2025-09-20, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Det där har jag alltid undrat över.

Jag har aldrig varit med om att banken kontaktar mig för att sälja något eller för att ge mig råd. När jag loggar in på mitt konto finns där en ruta med ungefärlig text,
Här kommer du i framtiden kunna läsa om råd som vi ger dig.
Den jävla rutan har funnits så länge jag kan minnas. Jag blir bara förbannad så fort jag ser den.
Antagligen har du inte särskilt stora medel på dina konton som banken kan göra stor intjäning av.
Citera
2025-09-20, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cuckservative
Antagligen har du inte särskilt stora medel på dina konton som banken kan göra stor intjäning av.
Sant att jag inte har så mycket på min lönebank eftersom runt 100K/år går till bland annat Avanza.
Citera
2025-09-20, 20:34
Medlem
Citat:
Sant att jag inte har så mycket på min lönebank eftersom runt 100K/år går till bland annat Avanza.
Där har du svaret.

De går hellre på Gunnar 75 år som har några miljoner på ett helt vanligt sparkonto.
Citera
2025-09-20, 20:34
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Det där har jag alltid undrat över.

Jag har aldrig varit med om att banken kontaktar mig för att sälja något eller för att ge mig råd. När jag loggar in på mitt konto finns där en ruta med ungefärlig text,
Här kommer du i framtiden kunna läsa om råd som vi ger dig.
Den jävla rutan har funnits så länge jag kan minnas. Jag blir bara förbannad så fort jag ser den.

Samma här och har x antal miljoner
Citera
2025-09-20, 20:44
Medlem
Citat:
Där har du svaret.

De går hellre på Gunnar 75 år som har några miljoner på ett helt vanligt sparkonto.
Men vore det inte fiffigt av banken att kanske skicka mig ett mess och berätta att jag enkelt kan flytta över mina aktieinnehav till dom, helt kostnadsfritt, och på så sätt kanske få lite lägre ränta på mitt bostadslån?

Eller i alla fall skriva något i den där förbannade jävla rutan som stör mig till vansinne varenda gång jag loggar in på banken.
Citera
2025-09-20, 20:45
Medlem
bogerts avatar
Citat:

100K/år? Får man ens öppna aktiedepå med så magra transaktioner? Fan vad fattigt vissa har det.
Citera
2025-09-20, 20:47
Medlem
Citat:
Men vore det inte fiffigt av banken att kanske skicka mig ett mess och berätta att jag enkelt kan flytta över mina aktieinnehav till dom, helt kostnadsfritt, och på så sätt kanske få lite lägre ränta på mitt bostadslån?

Eller i alla fall skriva något i den där förbannade jävla rutan som stör mig till vansinne varenda gång jag loggar in på banken.
Har nog med resurser att göra. De vill inte ödsla tid på någon som ändå skickar alla sina pengar till avanza den 25e.
Citera
Medlem
pn222jws avatar
Kontrolluppgifter av olika slag - kundslarv och småfel som ska korrigeras. Bokföringsliknande uppgifter.
Citera
Medlem
Citat:
Det är rätt slitsamt att jobba på bank som rådgivare (säljare). Du ska in 5 dagar på jobbet till skillnad från andra akademiker och tjänstemän som har hybridlösningar. Det är mycket administrativt pappersarbete, ta emot kunder som har problem med bank ID, agera kundtjänst på telefon, ringa till kunder och försöka sälja bankens produkter, svara på miljontals mail.

Inte sällan har man en kundstock på tusentals kunder. När klockan slår 17 så tar du dessutom med dig jobbet hem.

Slitsamt på bank?
Citera
2025-09-20, 20:48
Medlem
BOMB-CPs avatar
Jag ger råd och placerar, bedömer också.

Det är väl det jag gör.
Citera
2025-09-20, 20:48
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Gissar på att de svarar på mail, samtal, chattar.
Kanske skrattar åt nån torsk som slösar sina pengar på OF-horor?

Jag dejtade en kille som kallade sig för "bankir". Han jobbade främst med att bevilja lån och att öpnna konton åt folk.
Citera
2025-09-20, 20:49
Medlem
BOMB-CPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 01BinaryMachine01
Slitsamt på bank?

Har du jobbat på bank, vad jämför du med när du skrattar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in