2025-10-02, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Kökschef på denna restaurang är Dario Balan. Vad vet vi om honom? Härkomst m.m. skulle vara intressant.

https://whiteguide.com/se/sv/news/21...pa-coco-carmen

Tyskfödd. Har jobbat på Frantzén. Ser ut att vara en jävel på att laga schnitzel.
Citera
2025-10-02, 15:42
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvartalet2023
Sanningshalten i detta anonyma vittnesmål måste man väl ändå få tvivla lite på? Coco&Carmen är inte vilken "sylta" som helst och det vet varenda kotte som driver en restaurang på ett professionellt sätt att man naturligtvis tar alla kundrapporter på det allra största allvar. Det handlar ju för tusan om ens framtid när man driver en restaurang och illasinnade rykten kan få vilket matställe som helst att snabbt gå i förlust. Jag kan inte tänka mig att det var det svar hon fick då hon ringde. Om det inte kanske var diskaren som råkade svara i telefonen då hon ringde till restaurangen som var siste man på plats eller något liknande. Det sitter i ryggmärgen hos restaurangägaren att ta sådana uppgifter på största allvar MEN man ska också veta det att det definitivt existerar fula kunder som ljuger om sakernas tillstånd och försöker få en gratismiddag eller pengarna tillbaka. Inte i detta fall givetvis men det händer.

Kunden skickade e-post och fick svar från restaurangen via e-post. Som framgår i artikeln har tidningen tagit del av e-postmeddelandet. Sanningshalten är alltså 100% i det här fallet.
Citera
2025-10-02, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Låter lite bögigt att säga att ni ligger inför dödsbädd för att ni typ åt en dålig taco. Skit ut det några dagar, stäm ägaren eller få gratis diarrémat i ett program eller nåt. Låter inte som du varken har varit med någon eller har respekt för någon som legat i dödsbädd.

Var glad att du inte är drabbad och läs därefter om Sepsis så begriper du dig på symptomen bättre.
Citera
2025-10-02, 15:51
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Handsprit är naturligtvis ett måste. Fejkkocken Jocke kan inte mycket om livsmedelssäkerhet. Är man inte utbildad kan det bli såhär.

Om en läkare..utan läkarlegitimation..får behandla, diagnosticera och ordinera läkemedel…så slutar det alltid i katastrof. Vad jag menar.. man måste alltid ha en helhetskunskaper när man håller på med något. Fuskar man åker man dit så småningom.

Sluta tjata om ”Jocke” nu och att han inte är riktig kock. Han jobbar inte ens på den här restaurangen.
Citera
2025-10-02, 15:53
Om journalisten har kollat upp alla fakta runt detta och fått samtliga uppgifter verifierade är det naturligtvis varken bra eller proffsigt skött från restaurangen sida. Men jag avvaktar ändå myndigheternas svar innan jag fäller min egen dom över denna restaurang.
Citat:
Kunden skickade e-post och fick svar från restaurangen via e-post. Som framgår i artikeln har tidningen tagit del av e-postmeddelandet. Sanningshalten är alltså 100% i det här fallet.
Citera
2025-10-02, 15:54
Medlem
Citat:
Samtidigt som delägaren..och fejkkocken Jocke Almqvist kunnat köpa sig en fin villa på Ingarö..
Dumma stockholmare har gött honom i åratal. Media har kallat honom stjärnkock..fast han gick naturbruksprogrammet med inriktning på sportfiske på gymnasiet..😊 En lantis från Motala har blåst hela Stlm societet.😉

Som om ”Hotell och Restaurang” ligger till grund för alla krogar och restauranger 😊
Ha!
Citera
2025-10-02, 15:55
Medlem
Citat:
Säger sig självt. Om många skall ta i samma skedar m.m. är det extremt viktigt med god handhygien. Det hoppas alla förstår. Fast jag är inte säker på att en sådan ” rebell” som Jocke bryr sig så mycket om dessa extremt viktiga saker. En av anledningarna till t ex julbord drabbas är pga att gäster har dålig handhygien.
Du förstår skillnaden mellan en avsmakningsmeny och ett julbord hoppas jag.
Citera
2025-10-02, 15:58
Medlem
Citat:
Du ser. Det är mycket att ha koll på om man skall bedriva restaurang. Att ha t ex handsprit ute runt avsmakningsmenyn är naturligtvis självklart.

Vad har handsprit ”ute runt avsmakningsmenyn” för relevans?

Vet du öht vad en avsmakningsmeny är?
Citera
2025-10-02, 16:01
Då hoppas du på alldeles för mycket är jag rädd.
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Du förstår skillnaden mellan en avsmakningsmeny och ett julbord hoppas jag.
Citera
2025-10-02, 16:02
Medlem
Det kanske är ett avsiktligt angrepp. Har någon tillgång till bakterier är det enkelt att placera dessa i råvaror.
Citera
2025-10-02, 16:09
Medlem
Citat:
Säger sig självt. Om många skall ta i samma skedar m.m. är det extremt viktigt med god handhygien. Det hoppas alla förstår. Fast jag är inte säker på att en sådan ” rebell” som Jocke bryr sig så mycket om dessa extremt viktiga saker. En av anledningarna till t ex julbord drabbas är pga att gäster har dålig handhygien.

Vad har ”ta med samma skedar” och julbord med avsmakningsmeny att göra?

Och vad bedriver du för kampanj och vendetta mot Jocke? Herregud, skärp dig!
Citera
2025-10-02, 16:09
Medlem
Russofils avatar
Citat:
Kökschef på denna restaurang är Dario Balan. Vad vet vi om honom? Härkomst m.m. skulle vara intressant.

https://whiteguide.com/se/sv/news/21...pa-coco-carmen

Balan är ett Rumänskt/Moldaviskt efternamn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in