Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-15, 20:51
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Man är ansvarig för sina egna och skall som nykter låta bli att ha sex med någon som är uppenbart berusad.

Ja vilket hon också försökte med. Men misstänkt tvingade sig på henne.

Man skall även som berusad låta bli att stoppa in fingrar och penis även. I nyktra kvinnor. Särskilt om dom upprepade gånger säger nej.

Citat:
Om du anser något annat har du enligt min mening en brist på moral. Det kanske förklarar din ståndpunkt.

Nej. En grundläggande förståelse för hur lagen funkar.

Citat:
Det var det visst så att målsäganden låg kvar i sängen och utförde sexuella handlingar

Hur då? Genom att ligga i sängen och säga nej?

Citat:
istället för att flytta sig till soffan och låta sin gäst vara ifred.

Hur lät hon honom inte vara ifred menar du? Genom att säga nej, genom att freda sig mot hans övergrepp.

Du måste ju bara driva med oss för såhär korkad går det ju bara inte att vara...
Senast redigerad av Palfagel 2025-12-15 kl. 21:01.
Citera
2025-12-15, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du menar så att våldtäktsförövare ska få lätt att bestämma sig för vilka fattiga offer de kan inrikta sig på? Och sedan falsk anklaga det fattiga våldtäktsoffret för falsk angivelse om det fattiga våldtäktsoffret anmäler förövaren för våldtäkten.

Målsägande I detta fallet har både egen lägenhet och egen bil. Fattig är hon knappast. Det kostar att ha bil. Och bostad.

Och varför skulle Målsägande hitta på för ynka 220 000 spänn? När det finns sådana som du som blir riktigt otrevliga kring våldtäktsoffer. knappast värt ynka 220 000 för det livslånga hånet och ifrågasättande. Men som sagt: målsägande har blivit våldtagen. Och då blir det för många viktigt med upprättelse och att den som våldtagit inte ska kunna göra så mot andra.

Och den dömde har i detta ärendet satt dit sig själv.

220 000 kr är jättemycket pengar för de allra flesta människor i Sverige. Att du anser den summan vara en obetydlig spottstyver säger mer om dig än någonting annat.

Och att hon skulle avstå allt detta för att några anonyma randoms på Flashback kan ifrågasätta henne?

Fyfan vad långsökt du argumenterar ibland :

Skrattretande.

Men oavsett om hon hittat på allt eller faktiskt varit så korkad och oansvarig att det hon påstår är sant så ska hon inte ha några 220 000 kr. Hon ska inte ha en krona så som hon har betett sig. Någon måtta får det faktiskt vara på dårskapen.
Citera
2025-12-15, 21:16
Moderator
OYs avatar
Har det framgått varför tjejen hörde av sig till killen dagen efter, vad var syftet med den kontakten?

Hon avslutar konversationen, hade något kunnat få henne att prata vidare?

Märkligt beteende, man kan verkligen ifrågasätta om hon är riktigt riktig.
Citera
2025-12-15, 21:24
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palfagel
Ja vilket hon också försökte med. Men misstänkt tvingade sig på henne.

Man skall även som berusad låta bli att stoppa in fingrar och penis även. I nyktra kvinnor. Särskilt om dom upprepade gånger säger nej.

Nej. En grundläggande förståelse för hur lagen funkar.

Hur då? Genom att ligga i sängen och säga nej?

Hur lät hon honom inte vara ifred menar du? Genom att säga nej, genom att freda sig mot hans övergrepp.

Du måste ju bara driva med oss för såhär korkad går det ju bara inte att vara...

Det är fortfarande så att jag inte kan förklara för dig om du inte vet hur sex fungerar. Men jag gör ett försök till.

Om du och din kille/tjej ligger i sängen och han/hon ger dig oralsex är det inte bara han/hon som har sex, ni har båda sex, tillsammans.
Citera
2025-12-15, 21:27
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Det är fortfarande så att jag inte kan förklara för dig om du inte vet hur sex fungerar. Men jag gör ett försök till.

Om du och din kille/tjej ligger i sängen och han/hon ger dig oralsex är det inte bara han/hon som har sex, ni har båda sex, tillsammans.

Precis. Så länge den ena inte säger nej, för då är det våldtäkt när den andra trots det fortsätter. Även om vederbörande är full.
Citera
2025-12-15, 21:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har det framgått varför tjejen hörde av sig till killen dagen efter, vad var syftet med den kontakten?

Tycker det är glasklart att syftet med den kontakten var att stärka sitt case. Sättet hon skriver på känns utstuderat, ledande och väldigt sakligt. Typ som att hon redan vet att det ska visas upp i en rättegång.

För övrigt måste jag bara tillägga att den konversation som dom har absolut inte är ett erkännande från mannen. Han nekar till brott. Dom här inne som vill få det till ett erkännande borde tänka ett par rundor till innan man slänger ur sig massa strunt.
Citera
2025-12-15, 21:55
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Tycker det är glasklart att syftet med den kontakten var att stärka sitt case. Sättet hon skriver på känns utstuderat, ledande och väldigt sakligt. Typ som att hon redan vet att det ska visas upp i en rättegång.

För övrigt måste jag bara tillägga att den konversation som dom har absolut inte är ett erkännande från mannen. Han nekar till brott. Dom här inne som vill få det till ett erkännande borde tänka ett par rundor till innan man slänger ur sig massa strunt.

Om det är denna Snapchat konversationen ni åsyftar

Citat:
Hon: ”Vad fick dig att inte förstå alla mina nej och att vi inte skulle ha sex igår..?”

Han: ”Ojdå förlåt ja va tokjävla full va nog inte smartast Förlåt”

Hon: ”Vad spelar det för roll att du va tokfull? Du hör väl vad jag säger fast du är onykter?”

Han: ”Jo de är väl klart, men förstod väl inte, eller att du ba drev”

Hon: ”Det är knappast första gången, du gjort liknande mot andra. Hur tror du ärligt att det känns?

Han: ”Men vad menar du? Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder”

Hon: ”Okej, du förstår alltså inte. Då har jag inget mer att skriva till dig”.

Om det är den där Snapchat-konversationen ni menar, så är det fascinerande hur ni lyckas tolka ett rent erkännande som ”glasklart nekande”.

Det krävs en ganska speciell fantasiapparat för att få ”Ojdå förlåt, jag var tokjävla full” att betyda motsatsen.

Om ni tror att kvinnan har lyckats lura polisen, åklagaren och tingsrätten i ett svep samtidigt som hon skriver perfekt juridiskt underlag i en fyllechatt då är det nog några här som ser konspirationer i julrim.
Citera
2025-12-15, 22:04
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palfagel
Precis. Så länge den ena inte säger nej, för då är det våldtäkt när den andra trots det fortsätter. Även om vederbörande är full.

Ni har fortfarande sex med varandra, även om du säger nej. En aktivitet förändras inte av vilka ord du uttalar, det förändras bara om du upphör med den.

Våldtäkt är det enligt lagen om någon utövar våld eller saknar samtycke.
Citera
2025-12-15, 22:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400

Citat:
Hon: ”Vad fick dig att inte förstå alla mina nej och att vi inte skulle ha sex igår..?”

Hon: ”Vad spelar det för roll att du va tokfull? Du hör väl vad jag säger fast du är onykter?”

Hon: ”Det är knappast första gången, du gjort liknande mot andra. Hur tror du ärligt att det känns?

Han: ”Men vad menar du? Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder”

Om det är den där Snapchat-konversationen ni menar, så är det fascinerande hur ni lyckas tolka ett rent erkännande som ”glasklart nekande”.

Det krävs en ganska speciell fantasiapparat för att få ”Ojdå förlåt, jag var tokjävla full” att betyda motsatsen.

Om ni tror att kvinnan har lyckats lura polisen, åklagaren och tingsrätten i ett svep samtidigt som hon skriver perfekt juridiskt underlag i en fyllechatt då är det nog några här som ser konspirationer i julrim.

Vadå nekande?

Vadå ni?

Vadå tror?

Det mest fascinerande är att du bygger en halmgubbe.

Om killen förstått tjejen här, vad mer hade hon då att skriva till killen?

Hade hon struntat i en polisanmälan?
Citera
2025-12-15, 22:16
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Ni har fortfarande sex med varandra, även om du säger nej

Dock deltar jag inte frivilligt = våldtäkt

Citat:
. En aktivitet förändras inte av vilka ord du uttalar,

Men det juridiska läget gör det. Nej= jag vill inte ha sex= våldtäkt om den andra ändå utför sexet( som här)

Citat:
det förändras bara om du upphör med den.

Upphöra med vad? att ligga still i sängen och säga nej? Att inte slå bort den andres hand( att avbryta i allra högsta grad)

Citat:
saknar samtycke.

Vilket här var fallet eftersom målsägande sa nej, fler än en gång, och dessutom också tog bort gärningsmannens hand
Senast redigerad av Palfagel 2025-12-15 kl. 22:33.
Citera
2025-12-15, 22:22
Medlem
Citat:
Om killen förstått tjejen här, vad mer hade hon då att skriva till killen?

Hade hon struntat i en polisanmälan?
Hon lämnade sin egen lägenhet för att freda sig, det säger en del om hur situationen faktiskt upplevdes.

Om hon hade struntat i en polisanmälan ifall han tagit ansvar direkt i stället för att försöka skoja bort det?
Möjligen
Citera
2025-12-15, 22:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PR400

Citat:

Ett erkännande? Om du ser ett erkännande i den texten borde du hålla dig ifrån juridiska diskussioner. Patetiskt att påstå att det där skulle vara ett rent erkännande. Vi läser det en gång till tillsammans.

”Ojdå förlåt ja va tokjävla full va nog inte smartast Förlåt”

”Jo de är väl klart, men förstod väl inte, eller att du ba drev

Det fetstilta visar väldigt tydligt att han inte minns. Han svarar på hennes anklagelse och spekulerar i hur han kan tänkas ha betett sig. Det enda den konversationen bevisar är att han inte minns pga berusning.

Jag har dock inte påstått att det är ett glasklart nekande heller för det är det inte. Men det är absolut inte ett erkännande heller. Killen minns inte vad som hänt och spekulerar vad som KAN ha hänt med tanke på anklagelsen hon riktar mot honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in