Hahaha, jag som
precis idag funderade på om det var normalt att bete sig på det viset. Eller i alla fall om andra människor gör så. Det känns ju inte så. Det verkar ju som att alla beter sig vuxet och moget även hemma?
Det är skönt att kunna fula sig och vara allmänt opassande utan att behöva bry sig.
På jobbet/i samhället i övrigt:
- kan jag samtala med människor oberoende av etnicitet, ålder, kön eller ställning.
- använder jag inte opassande ord.
- tilltalar jag alla personer vänligt och tackar artigt vid hjälp.
De flesta uppfattar mig nog som en väluppfostrad och vuxen ung dam.
Hemma.. är det en annan femma! Kan t. ex komma hem och säga:
- Hej älskli.. Vänta, du har något där. Vänd dig om.. Du har nog skitit på dig igen! Det rinner ner för benet där. Undrade precis vad den där stanken var, men det var bara du alltså, där ser man.
Han svarar:
- Hade du inte vita byxor på dig när du gick hemifrån imorse? Tänkte eftersom de är bruna nu? Ahaaaa...
Det där är alltså bara helt vanligt småprat. Det betyder ju ingenting, det är mer som tidsfördriv antar jag. Sen är det roligt att retas och kalla varandra taskiga grejer. (Dock får man ju aldrig säga något som den andra verkligen har komplex för. Skulle han t. ex skita på sig då och då skulle jag aldrig skämta om det.)
Smeknamnen handlar oftast om könsorgan och exkrementer, gärna i fantasifulla kombinationer.
Att skrika något sånt till den andra och sedan springa iväg, så det blir lite jaga.
Fuljuckande framför fönstren (med kläderna på oftast) samtidigt som vi vinkar till middagsätande grannar.
Sen kan killen mååånga retfulla grejer att göra med snoppen. Det verkar vara populärt i den här tråden i övrigt också.
Fan, det låter ju helt galet när man skriver det så här. Men det känns ju helt vanligt..