Citat:
Hatideologerna finns inte bara i F! Den värsta politiken förs av Miljöpartiet, Vänsterpartiet, Socialdemokraterna, Syndikalisterna och deras vänner i Folkpartiet. Att du inte ser att feminism handlar om hat är ett problem du har. Ni feminister som påstår er inte hata män har förlorat makten över vad feminism är till de som hatar män. Feminism är systematiskt manshat. Hur långt ska det behöva gå innan ni hoppar av bandvagnen?
Ursprungligen postat av Varmare
Jag gillar inte fanatiker med hatideologier överhuvudtaget och jag har förstås noterat att det finns såna feminister, däremot är jag inte övertygad om att feminismen som sådan är en hatideologi. För folk här på Flashback verkar feminism vara synonymt med F! men det är det inte för mig, det handlar definitivt inte om något hat överhuvudtaget.
Citat:
Jag tycker att feminismen har ett visst berättigande i Sverige fortfarande, det finns krafter som exempelvis vill förbjuda abort igen, att kvinnorna ska bort ifrån arbetsmarknaden och in i hemmet igen, åtminstone så fort de har fått barn, att kvinnor bara ska ägna sig åt "kvinnliga" saker igen osv. och där tror jag feminismen kan fungera som en motkraft, ungefär som ett irriterande insektsbett i skinnet på makten som påminner dem om att vara vaksamma.
Där har du fel. Feminismen föder sådana attityder. Det är feminismens omkullkastande av jämställdhet som banat vägen för andra som inte vill ha jämställdhet. Feminism är emot jämställdhet. Är du för jämställdhet är du egentligen inte feminist. Jag är för egentligen för jämställdhet, men eftersom jag måste ägna min kraft åt att bekämpa feminism så blir det inte mycket kraft över till annat. Det feministiska samhället tvingar mig, för min egen och min familjs säkerhets skull, till ofrivillig separatism. Det vore oansvarigt och farligt att släppa in kvinnor i sammanhang där jag är aktiv. Alltså har jag tvingats utesluta kvinnor ur dessa.
Eftersom en pappa kan få sitt barn kidnappat av mamman och staten och bortadopterat mot sin vilja, varför ska han stödja homoadoptioner?
Varför ska hon få mörda hans barn i magen, när han inte har något att säga till om överhuvudtaget? Han kan inte ens begära att få sitt faderskap testat.
När modern är den som är mest trolig att misshandla sitt barn, och styvpappan är mest trolig att begå sexuella övergrepp, varför är det den biologiska pappan som saknar rättssäkerhet?
Citat:
Det som skulle behövas, det är en liknande irriterande insekt ifrån männens håll. Inte riktat emot kvinnor och feminister, som jag tycker att det är här på Flashback nästan jämt, utan uppåt, mot makthavarna.
Feministerna är makthavarna, och makthavarna är feminister. Det är därför de kallas statsfeminister. Om du bryr dig om kvinnors bästa är du inte feminist. För feminismen så som den tyvärr ser ut är endast ett maktmedel för politiker som vill avskaffa medborgerliga rättigheter. Att detta får till konsekvens att hat uppstår mellan män och kvinnor är inget det feministiska etablissemanget bryr sig om, eftersom deras feministiska engagemang inte är sprunget ur en önskan om ett bättre samhälle utan ur maktbegär.
Citat:
Just därför du bör läsa åtminstone inledningen på psykiatriprofessor Marcello Ferrada di Noli uppsats. För något har hänt i samhället och han förklarar på ett ganska bra sätt varför Sverige blev extra utsatt. Dessutom så håller jag med dig om att män och kvinnor behöver varandra, medans dina feministiska systrar är mer inna på en annan linje som sammanfattas rätt bra av deras retoriska fråga "Behövs män?". Som de för övrigt svarar nej på, helt i enlighet med Valeri Solanas manifest om hur män ska utrotas sedan kvinnor helt tagit kontrollen över fortplantningen. På frågan om män behövs i politiken som Bang ställde så kom flera klargörande svar från ledande feminister. Män behövs bara för att föra kampen mot andra män.
För jag tror inte på könskriget, jag upplever inte att det existerar i verkligheten och jag vill inte ha något heller. Man och kvinna har alltid samarbetat för att kunna överleva och utveckla det samhälle vi har idag, ingen av oss skulle klara oss utan den andra och därför ska vi sträva efter att få det så bra som möjligt för båda.
Så du är i fint sällskap som feminist. Men om du skulle ändra dig och bli för jämställdhet så får du slumma med oss andra, och finna dig i öknamn och tystnad.