Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-16, 00:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Kom ihåg också att det, för att det ska vara jämförbart, ska handla om en kvinnlig vän som du dessutom frivilligt hånglat med tidigare samma kväll.

Så blir hånet mot riktiga våldtäktsoffer ännu större.

Nej, det är inte jämförbart. En kvinna kommer inte kunna penetrera arslet på honom med sin dolme, för hon har ingen dolme.

Och det var ju så i detta ärendet att målsägande sa nej, sluta upprepade gånger när 31-åringen drog ner hennes trosor, fingrade på och i henne, så att det gjorde ont. Hon föste undan hans händer. När han sedan penetrerade henne någon millimeter med sin dolme, så blev hon väldigt rädd Eftersom han verkligen inte lyssnade på hennes nej sluta.

Så, det måste vara en man med en erigerad dolme som är på väg att tränga in i er mot er vilja, för att ni ska förstå målsägandes utsatta situation. Som givetvis redan var utsatt redan vid det smärtsamma fingerpullandet som hon inte hade samtyckt till.
Citera
2025-12-16, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nja, han skyller sitt beteende först på fyllan. Och sedan på henne. Dvs: inte en geniun ursäkt och två dåliga bortförklaringar.

Hade han istället skrivit "oj, förlåt! Det var väldigt dåligt gjort av mig. Ångrar mig verkligen för vad jag gjort mot dig.... absolut inte ok. Jag menar inte att skylla på fyllan, men hade jag varit nykter hade det aldrig hänt. Jag var och är kåt på dig och intresserad av dig och blev nog alldeles för framfusig där på fyllan, hoppades väl mest att du ba drev... Men jag inser nu när jag är nykter att det gjorde du givetvis inte. Fan. Jag kommer aldrig mer dricka på det viset! Och jag hoppas att detta inte har förstört vår vänskap. Jag tycker verkligen att du är en toppentjej! Ångrar mig bittert för att jag var full och dum och för att jag hoppades för mycket på att du ville... ska aldrig göra så något mer. Jag förstår att du mår piss just nu. Om det är till någon tröst, så mår även jag piss över vad jag utsatt dig för. Fina, fina du... givetvis kommer jag stå för vad svinig jag var mot dig, stå för det även inför våra vänner. Förlåt!"

Det hade varit en ordentlig förklaring och genuin ursäkt. Och förmodligen svårt att göra polisanmälan efter ett sådant brandtal.

Den dömde 31-åringen skriver mer ett slentrianmässigt "ojdå, förlåt". Påklistrat, tunt och tomt. Och kommer sedan med bortförklaringar om fylla. Och skyller på målsägande.

Han hade en chans. Han sumpade den.

Haha, du har minsann behövt träna på ursäkter du märker jag

Aldrig läst något mer cringe i hela mitt liv...

1. För det första - varför skulle han skriva en hel jävla novell till ursäkt för något han inte ens minns? Han är sjysst nog att inte bara helt avfärda det hon säger trots att han inte ens minns. Han ber dessutom om ursäkt ifall det är så att hennes anklagelse är sann. Sen spekulerar han i flera tänkbara förklaringar.

2. Varför skulle hans förklaringar vara "dåliga"? Om det var alkoholen som fick honom att agera som han (enligt henne) gjorde så var det väl så? Ska han ljuga då och säga att det INTE var så bara för att det eventuellt skulle låta bättre? Alkohol är väl en fullt rimligt förklaring till att man beter sig på ett sätt man inte skulle göra utan alkohol.
Citera
2025-12-16, 00:33
Medlem
Citat:
Kära du. Sådana som ni finns även ute i samhället och beter sig i samhället som ni beter er här. Har du inte hört talas om Bjästa? Goggla "våldtäkt Bjästa" annars. Även IRL finns det de som tänker som er och gör livet surt för en målsägande. Detta att polisanmäla våldtäkt är inget som folk utsätter sig frivilligt för utan att ha blivit våldtagna på riktigt, med enda lilla belöning för det grova besväret: ynka 220 000 spänn. Det kräver starkare motiv än så för en falskanmälan.

Så du kan glömma att målsägande polisanmält 31-åringen för ynka 220 000 spänn. Hon har polisanmält honom för att han har våldtagit henne. That's it.

31-åringens berättelser är inte trovärdiga. Bortförklaringar, svammel.

Nej, jag är inte alls övertygad, så jag tänker inte glömma idén om att hon polisanmält honom för att kunna inkassera 220 000 kr.

Att kalla 220 000 kr för "ynka" är dessutom ett jävla hån mot majoriteten av Sveriges invånare. Och särskilt mot de som måste vända på varenda krona för att få tillvaron att gå runt. Alla är inte lika priviligerade som du.

För 220 000 kr kan du plugga i 3 år utan att behöva ta några studielån, t ex. Det kan vara en lifechanger för en ung kvinna. Själv sitter jag här med hundratusentals kronor i studieskulder. Men eftersom jag är man så har jag inte någon möjlighet till så lättförtjänta pengar som kvinnor har, utan jag var tvungen att ta stora studielån som de flesta andra.

Och som flera andra har påpekat: Det finns de som skulle mörda för betydligt mindre pengar än så. Att några anonyma personer på Flashback samt några andra "ute i samhället" skulle ifrågasätta en är knappast ett dyrt pris att betala.

Sluta nu håna arbetarklassen, studenter, och alla andra som inte lever i lyx, tack. Det är bara osmakligt och visar att du helt saknar kontakt med verkligheten.
Citera
2025-12-16, 00:41
Medlem
Citat:
Nej, det är inte jämförbart. En kvinna kommer inte kunna penetrera arslet på honom med sin dolme, för hon har ingen dolme.

Och det var ju så i detta ärendet att målsägande sa nej, sluta upprepade gånger när 31-åringen drog ner hennes trosor, fingrade på och i henne, så att det gjorde ont. Hon föste undan hans händer. När han sedan penetrerade henne någon millimeter med sin dolme, så blev hon väldigt rädd Eftersom han verkligen inte lyssnade på hennes nej sluta.

Så, det måste vara en man med en erigerad dolme som är på väg att tränga in i er mot er vilja, för att ni ska förstå målsägandes utsatta situation. Som givetvis redan var utsatt redan vid det smärtsamma fingerpullandet som hon inte hade samtyckt till.

Men en heterosexuell man skulle aldrig hångla med en annan man och sen lägga sig och skeda med honom i bara underkläderna. En heterosexuell man skulle ALDRIG under några som helst omständigheter vilja ha en "dolme" i sig. Så nej, det är inte jämförbart, alls.

Du får väl säga att tjejkompisen som var snygg nog för att han skulle vilja hångla med henne försökte föra in en dildo då eller nåt. Men för att det ska vara jämförbart ska det vara någon av MOTSATTA könet, som han dessutom en stund tidigare funnit attraktiv nog för att frivilligt hångla med, samt attraktiv nog för att frivilligt lägga sig bredvid i bara underkläderna.

Annars håller inte jämförelsen.
Citera
2025-12-16, 02:46
Medlem
Majsmannen2s avatar
Har någon frågat henne varför hon inte kopplade in polisen på en gång så dom direkt kunde åka hem till henne och hämta in honom?

Eller var det mer viktigt hur GM's bemötande av henne skulle vara dagen efter?

Nu klarade han inte testet då han inte var tillräckligt ångerfull och då bestämde hon sig för att det var nog allt en våldtäkt ändå.
Citera
2025-12-16, 03:01
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Nja. Han ville ligga sked och hon lät honom göra det i förhoppning att han då skulle somna.

När han till slut stoppade in sin dolme någon millimeter in i hennes vagina, så blev hon väldigt rädd, då han inte respekterade hennes nej, sluta och att hon inte ville ha sex. Så då tog hon sig ut på toaletten och packade de nödvändigaste sakerna.

Åh vad snäll hon var. Hon gjorde aldrig ekvationen.

Okej, vi hånglade tidigare.
Vi hade sex som samtalsämne i bilen. Där min berusade vän uttryckte hur gärna han ville ligga med mig när vi kommer hem till mig.
Jag klär av mig till trosor och BH, det borde min fyllekåta killkompis tåla.
Sen ber jag honom lägga sig i min säng.
Efter det borde det vara tvärlugnt om jag vänder rumpan mot hans skrev, så har vi ju ändå lite tyg emellan som skyddsbarriär. Borde inte alls kåta upp honom.

Inte 1 gång under hela kvällen reflekterade hon över sitt eget kroppsspråk och förslag till honom.

Varför fick hon inte samma eld i baken när hans första finger passerade hennes gräns.

Tydligen inget problem avsluta hela jippot så fort hans penis började tränga på.

Det är ett skumt fall, för jag tycker ju mer information som kommer fram, dessto mer tycker jag synd om mannen som åker dit på 3 år.

Fan vad lurad han ska känna sig.

Hon skrattade väl när hon åkte förbi banken samma kväll hon stack hemifrån och chilla med en kompis.

* Om din killkompis är kåt, och du inte vill ha sex med honom. Ge honom då inte allt, förutom sex.

Lite samma sak som att berätta för min kompis hur hungrig jag är och istället för att ge mig något att mätta min hunger på så sätter hon sig framför mig och äter sig mätt på egen hand.

Finns så många andra exempel där hennes sätt att bete sig på hade varit avskyvärt ifall det just inte kom att handla om sex.
Senast redigerad av Majsmannen2 2025-12-16 kl. 03:10.
Citera
2025-12-16, 06:51
Avstängd
Citat:
Nej, jag är inte alls övertygad, så jag tänker inte glömma idén om att hon polisanmält honom för att kunna inkassera 220 000 kr.

Att kalla 220 000 kr för "ynka" är dessutom ett jävla hån mot majoriteten av Sveriges invånare. Och särskilt mot de som måste vända på varenda krona för att få tillvaron att gå runt. Alla är inte lika priviligerade som du.

För 220 000 kr kan du plugga i 3 år utan att behöva ta några studielån, t ex. Det kan vara en lifechanger för en ung kvinna. Själv sitter jag här med hundratusentals kronor i studieskulder. Men eftersom jag är man så har jag inte någon möjlighet till så lättförtjänta pengar som kvinnor har, utan jag var tvungen att ta stora studielån som de flesta andra.

Och som flera andra har påpekat: Det finns de som skulle mörda för betydligt mindre pengar än så. Att några anonyma personer på Flashback samt några andra "ute i samhället" skulle ifrågasätta en är knappast ett dyrt pris att betala.

Sluta nu håna arbetarklassen, studenter, och alla andra som inte lever i lyx, tack. Det är bara osmakligt och visar att du helt saknar kontakt med verkligheten.

Men kära du.
Vinna 220 000, få 220 000, tjäna 220 000 på en månads jobb, ärva 220 000 från en avlägsen släkting. Då är det mycket pengar!

Men ska man ljuga om en vän, få denna falskt i fängelse, bli persona non grata i vissa personers ögon. Och leva med den lögnen och stressen och lidandet på livstid. Då är 220 000 väldigt lite pengar. Det är en summa som inte är värt stressen och lidandet över att ha ljugit dig till pengarna. Och blivit persona non grata för vissa på köpet. För resten av livet.

Tänk till lite.

I övrigt har 31-åringen satt dit sig själv för våldtäkten han utsatte målsägande för. Så att svamla om att målsägande ljuger för att eventuellt få skadestånd (endast 5% av alla våldtäktsanmälningarsom leder till fällande dom. Och inte ens säkert en målsägande får något skadestånd för det, så stort risktagande för att eventuellt få ynka 220 000 spänn, för en livslång lögn) blir bara patetiskt.

Är det någon som ljuger i detta ärende, så är det den dömde 31-åringen. Han kommer med rejäla bortförklaringar, svamlar och ljuger. Är inte trovärdig vid förhör och när han han försöker bortförklara Snapchatkonversationen och våldtäkten.
Citera
2025-12-16, 07:01
Avstängd
Citat:
Men en heterosexuell man skulle aldrig hångla med en annan man och sen lägga sig och skeda med honom i bara underkläderna. En heterosexuell man skulle ALDRIG under några som helst omständigheter vilja ha en "dolme" i sig. Så nej, det är inte jämförbart, alls.

Du får väl säga att tjejkompisen som var snygg nog för att han skulle vilja hångla med henne försökte föra in en dildo då eller nåt. Men för att det ska vara jämförbart ska det vara någon av MOTSATTA könet, som han dessutom en stund tidigare funnit attraktiv nog för att frivilligt hångla med, samt attraktiv nog för att frivilligt lägga sig bredvid i bara underkläderna.

Annars håller inte jämförelsen.

Jo, det är just det som är den hållbara jämförelsen. Målsägande ville verkligen inte ha den dömde 31-åringens dolme I sig, därav hennes upprepade nej, sluta, bortfösande av hans händer och till slut att hon flydde sitt eget hem. Precis som en heterosexuell man verkligen inte vill ha en dolme I sig.

Försök förstå detta nu. Att absolut inte vilja bli penetrerad är själva jämförelsen. Och hur ont och kränkande det är om någon gör detta mot ens vilja och upprepade nej, sluta. Och dessutom begår övergreppet I ens egna hem.

Mord är mord, även om den som mördar en är snygg och man har hånglat med sin mördare (på dennas initiativ) tidigare på kvällen.

Våldtäkt är våldtäkt även om våldtäktsförövaren är snygg och man har hånglat med varandra (på våldtäktsförövarens initiativ) tidigare på kvällen.
Citera
2025-12-16, 07:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Åh vad snäll hon var. Hon gjorde aldrig ekvationen.

Okej, vi hånglade tidigare.
Vi hade sex som samtalsämne i bilen. Där min berusade vän uttryckte hur gärna han ville ligga med mig när vi kommer hem till mig.
Jag klär av mig till trosor och BH, det borde min fyllekåta killkompis tåla.
Sen ber jag honom lägga sig i min säng.
Efter det borde det vara tvärlugnt om jag vänder rumpan mot hans skrev, så har vi ju ändå lite tyg emellan som skyddsbarriär. Borde inte alls kåta upp honom.

Inte 1 gång under hela kvällen reflekterade hon över sitt eget kroppsspråk och förslag till honom.

Varför fick hon inte samma eld i baken när hans första finger passerade hennes gräns.

Tydligen inget problem avsluta hela jippot så fort hans penis började tränga på.

Det är ett skumt fall, för jag tycker ju mer information som kommer fram, dessto mer tycker jag synd om mannen som åker dit på 3 år.

Fan vad lurad han ska känna sig.

Hon skrattade väl när hon åkte förbi banken samma kväll hon stack hemifrån och chilla med en kompis.

* Om din killkompis är kåt, och du inte vill ha sex med honom. Ge honom då inte allt, förutom sex.

Lite samma sak som att berätta för min kompis hur hungrig jag är och istället för att ge mig något att mätta min hunger på så sätter hon sig framför mig och äter sig mätt på egen hand.

Finns så många andra exempel där hennes sätt att bete sig på hade varit avskyvärt ifall det just inte kom att handla om sex.

Ok. Du har inte läst domen. Det var på den dömde 31-åringens initiativ det blev lite hångel på festen. I bilen på väg hem (hon skjutsade först hem andra kompisar) sa han att de skulle ha sex och hon sa att de inte skulle ha sex.

Hemma hos henne försökte han ändå och hon sa ifrån. Sedan ville han ligga sked. Hon litade på honom och tänkte att han kanske somnar om han får ligga sked. Men han somnade inte, utan fortsatte värre och hon sa upprepade gånger nej, sluta, föste bort hans händer. Han märkte ju själv att hon "ba tvärvände" och hlrde sjäkv hennes upprepade bej, sluta, men fortsatte ändå med övergreppet... Som eskalerade till våldtäkt, först med fingrarna och sedan med någon millimeter av hans penis. Då blev hon väldigt rädd och flydde hemmet.

Det hela tog cirka 10-15 minuter. Från det att han började tills hon valde att fly.

Och du måste försöka fatta att nej är nej. Säger en kvinna/man nej, så är det nej. Och här var det rentav upprepade nej, sluta. Oavsett om man hånglat och sovit sked innan, så vill hon inte bli penetrerad.

Penetration är nämligen något helt annat än lite hångel och lite sova sked.

Han har våldtagit henne och givetvis ska han sitta I fängelse för det. Finns inga ursäkter för hans beteende.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-12-16 kl. 07:19.
Citera
2025-12-16, 07:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Har någon frågat henne varför hon inte kopplade in polisen på en gång så dom direkt kunde åka hem till henne och hämta in honom?

Eller var det mer viktigt hur GM's bemötande av henne skulle vara dagen efter?

Nu klarade han inte testet då han inte var tillräckligt ångerfull och då bestämde hon sig för att det var nog allt en våldtäkt ändå.

Inte vad någon av oss vet. Men det kanske man har gjort.

Min spekulation:

De två var vänner och har gemensamma vänner. Dra in polisen på en gång kan kännas jobbigt i det läget. Vanligt att folk inte anmäler våldtäkt alls i det läget...

Men när han försöker skylla på fyllan och på henne i Snapchatkonversationen, för den våldtäkt han har utsatt henne för så väcks förmodligen beslutsamhet.
Citera
2025-12-16, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Det där är inte sant. Återigen hittar du på. Mellan 2-5 procent av anmälda våldtäkter visar sig vara falska. Alltså händer det. Och då ska man komma ihåg att det är väldigt svårt att bevisa att anmälan är falsk.

Sen har vi massvis av fall som läggs ner och där har vi inte en aning om det är en falsk angivelse eller en våldtäkt som begåtts. Det saknas helt enkelt bevis.
Visst finns det en del falska anklagelser. Lambertz-kvinnan, och flera kvinnor i Skåne t.ex (krogtoan och lasarettskulverten). Men det här är inte ett sådant fall. Här finns ordentlig stödbevisning, och en tilltalad som inte kan presentera en trovärdig berättelse utan att ändra sig hela tiden, och i princip erkänner själv.

Så söker man tveksamma fall finns det betydligt bättre kandidater.
Citera
2025-12-16, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har det framgått varför tjejen hörde av sig till killen dagen efter, vad var syftet med den kontakten?

Hon avslutar konversationen, hade något kunnat få henne att prata vidare?

Märkligt beteende, man kan verkligen ifrågasätta om hon är riktigt riktig.
Även lite märkligt att de finns ett inspelat telefonsamtal som skedde 2 veckor efter händelsen, antar att det är målsägande som hade denna inspelning.

Har inte förstått vad vittnen i liknande fall är till för, berätta versionen som målsägande påstår i anmälan men vad tillför det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in