Citat:
Ursprungligen postat av
cuckservative
Lite skillnad att betala postnord att skicka lite löpsedlar i en brevlåda än att en rådgivare ska behöva ringa till tusentals vanliga fattiga kunder som man ändå inte kan vinna något på.
De resurserna lägger man hellre på att tjäna ännu mera pengar på kunder de redan har bra intjäning på.
Du läser uppenbart inte vad jag skriver.
Varje gång jag loggar in på min lönebank, så dyker det upp en ruta med texten "Här kommer vi i framtiden ge dig ekonomiska råd.". Kanske inte exakt så, men typ.
Att ta bort rutan, alternativt att ge ett allmänt tips till alla kunder som får upp den rutan, typ: Spara mer, nu har Bankens globalfond plusat 14% hittills bara i år, följt av en länk som tar mig till en sida där jag kan börja med ett månadssparande i just den fonden, eller något åt det hållet, kan väl inte behöva så mycket mankraft per bankkund.
I dag blir jag bara irriterad när rutheleveten med texten kommer upp, och det har den gjort så länge jag kan minnas.
När jag tar tag i saken och helt byter bank, så ska jag ta upp rutan som den största anledningen.