2025-10-02, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Så här fint kan man bo om man blåser Östermalmsbor i åratal.😉
Ingarö..😊 lite annat än Motala.

Fejkkocken genomskådades till slut.

https://www.hemnet.se/bostad/villa-6...en-23-21616497
Kanske dags att sälja snart då? Han lär ju få ligga lågt ett tag och säkert kommer några stämningar från gäster för sveda och värk.
Citera
2025-10-02, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Märkligt. Åt där en vecka innan utbrottet.
Avsmakningsmenyn för 795 var väldigt god och prisvärd. Väldigt bra service också så hoppas de inte drabbas för hårt ekonomiskt. Kan hända även bättre restauranger tyvärr.

Kan ju varit nytt parti råvaror inköpt efter du var där.
Citera
2025-10-02, 15:20
Medlem
okok1s avatar
Undra om de som fått sepsis har fått en större dos bakterier i sig?
Citera
2025-10-02, 15:22
Medlem
Moobs avatar
Så här går det när man inte tvättar händerna efter toalettbesöken. Riktigt snuskiga kockar på den där restaurangen. Tur man aldrig varit där. De kan lika gärna lägga ner, för ingen lär vilja gå dit igen nu iaf.
Citera
2025-10-02, 15:22
Inte det minsta partisk däremot förstår jag inte alls vitsen med svärta ner en affärsidkare innan man vet exakt VAD och VARFÖR som har hänt, men det gör du med stor skadeglädje sida upp och sida ner. Det OSAR både okunskap och avundsjuka om dina inlägg. Har du inget bättre för dig, din stackare? Om det är en avsmakningsmeny, alla/de allra flesta äter samma sak och restaurangen har varit fullbokad är det väl inte det minsta konstigt att många, kanske de flesta, kan bli sjuka va? Om du tänker efter lite innan du skriver pucko. Och vi vet ännu inte exakt vad det är som har hänt. Allra minst du alldeles uppenbarligen.

Citat:

Gäsp. Är du partisk i målet? Inse att detta är MYCKET allvarligt..

Folk på Livsmedelsverket har aldrig varit med om något liknande efter sina 25 år på stället..
Senast redigerad av Kvartalet2023 2025-10-02 kl. 15:26.
Citera
2025-10-02, 15:23
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Handsprit är naturligtvis ett måste. Fejkkocken Jocke kan inte mycket om livsmedelssäkerhet. Är man inte utbildad kan det bli såhär.

Om en läkare..utan läkarlegitimation..får behandla, diagnosticera och ordinera läkemedel…så slutar det alltid i katastrof. Vad jag menar.. man måste alltid ha en helhetskunskaper när man håller på med något. Fuskar man åker man dit så småningom.
Det var inte det jag frågade.
Citera
2025-10-02, 15:25
Avstängd
Ett utbrott av listeria har aldrig hänt innan på någon restaurang i Sverige. Ett helt unikt fall.
Citera
2025-10-02, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Primoroso
Heej! Vet inte vad jag vill med denna tråd, men främst är det att ge en heads upp för en restaurang i Stockholm som jag var på i helgen med min partner.

Restaurangen heter Coco & Carmen och är en systerkrog till Punk Royale. Vi beställde avsmaknings- och dryckesmeny, vilket slutade med att vi sedan i natten till söndags har haft våra värsta dygn hälsomässigt och haft symptom som talar för att vi ligger inför dödsbädd. Behöver inte gå in detalj om vilka specifika symptom, men blev kontaktad av restaurangen ikväll att de har konstaterade fall av Listeria från helgen.

Bortsett detta, så skulle jag heller inte rekommendera restaurangen i helhet. Dra till Punk i sådant fall! Ps. Jag hänger inte på Tripadvisor etc.

Men jag undrar ändå.
Du säger "i helgen" så jag får anta ni var där på lördag kväll?
Sen fick ni symptom redan natten till söndag?

Citat:
Tiden från att man har smittats tills man blir sjuk (inkubationstiden) har angetts från några dygn till tre veckor, ibland till och med längre.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/...teriainfektion

Det brukar anges att det tar minst 24h innan man får symptom?

Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Så här går det när man inte tvättar händerna efter toalettbesöken. Riktigt snuskiga kockar på den där restaurangen. Tur man aldrig varit där. De kan lika gärna lägga ner, för ingen lär vilja gå dit igen nu iaf.

Kan ni inte lägga ner detta och läsa på istället? Man får inte listeria från toalettbesök. Läs tråden!
Citera
2025-10-02, 15:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Undra om de som fått sepsis har fått en större dos bakterier i sig?

Mer troligt med att de har nedsatt immunförsvar pga att de har en del underliggande sjukdomar.
Citera
2025-10-02, 15:34
Medlem
BombaySaphires avatar
Kökschef på denna restaurang är Dario Balan. Vad vet vi om honom? Härkomst m.m. skulle vara intressant.

https://whiteguide.com/se/sv/news/21...pa-coco-carmen
Senast redigerad av BombaySaphire 2025-10-02 kl. 15:40.
Citera
2025-10-02, 15:39
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Nej! Det där är en helt annan krog.

Uppsnappat.
Citera
2025-10-02, 15:41
Härkomst? Varför skulle det kunna vara det minsta intressant? Läs det här istället. https://www.folkhalsomyndigheten.se/...eriainfektion/
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire

Kökschef på denna restaurang är Dario Balan. Vad vet vi om honom? Härkomst m.m. skulle vara intressant.

https://whiteguide.com/se/sv/news/21...pa-coco-carmen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in