Citat:
Ursprungligen postat av antitotaliterian
Intressant inställning till barn.
Självklart avsåg jag att han är ett barn när jag exemplifierade med saker man inte får göra innan man blivit myndig. Men det är intressant att du "missförstår" det för jag anar att du även anser att han bör berövas framtida rösträtt.
Jag kan bara det läser det du skriver - med syftningsfel och allt - och inte veta hur du har tänkt dig att det skall tolkas. Således tolkar jag det som det står skrivet och inget annat.
Citat:
Hur menar du? Just nu i bemärkelsen hela hans liv?
Menar du nu att jag skall ge dig en bedömning av hur omfattande konsekvenserna är för honom och hur långt in i framtiden det kommer hänga kvar?
Tycker du verkligen det är relevant?
Citat:
Du menar för att hon tror på sin son när han säger att han är oskyldig?
Nej, jag menar vad jag skriver - för att hon är ansvarig för att hängt ut honom och gjort honom sökbar för framtida arbetsgivare bland annat.
Citat:
Så SVT, vår statliga radikalt feministiska propagandamaskin som hängde ut detta barn har inget ansvar. Nä, det förstås.
SVT hängde inte honom, SVT namngav honom inte - och framför allt var ju SVT:s program faktiskt en konsekvens av det som mamman redan långt tidigare hade tragit igång på internet. Att skylla konsekvenserna av mammans och hennes medspelares agerande på SVT låter sig inte göras - i så fall skulle SVT alltid vara förhindrande att rapportera eller gräva om saker som involverade privatpersoner.
Det var ju dessutom (bland andra) mamman själv som kontaktade SVT i ett inledande skede.
Citat:
Ursprungligen postat av antitotaliterian
Men upplys oss okunniga då! Du kanske kan vidgå varför vi inte alltid haft fri bevisprövning i Sverige? Varför det inte är så vanligt i andra länder mm.
Vilka är andra länder? Mig veterligen varierar systemen mellan olika och tolkningen mellan olika länder. Vi har helt enkelt valt ett system som man finner är adekvat för vår moderna rättsskipning.
Citat:
Jag använder bara det riktiga ordet istället för det poetiska och eufemistiska "bakom lyckta dörrar", som statens skalder så tjusigt diktat ihop.
Det är stor skillnad på "lyckta dörrar" och på "hemliga rättegångar".
Citat:
Du tror det, ja...
Ja, det gör jag.