2025-09-20, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cuckservative
Har nog med resurser att göra. De vill inte ödsla tid på någon som ändå skickar alla sina pengar till avanza den 25e.
Det är ungefär som att ICA inte skulle skicka reklam till mig, eftersom jag ändå handlar all mat på Coop.

För övrigt har jag redan AF och ISK på min lönebank, med månatlig insättning. Har aldrig sett något förslag från banken om att höja insättningen, något jag får från Avanza varenda gång jag loggar in där.
Senast redigerad av Stiffinger 2025-09-20 kl. 20:54.
Citera
2025-09-20, 20:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BOMB-CP
Har du jobbat på bank, vad jämför du med när du skrattar?

Har du jobbat på bank, vad jämför du med när du skriver din korkade fråga?
Citera
2025-09-20, 20:53
Medlem
BOMB-CPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 01BinaryMachine01
Har du jobbat på bank, vad jämför du med när du skriver din korkade fråga?
Jag jobbar på bank.
Citera
2025-09-20, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Det är ungefär som att ICA inte skulle skicka reklam till mig, eftersom jag ändå handlar all mat på Coop.
Lite skillnad att betala postnord att skicka lite löpsedlar i en brevlåda än att en rådgivare ska behöva ringa till tusentals vanliga fattiga kunder som man ändå inte kan vinna något på.

De resurserna lägger man hellre på att tjäna ännu mera pengar på kunder de redan har bra intjäning på.
Citera
2025-09-20, 20:55
Medlem
Citat:
Jag jobbar på bank.
Är det slitsamt?
Citera
2025-09-20, 20:57
Medlem
BOMB-CPs avatar
Citat:
Är det slitsamt?

Definiera slitsamt.
Citera
2025-09-20, 20:59
Medlem
Citat:
Definiera slitsamt.
Skillnaden med en som jobbar backoffice och bara stirrar i en datorskärm med flexibla arbetstider och hemarbete?
Citera
2025-09-20, 20:59
Avstängd
Citat:
Jag jobbar på bank.

Din inläggshistorik säger något annat men visst, vi kan låtsas som att du jobbar på bank om det behagar din mytomanska personlighet.
Låt höra; vad har du fantiserat ihop som skulle vara så slitsamt att jobba på bank menar du?
Citera
2025-09-20, 21:02
Medlem
Citat:
Lite skillnad att betala postnord att skicka lite löpsedlar i en brevlåda än att en rådgivare ska behöva ringa till tusentals vanliga fattiga kunder som man ändå inte kan vinna något på.

De resurserna lägger man hellre på att tjäna ännu mera pengar på kunder de redan har bra intjäning på.
Du läser uppenbart inte vad jag skriver.

Varje gång jag loggar in på min lönebank, så dyker det upp en ruta med texten "Här kommer vi i framtiden ge dig ekonomiska råd.". Kanske inte exakt så, men typ.

Att ta bort rutan, alternativt att ge ett allmänt tips till alla kunder som får upp den rutan, typ: Spara mer, nu har Bankens globalfond plusat 14% hittills bara i år, följt av en länk som tar mig till en sida där jag kan börja med ett månadssparande i just den fonden, eller något åt det hållet, kan väl inte behöva så mycket mankraft per bankkund.

I dag blir jag bara irriterad när rutheleveten med texten kommer upp, och det har den gjort så länge jag kan minnas.

När jag tar tag i saken och helt byter bank, så ska jag ta upp rutan som den största anledningen.
Citera
2025-09-20, 21:04
Medlem
BOMB-CPs avatar
Citat:
Skillnaden med en som jobbar backoffice och bara stirrar i en datorskärm med flexibla arbetstider och hemarbete?
Men det där säger väl ingenting om vilken prestation som krävs?

Citat:
Ursprungligen postat av 01BinaryMachine01
Din inläggshistorik säger något annat men visst, vi kan låtsas som att du jobbar på bank om det behagar din mytomanska personlighet.
Låt höra; vad har du fantiserat ihop som skulle vara så slitsamt att jobba på bank menar du?

Internetz!

Svara istället på min fråga, varför skrattar du åt att bankjobb skulle vara slitsamt?
Citera
2025-09-20, 21:12
Medlem
hashs avatar
Jag har jobbat många år åt svenska banker som system-utvecklare och kan säga att vi hade alltid fullt upp.
Hade ofta pressade deadlines och förväntningar på att allt skulle bli implementerat i tid.

Antar att jobben ser olika ut inom banker.
Citera
2025-09-20, 22:06
Medlem
Inte jobbat mot kund, vilket jag förvisso tror kommer försvinna så småningom - men från erfarenhet är mycket av jobbet att implementera/se till att banken följer diverse regelverk, skapa och upprätthålla kontroller, rapportera internt/externt etc. Mötena kommer därtill
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in