag lever också i en relation.

Det har varit NOLL problem för min kille och likaså min väns fru att jag och min vän går ut och äter något gott, eller ser en film på bio.

Det är verkligen ingenting anmärkningsvärt och det finns noll svartsjuka från något håll.

Och - to be fair - vi har varit singlar samtidigt i nära 10 år - om vi hade velat bli romantiskt involverade så har vi verkligen haft vår chans redan 😂
Citera
2026-09-05, 14:41
Medlem
Är det någon här i tråden som vill diskutera något annat än Urban?

Det börjar bli tröttsamt att 99% av alla inlägg handlar om honom och hans uttalande. Hallå, det finns faktiskt en hel del andra deltagare att diskutera.
Citera
2026-09-05, 15:24
Medlem
Trolleholm702s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrilliantFalcon
Får de ingen hjälp av stylist eller motsvarande? Och då tänker jag framför allt på herrarna – hur är de egentligen klädda på bröllopet...? Det är ju tydligt att det inte tillhör allmänbildningen att veta hur en kostym ska sitta eller stylas.

För stor kavaj, för långa byxor, står med händerna i fickorna som en slashas. STRÄCK PÅ DIG!
Fluga/slips i likadant tyg eller mönster som näsduken – vilket det inte ska vara.
Samtliga knappar knäppta på kavajen – vilket det inte heller ska vara...

Och tjejerna:
"Åhhhh, han var sååå stilig
när han stod där framme och väntade på mig..."

NEEEEJ!!! Man blir inte automatiskt stilig bara för att man får på sig en kostym. Det ser ju ut som ett gäng clowner!

Jag tror inte att deltagarna i detta program, eller andra liknande program, är representativa i allmänbildning och vett och etikett.

Är medveten om att det kan vara lite av en generalisering, men min teori grundar sig dels i erfarenhet av konsumtion och (amatör)-analys av dylika program och medverkande, men även i vilken typ av bildning och klass som de som söker sig till denna typ av utlämnande underhållning besitter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in