Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-21, 20:58
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Ingen medkänsla med den som gör dumheter alltså?

Medkänsla möjligen, men ansvaret ligger på den som utför handlingen.

Citat:
Om vi är vänner och jag berusad gör något dumt på stan så är det mitt problem.

Ja självklart är det ditt och inte andras fel om du gör dumma, olämpliga och olagliga saker.

Citat:
Hjälp inte den som skadat sig självförvållat eller håller på att skada sig.

Vilket målsägande gjorde. Genom att säga nej, genom att säga nej igen, och igen, och ytterliggare visa att hon inte ville ha sex....

Citat:
Även om det är du som är nykter och lockat honom att balansera på ett räcke på en bro är det den dumme jävelns eget problem om han berusad försöker göra samma sak.

Förlorar man förmågan att tänka själv när man blir i fyllan ska man nog allvarligt fundera på att inte dricka alkohol alls.

Citat:
Du rycker inte ned honom och talar om för honom att det är en dålig idé.

Jo, möjligen, men när personen ändå fortsätter göra dumheterna så blir det ju liksom lönlöst
Citera
2025-12-21, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Att du och en annan suspekt person utropar varandra till ”objektiva” och använder varandra som referens gör ingen mer övertygad.

Det är cirkelresonemang, inte fakta. Tveksamt om det är tillåtet här på fb, men inte upp till mig att bedöma.

Och eftersom du slänger dig med ordet: bias betyder en systematisk snedvridning i bedömningen, när man tror sig vara objektiv men i praktiken bara bekräftar sin egen förutfattade mening.

Exakt det du demonstrerar här.
Vi är ju objektiva och faktastyrda och det är också så man gör när man ska räkna ut hur det ligger till, att du är en känslostyrd och efterbliven åsna som inte kan stava till fakta är ditt problem
Citera
2025-12-21, 21:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Målsägandens version är inte trovärdig för fem öre den är krystad även om hon lyckades dupera gamla senildementa alkisar som sitter i tingsrätten mig lurar hon dock inte jag är alldeles för smart

Killen blev nerdrogad dagen efter minns han inget men är såpass snäll att han inte direkt avfärdar hennes anklagelse vilket var hans fall hade han inte varit såpass snäll hade han avfärdat hennes skitsnack rakt av men han kunde nog inte drömma om att folk skulle tolka det som ett erkännande bara för att han inte protesterar högljutt.

Jaså det finns bevis varför måste ni då ljuga om att han erkänt? Nej juste för det finns inga bevis det kan alla se som förmår vara objektiva det finns en krystad anklagelse och hörsägen från personer som hört samma krystade anklagelse, inga vittnen inga skador inga tekniska bevisning noll och intet är vad som finns.
Ah, just det.

Alla andra är dumma i huvudet.

Domstolen är senil, nämndemännen alkisar, bevisningen fejk, chatterna magiska, domen påhittad och du:
Sitter ensam kvar med sanningen, upplyst bortom rättsstat, juridik och verklighet.
Det är snart jul, tänker på Ferdinand som sitter där under sin korkek....

Att han ber om ursäkt i egen chatt, skyller på att han var ”tokfull” och sedan byter historia tre gånger är alltså inget.

Men din magkänsla? Obestridlig sanning!
Det är självförhärligad fantasiproduktion.

Och den håller inte bättre för att du skriker den högre.
Citera
2025-12-21, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Ah, just det.

Alla andra är dumma i huvudet.

Domstolen är senil, nämndemännen alkisar, bevisningen fejk, chatterna magiska, domen påhittad och du:
Sitter ensam kvar med sanningen, upplyst bortom rättsstat, juridik och verklighet.
Det är snart jul, tänker på Ferdinand som sitter där under sin korkek....

Att han ber om ursäkt i egen chatt, skyller på att han var ”tokfull” och sedan byter historia tre gånger är alltså inget.

Men din magkänsla? Obestridlig sanning!
Det är självförhärligad fantasiproduktion.

Och den håller inte bättre för att du skriker den högre.

Hon drogade ner honom så han inte mindes någonting och i sin bakgylleångest blev han naturligtvis nojjig för vad som kunde ha hänt och när hon kommer med sin anklagelse är han såpass snäll att han inte direkt avfärdar henne utan han ber om ursäkt sen spekulerar han kring tänkbara förklaringar till sitt av henne påstådda agerande detta är fakta om man läser vad som faktiskt står och inte vad man vill där ska stå.

Well alla som klarar av att se på fallet objektivt kommer inse att jag har rätt, att det finns radikalfeminister som ser våldtäkter överallt och som inte förmår gå på fakta som inte tror mig är faktiskt inte mitt problem jag upplyser de som liksom jag inte är känslostyrda vrak.

Nej ingen bevisning är fejk för det finns ingen bevisning ord mot ord där målsäganden ger en krystad version och den tilltalade inte minns något, några andra "bevis" finns inte,

Att tingsrätten är ett skämt håller de flesta med om. Hade det gällt till exempel vården hade ingen varit okej med att tre amatörer och en utbildad läkare ska operera ihop det är lika dumt eftersom risken är alldeles för stor att det blir fel, precis som de blivit i den här och många andra fall, gamla alkisar utan utbildning ska göra en bevisvärdering klart som fan att de slutar i fiaskon
Citera
2025-12-21, 21:37
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palfagel
Medkänsla möjligen, men ansvaret ligger på den som utför handlingen.

Ja självklart är det ditt och inte andras fel om du gör dumma, olämpliga och olagliga saker.

Vilket målsägande gjorde. Genom att säga nej, genom att säga nej igen, och igen, och ytterliggare visa att hon inte ville ha sex....

Förlorar man förmågan att tänka själv när man blir i fyllan ska man nog allvarligt fundera på att inte dricka alkohol alls.

Jo, möjligen, men när personen ändå fortsätter göra dumheterna så blir det ju liksom lönlöst

För mig finns ingen motsättning i att känna och anse att jag har ett ansvar för att hjälpa en vän som är för full för sitt eget bästa om jag kan och att det är hans eget fel om han gör dumheter och att det är hans ansvar. Finns det en sådan motsättning för dig?
Citera
2025-12-21, 22:02
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Finns det en sådan motsättning för dig?

Ja. Även om man vill hjälpa en vän funkar det ju inte om jag hela tiden ska ta ansvar för dennes handlingar
Citera
2025-12-21, 22:35
Medlem
Citat:
Det där är en halmgubbe av gigantiska dimensioner. Det du gör är att försöka framställa motdebattörers argument felaktigt för att bevisa hur dumma och ologiska de är, medan du i själva verket visar din egen totala intellektuella ohederlighet. Skäms du inte någonstans?

Nej, det finns folk här som försöker hävda att hångel ska vara ett förspel till sex.
Citera
2025-12-22, 03:01
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palfagel
Nej det gjorde hon inte. Dock kan hon ju inte förbjuda honom att få stånd.

Det blir ju konsekvensen av att han ligger tryckt bakom henne när hon ligger i sina bara trosor och sked.

Men det som mycket annat verkade det funnits en acceptans för.

Låter lite som att hon kastade en tärning om vad som var okej och vad som var mindre okej och vad som var strikt förbjudet.
Citera
2025-12-22, 03:11
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vilda Musen

Lisebergs-metfor

Vilda musen eller Liseberg spelar egentligen inte så stor roll.

Hon borde inte suttit med honom i vilda musen överhuvudtaget.

Det är ett förspel till att vilja ha mer.

Varför klä av sig och sova med någon som man vet man inte vill ha sex med en.

Jag hade aldrig velat utsätta en berusad kvinna för en sådan sak. Jag hade känt mig taskig och falsk.

Som att gå upp fullt utrustad för fight i boxningsringen och köra några jabbar men så fort motståndaren börjar slåss då är det inget kul längre.

Hon hade kunnat behålla sin heder ifall hon dagen efter bett om ursäkt för den svåra sitsen hon satte sin kompis i.

Hon utnyttjade sin sexuella makt/övertag på ett skoningslöst sätt.

Hade han på riktigt velat ha sex med henne hade han rent fysiskt kunnat det.
Senast redigerad av Majsmannen2 2025-12-22 kl. 03:13.
Citera
2025-12-22, 03:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Exakt. Håller med dig om vartenda ord. Kloka ord!
Du håller altsså med om man ska döma oskyldiga i avskräckande effekt
Citera
2025-12-22, 03:28
Medlem
Majsmannen2s avatar
Och ifall det inte redan är självklart.

Så bidrog ju hennes frestelse till enorma bekymmer för den berusade kompisen.

Hagamannen fick nog varken fritt hångel eller en inbjudan till hans offer och att sova med dom sedan dom frivilligt klätt av sig till trosor och lagt sig med rumpan mot hans skrev.

För de flesta killar, särskilt i samband med fest, tolkar det som ett ganska öppet mål.

Förut tog väl lagen hänsyn till dessa faktorer. Bara för vi idag inte längre bedömer så efter lag så betyder det inte att det inte fanns någon substans i det när det faktiskt kunde anses vara en förmildrande omständighet.

Provocera fram brott är väl tex förbjudet. Går väl diskutera vad exakt det betyder.
Senast redigerad av Majsmannen2 2025-12-22 kl. 03:33.
Citera
2025-12-22, 03:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av talacaris
Men det här blir ju fel, om man inte ska kunna hångla med någon utan vidare förpliktelser; att det ska leda till sex. Om man då inte vill ha sex måste man ju då avstå från allt hångel. Så då blir det ju mindre hångel. Och det är ju synd.
Brukar du helt random gå och hångla upp män, för att sedan dumpa dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in