2011-08-02, 19:15
Medlem
antitotaliterians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Jag gillar inte fanatiker med hatideologier överhuvudtaget och jag har förstås noterat att det finns såna feminister, däremot är jag inte övertygad om att feminismen som sådan är en hatideologi. För folk här på Flashback verkar feminism vara synonymt med F! men det är det inte för mig, det handlar definitivt inte om något hat överhuvudtaget.
Hatideologerna finns inte bara i F! Den värsta politiken förs av Miljöpartiet, Vänsterpartiet, Socialdemokraterna, Syndikalisterna och deras vänner i Folkpartiet. Att du inte ser att feminism handlar om hat är ett problem du har. Ni feminister som påstår er inte hata män har förlorat makten över vad feminism är till de som hatar män. Feminism är systematiskt manshat. Hur långt ska det behöva gå innan ni hoppar av bandvagnen?

Citat:
Jag tycker att feminismen har ett visst berättigande i Sverige fortfarande, det finns krafter som exempelvis vill förbjuda abort igen, att kvinnorna ska bort ifrån arbetsmarknaden och in i hemmet igen, åtminstone så fort de har fått barn, att kvinnor bara ska ägna sig åt "kvinnliga" saker igen osv. och där tror jag feminismen kan fungera som en motkraft, ungefär som ett irriterande insektsbett i skinnet på makten som påminner dem om att vara vaksamma.

Där har du fel. Feminismen föder sådana attityder. Det är feminismens omkullkastande av jämställdhet som banat vägen för andra som inte vill ha jämställdhet. Feminism är emot jämställdhet. Är du för jämställdhet är du egentligen inte feminist. Jag är för egentligen för jämställdhet, men eftersom jag måste ägna min kraft åt att bekämpa feminism så blir det inte mycket kraft över till annat. Det feministiska samhället tvingar mig, för min egen och min familjs säkerhets skull, till ofrivillig separatism. Det vore oansvarigt och farligt att släppa in kvinnor i sammanhang där jag är aktiv. Alltså har jag tvingats utesluta kvinnor ur dessa.

Eftersom en pappa kan få sitt barn kidnappat av mamman och staten och bortadopterat mot sin vilja, varför ska han stödja homoadoptioner?

Varför ska hon få mörda hans barn i magen, när han inte har något att säga till om överhuvudtaget? Han kan inte ens begära att få sitt faderskap testat.

När modern är den som är mest trolig att misshandla sitt barn, och styvpappan är mest trolig att begå sexuella övergrepp, varför är det den biologiska pappan som saknar rättssäkerhet?

Citat:
Det som skulle behövas, det är en liknande irriterande insekt ifrån männens håll. Inte riktat emot kvinnor och feminister, som jag tycker att det är här på Flashback nästan jämt, utan uppåt, mot makthavarna.

Feministerna är makthavarna, och makthavarna är feminister. Det är därför de kallas statsfeminister. Om du bryr dig om kvinnors bästa är du inte feminist. För feminismen så som den tyvärr ser ut är endast ett maktmedel för politiker som vill avskaffa medborgerliga rättigheter. Att detta får till konsekvens att hat uppstår mellan män och kvinnor är inget det feministiska etablissemanget bryr sig om, eftersom deras feministiska engagemang inte är sprunget ur en önskan om ett bättre samhälle utan ur maktbegär.

Citat:
För jag tror inte på könskriget, jag upplever inte att det existerar i verkligheten och jag vill inte ha något heller. Man och kvinna har alltid samarbetat för att kunna överleva och utveckla det samhälle vi har idag, ingen av oss skulle klara oss utan den andra och därför ska vi sträva efter att få det så bra som möjligt för båda.
Just därför du bör läsa åtminstone inledningen på psykiatriprofessor Marcello Ferrada di Noli uppsats. För något har hänt i samhället och han förklarar på ett ganska bra sätt varför Sverige blev extra utsatt. Dessutom så håller jag med dig om att män och kvinnor behöver varandra, medans dina feministiska systrar är mer inna på en annan linje som sammanfattas rätt bra av deras retoriska fråga "Behövs män?". Som de för övrigt svarar nej på, helt i enlighet med Valeri Solanas manifest om hur män ska utrotas sedan kvinnor helt tagit kontrollen över fortplantningen. På frågan om män behövs i politiken som Bang ställde så kom flera klargörande svar från ledande feminister. Män behövs bara för att föra kampen mot andra män.

Så du är i fint sällskap som feminist. Men om du skulle ändra dig och bli för jämställdhet så får du slumma med oss andra, och finna dig i öknamn och tystnad.
Citera
2011-08-02, 19:38
Medlem
antitotaliterians avatar
jag förstår inte ens vad micro13 skriver. Det är lite som att lyssna på Mona Sahlin - själva sakfrågan försvinner i felformulerat svammel och rökhosta.

Jag kan bara konstatera att hon tycker att barn ska få hela sina liv förstörda, och att de får skylla sig själva. Uppenbarligen får pojken skylla sig själv för hur hans mamma mediahorar. Och radikalfeministerna som hängt ut honom i TV har inget ansvar.

Om micro113 har några söner har jag bara ett gott råd att ge dem: Bryt kontakten med er mamma innan ni uppnår straffmyndighetsålder (15år). Till ev. söners far: Hjälp dina söner att växa upp till bra människor och skydda dem från sin sjuka mamma och det sjuka media- och rättssystem som hon försvarar.
Citera
2011-08-02, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antitotaliterian
jag förstår inte ens vad micro13 skriver. Det är lite som att lyssna på Mona Sahlin - själva sakfrågan försvinner i felformulerat svammel och rökhosta.

Jag kan bara konstatera att hon tycker att barn ska få hela sina liv förstörda, och att de får skylla sig själva. Uppenbarligen får pojken skylla sig själv för hur hans mamma mediahorar. Och radikalfeministerna som hängt ut honom i TV har inget ansvar.

Om micro113 har några söner har jag bara ett gott råd att ge dem: Bryt kontakten med er mamma innan ni uppnår straffmyndighetsålder (15år). Till ev. söners far: Hjälp dina söner att växa upp till bra människor och skydda dem från sin sjuka mamma och det sjuka media- och rättssystem som hon försvarar.

Uppdrag granskning namngav inte pojken. Det gjorde pojkens äldre bror och moder. Så det är de som gjorde så att hans namn gick och fortfarande lätt går att hitta på internet.

Så pojken har sin bror och moder att klandra för att han är uthängd som serievåldtäktsman.
Citera
2011-08-02, 19:52
Medlem
antitotaliterians avatar
Ang. TS

Ja, kvinnor ljuger om våldtäkt i stor utsträckning. Ardin/Wilén är ett alltför tydligt exempel. Väldigt få behöver försvara sitt falskanmälande i polisförhör eller ännu mindre i domstol. Praktiskt taget ingen döms.

Eftersom själva definitionen av feministiska antimanslagar är att de spänner ifrån bagateller till allvarliga övergrepp, men uppkallas efter övergreppen, så måste man utgå ifrån att det i 99% av fallen är bagateller som har anmälts. Ett par verbala gräl är grov kvinnofridskränkning, och ett sexuellt närmande som av någon anledning känns lite fel, då eller senare, är våldtäkt.
Citera
2011-08-02, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ang. TS

Ja, kvinnor ljuger om våldtäkt i stor utsträckning. Ardin/Wilén är ett alltför tydligt exempel. Väldigt få behöver försvara sitt falskanmälande i polisförhör eller ännu mindre i domstol. Praktiskt taget ingen döms.

Eftersom själva definitionen av feministiska antimanslagar är att de spänner ifrån bagateller till allvarliga övergrepp, men uppkallas efter övergreppen, så måste man utgå ifrån att det i 99% av fallen är bagateller som har anmälts. Ett par verbala gräl är grov kvinnofridskränkning, och ett sexuellt närmande som av någon anledning känns lite fel, då eller senare, är våldtäkt.

Kvinnor ljuger inte alls i stor utsträckning om våldtäkter. De flesta talar inte ens om att de skulle blivit våldtagna en enda gång och än mindre har de vänt sig till en polisstation och gjort någon anmälan, så det är däremot en stor lögn att påstå att kvinnor ljuger om våldtäkter i stor utsträckning.

Att det finns kvinnor som ljuger om våldtäkter är dock lika självklart som att det finns män som ljuger om våldtäkter. Det finns män och kvinnor som ljuger om detta. Det är däremot sant
Citera
2011-08-02, 20:22
Medlem
antitotaliterians avatar
SVT gjorde ett reportage som demoniserade ett i andra sammanhang namngivet barn. Och gav tillräckligt med detaljer för att de skulle kunna kopplas ihop. Men visst, försvara för all del de som med flit skadar barn. Det visar var ni står.
Citera
2011-08-02, 20:32
Medlem
antitotaliterians avatar
Jo, en stor del av alla våldtäktsanklagelser är falska. Det finns en hel industri kring datta, och den är lönsam. De flesta kvinnor ljuger naturligtvis inte om våldtäkt. Men av de kvinnor som anmäler är många lögnare.

Oftast handlar det om att situationer, som de (även med den rigorösa våldtäktsdefinitionen) får ta ansvar för själva, målas upp som lite värre än de var. T.ex. "Jag tror att jag måste ha somnat till, och då inledde han ytterligare ett samlag - som därför var en våldtäkt" eller "han hade ingen kondom, fast jag sagt att han måste, men jag ville inte tjata, så jag sa inget", eller "sen när jag inte ville ha sex med honom längre så fortsatte han att runka i alla fall".
Citera
2011-08-02, 22:22
Medlem
antitotaliterians avatar
Tack för debatten. Bra att ni insåg att ni har fel. Ett erkännande skulle sitta fint, men det kanske sitter lite för långt inne.
Citera
2011-08-02, 22:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Tack för debatten. Bra att ni insåg att ni har fel. Ett erkännande skulle sitta fint, men det kanske sitter lite för långt inne.
Att du tillåts fabulera fritt är inte att likställa med debatt - inse istället att ingen orkar med ditt svammel och dina helt ovidkommande utflykter utanför ämnet och in i fantasins värld.
Citera
2011-10-02, 11:54
Bannlyst
Kristina Gripentorp- ljög i media om att Lars Wetter våldtagit och misshandlat henne!

Kristina Gripentorp gick ut i olika medier under namnet "ÅSA" och påstod att hon blivit våldtagen av polisen Lars Wetter.
http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1686&blogg=29905
I det senaste nummret av SKURK så har journalisten gått igenom förundersökningen och hittat väldigt mycket som talar för att Kristina Gripentorp ljög om den s k våldtäkten och misshandeln.
Kristina Gripentorp blev känd när hon startade facebooksgruppen kvinna rättslös när förövaren är polis. Hon drev också aktivt en förtalskampanj på nätet sedan flera år tillbaka mot flera poliser. Hon startade också flera namninsamlingar för att få Lars Wetter häktad och åtalad.
Förundersökningen har lagts ner men ändå fortsätter hon att anmäla Lars Wetter för olika saker. Hon har fått besöksförbud mot Lars Wetter och även blivit anmäld för ofredande mm mot andra män och barn.

Hon har flera facebookskonton bland annat ett konto som heter Helene Pettersson.

Jag ska redogöra och citera lite ur skurk om vad dom har hittat om henne.

Här kan man läsa en intervju av polisutredaren som läckte ut polisutredningen som visade att polisen Lars Wetter var oskyldig och att Kristina Gripentorp ljög om misshandeln och våldtäkten.
Det hela var svartsjuka för att Lars Wetter gick tillbaka till sin fru.
Senast redigerad av limecoq 2011-10-02 kl. 12:41.
Citera
2011-10-02, 12:14
Medlem
Roxanas avatar
Finns garanterat tjejer som ljuger.

Vanligaste orsak torde vara att dom ångrar sig eller pengar/hämnd.
Citera
2011-10-02, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Finns garanterat tjejer som ljuger.

Vanligaste orsak torde vara att dom ångrar sig eller pengar/hämnd.

Hämnd och svartsjuka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in