2026-09-06, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katchingan
Märks att Svt fick genomslag av sin realitydokusåpa. Drama tillhörde inte Svt förut då var det Paradise Hotel & Big Brother.

Nej jag tror inte att Trans/Pansexuella paret kommer att hålla i det långa loppet. Hon är bara rädd att såra denna "man". Därför överöser hon med kärlek och får det att låta som att allt är perfekt och så fint. Det håller inte i det långa loppet.

Helena en 37-årig skild kvinna som vill ha barn när hon är typ 40-år varför skaffade hon inte ungar i sitt förra äktenskap? En stor red flag för mig. Man såg det på Sasha hans reaktion när hon berättade om sin ålder.

Urban & Olivia kommer att hålla, de är raka i sin kommunikation berättar direkt vad dem vill ha. Varför är folk så hysteriska och skriker, han säger vad han vill ha och sina krav, varför i helvete ska män inte få ha krav, ni kvinnor ställer krav på längd bland annat, har sett det så många gånger på dejtingsidor " Inte under 180 cm" eller " Jag ska kunna gå i klackar bredvid dig utan att jag blir för lång". Men när man ställer krav då är det red flags, narcissister och gud vet allt.

Sen garvade jag högt när jag läste unt en dag här.
– Nu måste jag passa mina ord noga. Jag och Urban har kommit varandra väldigt nära i programmet, vi är vänner. Den tolkning jag gör när jag ser honom på tv stämmer inte alls med den Urban jag träffade utanför kameran. Jag tycker att klippningen är väldigt vinklad. Urbans åsikter ... jag delar inte dem men jag tycker man ska vänta och se vad som händer. - Edin

Är han också en red flag för att han är vän med Urban.

Är över hälften av männen red flags då.
Felix & Jasmin har jag också väldigt svårt att se att dem håller. Kvinnor tror att de vill ha "feminima" män om visar känslor, nej de vill egentligen ha män som tar ansvar och leder i det långa loppet så är det bara. Felix kan jag bara se kamma och platta sitt hår, läsa poesi och virka.

Oki doki, håller inte med överhuvudtaget. 😄

Felix och Gabriel är to die för, för många kvinnor. Forskning visar att extremt många kvinnor vill ha en "Chandler".

Vad gäller Edin... Blek och hal. Jag är också kaffenörd men det räcker inte.

Han och Sasan är typiska hangarounds. De vill också vara coola så de håller med de självutnämnda alfahannarna även om de fattar att det är en stor ick för många.

Så, hans s.k. vänskap med Urban kvittar. Han är helt ointressant. Ett neutrum.
Citera
2026-09-06, 12:07
Medlem
Spider-Girls avatar
Konversationerna mellan Belinda och Max är det mest osexiga jag hört i hela mitt liv. Deras äcklade dissikerande av de fina bakverken var dock intressant eftersom de löste hela problemet med ADHD hos barn på bara två minuter, WOW 🤯
Även restaurangmåltiden var trevlig då de skapade pirr i hela kroppen genom att bryta ner varje beståndsdel i makronutrienter och kalorier.
Vem behöver preventivmedel när detta finns 🤷🏼‍♀️
Citera
2026-09-06, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katchingan
Helena en 37-årig skild kvinna som vill ha barn när hon är typ 40-år varför skaffade hon inte ungar i sitt förra äktenskap? En stor red flag för mig. Man såg det på Sasha hans reaktion när hon berättade om sin ålder.

Vi vet ju inte när hon var gift med sin förra man. Och hur länge det varade. Men han var otrogen mot henne och hon fick reda på det genom att den kvinna han varit med skrev ett sms till Helena och berättade om otroheten. Det var därför det äktenskapet gick i kras. Efter en sådan grej kan det givetvis ta några år att hämta sig innan man vågar sig in i en ny relation igen... Hade det förra äktenskapet hållit och hennes förra make inte hade varit otrogen mot henne, så kanske hon hade haft barn vid det här laget med sin förra make. Vem vet?

Jag ser ingen "red flag" med Helena hur som helst. Hon har endast hamnat med en otrogen man (sin förra make). Knappast hennes fel att det blev så.

Det är väl fint att hon har slickat sina sår (ett bra tag) innan hon ger sig in i en ny relation. Så att inte såren från den förra relationen påverkar den nya så mycket. Dock innebär ju detta att hon har uppnått en ålder av 37. Otrohet har sådana konsekvenser... Men som sagt var: ingen "red flag" över Helena. Var inte hon som var otrogen.
Citera
2026-09-06, 12:31
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmy60
Hon bör konstiga miner med munnen hela tiden, ser inte speciellt bra ut

Kan bli så med för mycket botox och fillers. Det ändrar och minskar mimiken.
Citera
2026-09-06, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Kan bli så med för mycket botox och fillers. Det ändrar och minskar mimiken.

Ja, hon är i det närmaste likstel i ansiktet. Munnen verkar inte stänga sig naturligt så hon måste anstränga sig för att snörpa ihop den.
Citera
2026-09-06, 12:36
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vi vet ju inte när hon var gift med sin förra man. Och hur länge det varade. Men han var otrogen mot henne och hon fick reda på det genom att den kvinna han varit med skrev ett sms till Helena och berättade om otroheten. Det var därför det äktenskapet gick i kras. Efter en sådan grej kan det givetvis ta några år att hämta sig innan man vågar sig in i en ny relation igen... Hade det förra äktenskapet hållit och hennes förra make inte hade varit otrogen mot henne, så kanske hon hade haft barn vid det här laget med sin förra make. Vem vet?

Jag ser ingen "red flag" med Helena hur som helst. Hon har endast hamnat med en otrogen man (sin förra make). Knappast hennes fel att det blev så.

Det är väl fint att hon har slickat sina sår (ett bra tag) innan hon ger sig in i en ny relation. Så att inte såren från den förra relationen påverkar den nya så mycket. Dock innebär ju detta att hon har uppnått en ålder av 37. Otrohet har sådana konsekvenser... Men som sagt var: ingen "red flag" över Helena. Var inte hon som var otrogen.
Det är klokt att läka sig själv innan man går in i en ny relation.

Två trasiga personer blir inte en hel person tillsammans och man har ett ansvar för att inte föra med sig destruktivitet från en gammal relation in i en ny.
Citera
2026-09-06, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Det är klokt att läka sig själv innan man går in i en ny relation.

Två trasiga personer blir inte en hel person tillsammans och man har ett ansvar för att inte föra med sig destruktivitet från en gammal relation in i en ny.

Exakt! Så Helena har ju agerat klokt. Jag ser inga "röda flaggor" hos denna kvinna

Däremot verka hon och hennes man inte vara en bra match alls.
Citera
2026-09-06, 13:08
Medlem
Man märker att det är en helt ny typ av program där det nu handlar om drama och försök till ”bra” tv. SVT är desperata efter yngre tittare…

Urban är 35? Olivia är 28. Jag vet inte men hon känns bara så fruktansvärt osäker. Zoomar man in på hennes leende så ser det fruktansvärt konstlat ut, hon vet exakt hur hon ska posera för att vara bra i bild.
Man märker hur hon verkligen uppskattar sättet som Urban ser henne, hon känner sig avgudad och han indirekt lovar henne en trygg och stabil framtid där hon kommer få sitt utseende omhändertaget då ytan är viktig för detta par. Hon behöver bara göra lite avkall på vissa saker och värderingar.
Hon tycker just nu att det känns väldigt bra att han avgudar henne så och ser hans tankesätt enbart som komplimanger.

Urban är bara obehaglig. Otroligt jagsvag.
Bara det att han är 35 och resonerar som han gör…ingen vuxen man resonerar så. En osäker yngling ja, men inte fan en fullvuxen man.

Max och Belinda är ju lika tragiska att titta på. Nu missade jag Max ålder men Belinda känns som en väldigt ung, oerfaren kvinna som precis som Olivia är väldigt osäker men hon är ändå av stabilare kaliber än Olivia då allt inte enbart handlar om yta för henne.
Men deras konversationer…
Prat om kalorier… han är fruktansvärt osäker och hon ser det som någon form av manlighet?

Sedan Sasan och Helena. Fruktansvärt vilken ickematch på de två. Passar inte ihop för fem öre och det känns enbart som en konstellation för att skapa ännu mer drama än de två förra paren.
Citera
2026-09-06, 13:09
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Exakt! Så Helena har ju agerat klokt. Jag ser inga "röda flaggor" hos denna kvinna

Däremot verka hon och hennes man inte vara en bra match alls.

De hade ingen kemi före middagen och där och då dog väl möjligheten till att det skulle kunna uppstå.
Senast redigerad av cinmik 2026-09-06 kl. 13:19.
Citera
2026-09-06, 13:10
Medlem
HongKungs avatar
Sasan...wtf liksom. Linne på en parmiddag? Har han bott i en grotta eller? Jag menar inte att han ska ha värsta frack-utstyrseln, men kom igen... Och så mesig. Först håller han med Max. Sen fattar han att det inte landar bra hos frun...och ska försöka släta över. Lyckas väl sådär. Stendött äktenskap. Tacka vet jag Felix och Yasmine...vilka finingar. Hoppas att hon fick smaka på godiset lite senare och bara lukta i påsen, eller vad hon sade.
Citera
2026-09-06, 13:16
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShalvaOr
Man märker att det är en helt ny typ av program där det nu handlar om drama och försök till ”bra” tv. SVT är desperata efter yngre tittare…

Urban är 35? Olivia är 28. Jag vet inte men hon känns bara så fruktansvärt osäker. Zoomar man in på hennes leende så ser det fruktansvärt konstlat ut, hon vet exakt hur hon ska posera för att vara bra i bild.
Man märker hur hon verkligen uppskattar sättet som Urban ser henne, hon känner sig avgudad och han indirekt lovar henne en trygg och stabil framtid där hon kommer få sitt utseende omhändertaget då ytan är viktig för detta par. Hon behöver bara göra lite avkall på vissa saker och värderingar.
Hon tycker just nu att det känns väldigt bra att han avgudar henne så och ser hans tankesätt enbart som komplimanger.

Urban är bara obehaglig. Otroligt jagsvag.
Bara det att han är 35 och resonerar som han gör…ingen vuxen man resonerar så. En osäker yngling ja, men inte fan en fullvuxen man.

Max och Belinda är ju lika tragiska att titta på. Nu missade jag Max ålder men Belinda känns som en väldigt ung, oerfaren kvinna som precis som Olivia är väldigt osäker men hon är ändå av stabilare kaliber än Olivia då allt inte enbart handlar om yta för henne.
Men deras konversationer…
Prat om kalorier… han är fruktansvärt osäker och hon ser det som någon form av manlighet?

Sedan Sasan och Helena. Fruktansvärt vilken ickematch på de två. Passar inte ihop för fem öre och det känns enbart som en konstellation för att skapa ännu mer drama än de två förra paren.

Det är det här som är orginalformatet av MAFS/GVFÖ och jag föredrar det då visar hur indiver och par fungerar i sociala sammanhang. Det är otroligt viktigt och utvecklande för paren.

Jag följer norska och australienska programmen och det här fornatet är roligare att titta på än det trista upplägget Sverige körde med förut.

Men smaken är som baken.
Citera
2026-09-06, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Sasan! Linne på middagen. Jag hade dött redan där och för luggen. De kommer inte att röra varandra innan de bryter upp och jag förstår henne.
Tror hon är oattraherad av honom sen första ögonkastet.Det kommer inte att hålla mellan dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in