Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-16, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Om det är denna Snapchat konversationen ni åsyftar

Citat:
Hon: ”Vad fick dig att inte förstå alla mina nej och att vi inte skulle ha sex igår..?”

Han: ”Ojdå förlåt ja va tokjävla full va nog inte smartast Förlåt”

Hon: ”Vad spelar det för roll att du va tokfull? Du hör väl vad jag säger fast du är onykter?”

Han: ”Jo de är väl klart, men förstod väl inte, eller att du ba drev”

Hon: ”Det är knappast första gången, du gjort liknande mot andra. Hur tror du ärligt att det känns?

Han: ”Men vad menar du? Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder”

Hon: ”Okej, du förstår alltså inte. Då har jag inget mer att skriva till dig”.

Om det är den där Snapchat-konversationen ni menar, så är det fascinerande hur ni lyckas tolka ett rent erkännande som ”glasklart nekande”.

Det krävs en ganska speciell fantasiapparat för att få ”Ojdå förlåt, jag var tokjävla full” att betyda motsatsen.

Om ni tror att kvinnan har lyckats lura polisen, åklagaren och tingsrätten i ett svep samtidigt som hon skriver perfekt juridiskt underlag i en fyllechatt då är det nog några här som ser konspirationer i julrim.

Fyllechat? Kvinnan va nykter och chaufför denna kväll/natt och chatten va dagen efter, 2 veckor efter händelsen pratar hon i telefon med åtalad och spelar in samtalet.
Citera
2025-12-16, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Tycker det är glasklart att syftet med den kontakten var att stärka sitt case. Sättet hon skriver på känns utstuderat, ledande och väldigt sakligt. Typ som att hon redan vet att det ska visas upp i en rättegång.

För övrigt måste jag bara tillägga att den konversation som dom har absolut inte är ett erkännande från mannen. Han nekar till brott. Dom här inne som vill få det till ett erkännande borde tänka ett par rundor till innan man slänger ur sig massa strunt.

Precis det är inget erkännande utan han spekulerar det är helt uppenbart även om vissa ljuger om att det är ett erkännande men det visar ju bara hur svagt case de har
Citera
2025-12-16, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Ett erkännande? Om du ser ett erkännande i den texten borde du hålla dig ifrån juridiska diskussioner. Patetiskt att påstå att det där skulle vara ett rent erkännande. Vi läser det en gång till tillsammans.

”Ojdå förlåt ja va tokjävla full va nog inte smartast Förlåt”

”Jo de är väl klart, men förstod väl inte, eller att du ba drev

Det fetstilta visar väldigt tydligt att han inte minns. Han svarar på hennes anklagelse och spekulerar i hur han kan tänkas ha betett sig. Det enda den konversationen bevisar är att han inte minns pga berusning.

Jag har dock inte påstått att det är ett glasklart nekande heller för det är det inte. Men det är absolut inte ett erkännande heller. Killen minns inte vad som hänt och spekulerar vad som KAN ha hänt med tanke på anklagelsen hon riktar mot honom.

Precis så tolkar jag det också, att få det till ett erkännande är skrattretande
Citera
2025-12-16, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kära du. Sådana som ni finns även ute i samhället och beter sig i samhället som ni beter er här. Har du inte hört talas om Bjästa? Goggla "våldtäkt Bjästa" annars. Även IRL finns det de som tänker som er och gör livet surt för en målsägande. Detta att polisanmäla våldtäkt är inget som folk utsätter sig frivilligt för utan att ha blivit våldtagna på riktigt, med enda lilla belöning för det grova besväret: ynka 220 000 spänn. Det kräver starkare motiv än så för en falskanmälan.

Så du kan glömma att målsägande polisanmält 31-åringen för ynka 220 000 spänn. Hon har polisanmält honom för att han har våldtagit henne. That's it.

31-åringens berättelser är inte trovärdiga. Bortförklaringar, svammel.

220 k är jävligt mycket pengar för en fattig person, att du inte förstår det säger en hel del om hur efterbliven du är, finns fan folk som begår kontraktsmord för mindre pengar än så så självklart hittar folk på våldtäkt för den summan också det är helt uppenbart sett till fakta att det är vad som hänt här. Killen var bevisligen så plakat full att han inte minns något så att han skulle kunna begå våldtäkt i det skicket är skrattretande
Citera
2025-12-16, 09:53
Medlem
Citat:
Nu läste du inte så noga vad jag skrev. Jag skrev att det krävs starkare motiv vid falsk tillvitelse för våldtäkt, än ynka 220 000. Eftersom det kan bli så fruktansvärt liv efter en våldtäktsanmälan, vare sig den är sann eller falsk. Det är helt enkelt inte värt ynka 220 000. Och dessutom inte ens säkert det blir fällande dom. Endast 5% av alla våldtäktsanmälningar leder till fällande dom. Och det är inte ens säkert att målsägande ens får ut något skadestånd.

Ja, det sker falska anmälningar och falsk tillvitelse. Falska anmälningar saknar i regel en utpekad "förövare". Falsk tillvitelse, där är en "förövare" falskt utpekad. Men som sagt: krävs starkare motiv än ynka 220 000 för detta.

Målsägande I detta fallet har bevisligen blivit våldtagen. Så det blir rätt märkligt att diskutera falsk tillvitelse i denna tråd.

31-åringen har satt dit sig själv, kan man faktiskt säga.

Folk mördar för mindre summa än 220 k så självklart hittar fattiglappar på våldtäkt för den summan det är enormt bra betalt för att ljuga i några timmar, att du är för trög för att fatta det är en annan sak, och nej det finns inte tillstymmelse till bevis ord mot ord och hörsägen och en misstänkt som bevisligen inte minns något från kvällen det är skrattretande tunnt
Citera
2025-12-16, 09:59
Medlem
Citat:
Nu läste du inte så noga vad jag skrev. Jag skrev att det krävs starkare motiv vid falsk tillvitelse för våldtäkt, än ynka 220 000. Eftersom det kan bli så fruktansvärt liv efter en våldtäktsanmälan, vare sig den är sann eller falsk. Det är helt enkelt inte värt ynka 220 000. Och dessutom inte ens säkert det blir fällande dom. Endast 5% av alla våldtäktsanmälningar leder till fällande dom. Och det är inte ens säkert att målsägande ens får ut något skadestånd.

Ja, det sker falska anmälningar och falsk tillvitelse. Falska anmälningar saknar i regel en utpekad "förövare". Falsk tillvitelse, där är en "förövare" falskt utpekad. Men som sagt: krävs starkare motiv än ynka 220 000 för detta.

Målsägande I detta fallet har bevisligen blivit våldtagen. Så det blir rätt märkligt att diskutera falsk tillvitelse i denna tråd.

31-åringen har satt dit sig själv, kan man faktiskt säga.

Nej det krävs inte starkare motiv än 220 k det kanske är kaffepengar för dig men för en fattiglapp är det en enorm summa, finns fattiglappar som mördar för mindre summa du har noll verklighetsförankring du lever i en fantasivärld där 220 k är kaffepengar för samtliga så är det inte din överklassfitta, målsäganden i detta fallet har hittat på allt för att få skadestånd hon har inte blivit våldtagen det är helt uppenbart om man ser till fakta och bristen på bevis, hade hon blivit våldtagen hade det funnits bevis, inte varit ord mot ord och hörsägen
Citera
2025-12-16, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Nej, jag är inte alls övertygad, så jag tänker inte glömma idén om att hon polisanmält honom för att kunna inkassera 220 000 kr.

Att kalla 220 000 kr för "ynka" är dessutom ett jävla hån mot majoriteten av Sveriges invånare. Och särskilt mot de som måste vända på varenda krona för att få tillvaron att gå runt. Alla är inte lika priviligerade som du.

För 220 000 kr kan du plugga i 3 år utan att behöva ta några studielån, t ex. Det kan vara en lifechanger för en ung kvinna. Själv sitter jag här med hundratusentals kronor i studieskulder. Men eftersom jag är man så har jag inte någon möjlighet till så lättförtjänta pengar som kvinnor har, utan jag var tvungen att ta stora studielån som de flesta andra.

Och som flera andra har påpekat: Det finns de som skulle mörda för betydligt mindre pengar än så. Att några anonyma personer på Flashback samt några andra "ute i samhället" skulle ifrågasätta en är knappast ett dyrt pris att betala.

Sluta nu håna arbetarklassen, studenter, och alla andra som inte lever i lyx, tack. Det är bara osmakligt och visar att du helt saknar kontakt med verkligheten.

Jag håller med dig det är verkligen osmakligt att försöka få det att låta som 220 k är en struntsumma folk mördar för mindre och jag är övertygad om att målsäganden hittar på allt för att casha in det är helt enkelt inte trovärdigt att han som plakat full såpass att han inte minns något kan våldta en nykter kvinna det stämmer inte
Citera
2025-12-16, 10:07
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Inte vad någon av oss vet. Men det kanske man har gjort.

Min spekulation:

De två var vänner och har gemensamma vänner. Dra in polisen på en gång kan kännas jobbigt i det läget. Vanligt att folk inte anmäler våldtäkt alls i det läget...

Men när han försöker skylla på fyllan och på henne i Snapchatkonversationen, för den våldtäkt han har utsatt henne för så väcks förmodligen beslutsamhet.

Ja då ligger vi ju båda ganska nära i spekulationerna just vad gäller det.

Med andra ord tar det bra lång tid innan hon anser att hon blivit våldtagen.

En sådan sak jag själv tycker att du vet att du blir det samma sekund det händer.
Citera
2025-12-16, 10:07
Medlem
Citat:
Men kära du.
Vinna 220 000, få 220 000, tjäna 220 000 på en månads jobb, ärva 220 000 från en avlägsen släkting. Då är det mycket pengar!

Men ska man ljuga om en vän, få denna falskt i fängelse, bli persona non grata i vissa personers ögon. Och leva med den lögnen och stressen och lidandet på livstid. Då är 220 000 väldigt lite pengar. Det är en summa som inte är värt stressen och lidandet över att ha ljugit dig till pengarna. Och blivit persona non grata för vissa på köpet. För resten av livet.

Tänk till lite.

I övrigt har 31-åringen satt dit sig själv för våldtäkten han utsatte målsägande för. Så att svamla om att målsägande ljuger för att eventuellt få skadestånd (endast 5% av alla våldtäktsanmälningarsom leder till fällande dom. Och inte ens säkert en målsägande får något skadestånd för det, så stort risktagande för att eventuellt få ynka 220 000 spänn, för en livslång lögn) blir bara patetiskt.

Är det någon som ljuger i detta ärende, så är det den dömde 31-åringen. Han kommer med rejäla bortförklaringar, svamlar och ljuger. Är inte trovärdig vid förhör och när han han försöker bortförklara Snapchatkonversationen och våldtäkten.

Det är klart han inte är trovärdig när han har minnesförlust det är ju detta hon räknat ut på förhand för att kunna anmäla honom falskt och casha in 220 k och jo din efterblivna jävel det är värt att bli ifrågasatt på flashback för 220 k det är mycket pengar det är även värt att skaffa sig en ovän folk mördar för mindre pengar än så om du inte visste det, osmakligt att du håner större delen av Sveriges befolkning med att påstå att det skulle vara kaffepengar
Citera
2025-12-16, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Åh vad snäll hon var. Hon gjorde aldrig ekvationen.

Okej, vi hånglade tidigare.
Vi hade sex som samtalsämne i bilen. Där min berusade vän uttryckte hur gärna han ville ligga med mig när vi kommer hem till mig.
Jag klär av mig till trosor och BH, det borde min fyllekåta killkompis tåla.
Sen ber jag honom lägga sig i min säng.
Efter det borde det vara tvärlugnt om jag vänder rumpan mot hans skrev, så har vi ju ändå lite tyg emellan som skyddsbarriär. Borde inte alls kåta upp honom.

Inte 1 gång under hela kvällen reflekterade hon över sitt eget kroppsspråk och förslag till honom.

Varför fick hon inte samma eld i baken när hans första finger passerade hennes gräns.

Tydligen inget problem avsluta hela jippot så fort hans penis började tränga på.

Det är ett skumt fall, för jag tycker ju mer information som kommer fram, dessto mer tycker jag synd om mannen som åker dit på 3 år.

Fan vad lurad han ska känna sig.

Hon skrattade väl när hon åkte förbi banken samma kväll hon stack hemifrån och chilla med en kompis.

* Om din killkompis är kåt, och du inte vill ha sex med honom. Ge honom då inte allt, förutom sex.

Lite samma sak som att berätta för min kompis hur hungrig jag är och istället för att ge mig något att mätta min hunger på så sätter hon sig framför mig och äter sig mätt på egen hand.

Finns så många andra exempel där hennes sätt att bete sig på hade varit avskyvärt ifall det just inte kom att handla om sex.

Ja hon har utan tvekan beteet sig vidrigt, hittat på alltihop utnyttjat hans minnesförlust till att sätta dit honom falskt och casha in 220 k
Citera
2025-12-16, 10:10
Medlem
Citat:
Inte vad någon av oss vet. Men det kanske man har gjort.

Min spekulation:

De två var vänner och har gemensamma vänner. Dra in polisen på en gång kan kännas jobbigt i det läget. Vanligt att folk inte anmäler våldtäkt alls i det läget...

Men när han försöker skylla på fyllan och på henne i Snapchatkonversationen, för den våldtäkt han har utsatt henne för så väcks förmodligen beslutsamhet.

Han skyller inte på någon dina lögner blir inte mer sanna för du upprepar dem han minns inte och är därför vänlig nog att inte avfärda det hon sa direkt, därefter börjar han spekulera kring tänkbara förklaringar det är detta som är fakta dina lögner är pinsama
Citera
2025-12-16, 10:16
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Det var på den dömde 31-åringens initiativ det blev lite hångel på festen. I bilen på väg hem (hon skjutsade först hem andra kompisar) sa han att de skulle ha sex och hon sa att de inte skulle ha sex.

Hemma hos henne försökte han ändå och hon sa ifrån. Sedan ville han ligga sked. Hon litade på honom och tänkte att han kanske somnar om han får ligga sked.

Så det spelar roll på vems initiativ det är? Handlar väl bara om samtycke. Men okej, gav hon vika för hans intiativ där, då gav hon ju honom ytterligare falska förhoppningar om att även ge efter för sex hemma hos henne.

Skjutsade hon hem dom andra kompisarna men den hon inte ville ha sex med skjutsade hon inte hem?

Hon tänkte inte att han somnar ifall han som fyllekåt får möjligheten att ligga och trycka sin penis mot hennes rumpa.

Hade hon velat han skulle somna hade hon lämnat rummet tidigare.

Tycker du ibland har samma förväntningar på henne som man ungefär kan ha med ett barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in