2025-11-02, 06:37
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Kan bli väldigt spännande i East i år, tror aldrig jag varit med om att det är så här jämnt tidigare, nu är man ju ändå en bit in i säsongen. Inget lag som snittar mindre än 1p per match, inget lag är mer än en vinst ifrån att gå upp på slutspelsplats.
1 poäng skiljer mellan Carolina på plats 5 och Buffalo på plats 14. Alla fem bottenlag vann dessutom sin senaste match.
Citera
2025-11-02, 06:49
Medlem
Härlig jämnhet i NHL om man jämför med NBA. Colorado är ligans bästa lag men samtidigt ligans sämsta i förlängning. 1 poäng före 5 andra.
Citera
2025-11-02, 08:04
Medlem
james bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goback
Härlig jämnhet i NHL om man jämför med NBA. Colorado är ligans bästa lag men samtidigt ligans sämsta i förlängning. 1 poäng före 5 andra.
Det känns som vi har en spännande säsong på G just för den jämnhet du nämner. Men vi har bara 10-12 omgångar in i serien och det är först runt jul man brukar kunna skönja vilka lag som inte kommer vara med när det drar ihop sig.
Minns Oilers, för det är två säsonger. Totalsågning av McDry och laget. Idiotförklarad coach som skickade 1:a keepern till AHL. Och der slutade med final.
Ett ex av många genom åren.
Men oavsett, det ser ut att bli jämnare seroe än på länge.
Citera
2025-11-02, 09:10
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Både Elias Petterson och Auston Matthews on pace för 59 poäng den här säsongen. Vem är egentligen mest slut av dem? Den ena kan inte åka skridskor längre och den andra kan inte skjuta.

Jag tror personligen att Matthews är mest slut, han har ingen release längre och den kommer nog aldrig tillbaka. Om den skulle komma tillbaka så borde den ha gjort det efter 5 månaders paus mellan säsongerna.
Har Matthews dalat så pass alltså? Jag skulle gärna höra mer om detta.
Det hade varit så himla tråkigt om han slutade prestera i grundserien också.
Citera
2025-11-02, 10:42
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag har nog mer acceptans till "fult" spel än många här inne, jag kan verkligen uppskatta sådant. Det brukar också bidra till mer känslor på isen.

Den mest spännande och underhållande matchen jag sett var visserligen inte en NHL-match, men dock JVM-finalen mellan Sverige-Ryssland 2012 som stod 0-0 efter 60 minuter. Jag har aldrig känt sådan spänning och intensitet i en match tror jag.

Matthews är definitivt inte slut, han gjorde ändå 78 poäng på 67 matcher ifjol, det är ett poäng snitt som är 11e bäst i hela ligan, och han skulle hamna närmare 100 poäng om han inte varit skadad.

Han kanske inte är samma självklara topp 5 center i ligan längre, men slut är han definitivt inte.

EP40 är dock slut, han är en nobody numera och ska som det ser ut nu inta ha en plats i Sveriges OS-lag.

EDIT: Såg att jag citera fel nu, men ovan så frågade du iaf den jag skulle citera om Matthews verkligen är slut, nej det är han inte alltså.
Senast redigerad av Carrock 2025-11-02 kl. 10:58.
Citera
2025-11-02, 17:37
Medlem
sebastian_s avatar
.
Senast redigerad av sebastian_ 2025-11-02 kl. 17:39.
Citera
2025-11-02, 17:39
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Har Matthews dalat så pass alltså? Jag skulle gärna höra mer om detta.
Det hade varit så himla tråkigt om han slutade prestera i grundserien också.
Matthews snipade faktiskt in ett dragskott igår. Det var första för säsongen och andra på 25 matcher eller liknande.

Teorin är att hans handledsskada är kronisk/blir värre och att han inte kan skjuta de skotten längre. Jag tyckte faktiskt man såg tendenser till det redan när han gjorde 69 mål, hans 60 måls säsong var mycket renare. Det är få saker jag hoppas på mindre i NHL än att Matthews är slut, men allt pekar på att han är det. I alla fall som superstjärna
Citera
2025-11-02, 17:42
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Matthews snipade faktiskt in ett dragskott igår. Det var första för säsongen och andra på 25 matcher eller liknande.

Teorin är att hans handledsskada är kronisk/blir värre och att han inte kan skjuta de skotten längre. Jag tyckte faktiskt man såg tendenser till det redan när han gjorde 69 mål, hans 60 måls säsong var mycket renare. Det är få saker jag hoppas på mindre i NHL än att Matthews är slut, men allt pekar på att han är det. I alla fall som superstjärna
Okej tack! Intressant vinkel det där med handledsskadan.
Om det stämmer som du säger med det så ska det bli intressant att se hur länge han fortsätter. Skador som är kroniska/blir värre med tiden är inget att leka med.
Citera
2025-11-03, 11:18
Medlem
Hur bra är Ducks egentligen?

De går som tåget just nu känns det som. roligt verkligen
Citera
2025-11-03, 23:43
Medlem
Blot-Svens avatar
Sitter och slötittar på highlights så här på kvällskvisten, och så visas då Tampas 1-1-mål mot Utah. Krutov, Larionov och Makarov i farten, eller vad är det frågan om?

Ett otroligt vackert mål med den sista passningen som kronan på verket. Lätt värt de 30 sekunder det tog att skriva detta inlägg på Flashback.
Senast redigerad av Blot-Sven 2025-11-03 kl. 23:45.
Citera
2025-11-04, 04:17
Medlem
james bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NWOBHM74
Hur bra är Ducks egentligen?

De går som tåget just nu känns det som. roligt verkligen
Ja du det börjar jag oxå fundera .

De spelar riktigt bra just nu. Bra lag bygge, med 4 olika kedjor som alla gör det de ska. Extra roligt att följa Ducks nu när vi fått Leo. Känns som solklar kapten för laget.

Sen måste man vara klar med att säsongen är lång, det är ett ungt lag, svackor lär komma. Men förutom att lagbygget är bra, så tror jag Quenneville intågande har gjort mycket. Stor skillnad på spelet frånifjol, då var vi ganska tråkiga och la in mkt puck djupt och mötte upp i mittzon inga utsvävningar där inte..
Nu är det jäkla energi och mycket skott, rolig hockey, offensiv . Och känslan är att killarna tycks ha roligare på isen det märks. De törs göra misstag, de törs släppa in några mål, rädslan är borta.

Ta min analys med en nypa salt, det är som att fråga en förälder om sina barn.
Men att toppa Paciific känns gött.😎
Citera
2025-11-04, 13:37
Medlem
Majsmannen2s avatar
Är det inte för tidigt göra Matthews och surgubbe Pettersson dödförklarade.

Än lever ju liket, Pettersson 4 Assist i natten som var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in