Citat:
Ursprungligen postat av Anemi
En vanlig lek, som för mig har varit blodigt allvar men som kan betecknas som att bete sig som ett spån för oskyldiga förbipasserande, är "gömma de slutslitna kalsongerna". Jag vet inte om denna, något bittra, skildring passar i den här tråden, men så här efteråt är leken lite komisk, åtminstone för mig.
Den går ut på att jag förnöjt spatserar omkring i mina favoritkalsonger ätandes morgonmål, varpå partnern fäller en syrlig kommentar om deras oförmåga att hålla pungkulor inom sig.
Då försöker jag med det enda giltiga försvaret, att de har varit en present från henne och strängt taget aldrig bör slängas eller badmouthas, fast jag vet att det är lönlöst. Den ondskefulla glimten i hennes ögon är där.
Då smyger jag iväg till något avskilt skrymsle för att gömma dem, bara för att få ett elakt "vad sysslar du med? Gömmer du dina kalsonger?" skruket efter mig. Jag nekar, och smyger runt som en osalig ande, utan att hitta ett fint gömställe eller en frihamn för de sammetslena, sladdriga, kära kalsongerna. Den sista utvägen är att gå i duschen och sedan smuggla ut dem därifrån. Sambon är begåvad med ett skarpt intellekt och en hökblick, så hon frågar var de är då jag kommer ut därifrån. Det viktigaste som finns är nämligen att slänga mina kalsonger.
Jag mumlar någonting om tvättkorgen, och smyger in kalsongerna i en skrivbordslåda. Medan hon plötsligt måste tvätta en tvätt, slinker jag ut.
När jag kommer tillbaka, ser det ut som om jag skulle ha haft besök av två rivaliserande polisstyrkor. Detta beror på att sambon har vänt in och ut på lägenheten i jakt på mina kalsonger. Skulle jag inte ha varit förutseende nog att ta dem med mig, vete gudarna vad hon skulle ha tagit sig till med dem.
När hon kommer hem, börjar den psykologiska terrorn: "I morgon skall vi shoppa!", säger hon. "Jag behöver inget", säger jag. Hon säger att jag gör det, och att jag dessutom borde slänga VISSA av alla de lumpor som trängs i mitt skåp. Sväljandes tårarna och förtreten lovar jag att göra det, och hoppas på att hon får en massiv fyrkammar-hjärtattack. Inte mina kalsonger! Hon nämner i förbifarten att hon har tvättat mina kläder, men att hon "tyckte att någonting saknades därifrån." Vad betyder det? Hon är mig på spåren!
När vi sedan lägger oss, måste jag naturligtvis byta till de slutslitna för att retas. Hon försöker hålla masken, men kan inte, så vi skrattar lite. Hennes skratt har en hånfull underton, mitt är hysteriskt, men vi låtsas inte om det. Hädanefter är kampen på blodigt allvar.
Jag kan glädja er med att berätta att jag ännu är i stolt besittning av både kalsongerna med massor av hål och dem med självlysande figurer på sig. Jag är inte stolt över de metoder som måste tillämpas för att nå det resultatet.
De används inte längre, jag ser dem som troféer. En hyllning till den starkare viljan, och kampen mot de listiga kvinnorna.
De med genomskinliga ränder är förlorade för alltid. Men mitt liv har fått en mening: hämnd.
'
Efter en så färgstarkt orgasmisk skildring utav viljornas kamp i ett jämställt förhållande ano 2000+ så känner jag mig dock nödgad att fråga huruvida de självlysande figurerna fanns på kalsongerna vid inköpstillfället?.
Leken du beskrev är dock väldigt inspirerande. Den inspirerar mig att göra motstånd mot min flickväns kliniska utrensning av vad hon anser var undermåliga kalsonger och strumpor . Alltför mycket av denna del av vår relation bär undertoner av nazitysklands etniska utrensning.
Förra året genomförde hon (medan jag var på tjänsteresa) en bizarr uppsättning utav kristallnatten där hon under ett dygn ersatte drygt 80% av mina underkläder och strumpor.
Jag vaknar fortfarande svettig och ibland kan jag svära på att jag känner doften av min gamla(otvättade) lumpenkalsonger. Men dom är borta, borta för evigt och jag måste leva vidare, en dag i sänder...