2025-10-31, 13:16
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag har nog mer acceptans till "fult" spel än många här inne, jag kan verkligen uppskatta sådant. Det brukar också bidra till mer känslor på isen.

Den mest spännande och underhållande matchen jag sett var visserligen inte en NHL-match, men dock JVM-finalen mellan Sverige-Ryssland 2012 som stod 0-0 efter 60 minuter. Jag har aldrig känt sådan spänning och intensitet i en match tror jag.

Jag gillar också fult spel. Gillar inte utvecklingen hockey gör på den fronten.

Idag ska du se lika söt och god ut som Jack Hughes och dansa fram på isen utan minsta lilla kontakt.

Jag trooor då jag saknar ruffet lite mer, men ibland är det lätt att bli blind för det man har och göra minnen bättre än vad dom är.

Som reservation.

Zegras verkar ha eld i baken just nu. Ska han komma ut som man i Flyers.
Citera
2025-10-31, 13:24
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Jag gillar också fult spel. Gillar inte utvecklingen hockey gör på den fronten.

Idag ska du se lika söt och god ut som Jack Hughes och dansa fram på isen utan minsta lilla kontakt.

Jag trooor då jag saknar ruffet lite mer, men ibland är det lätt att bli blind för det man har och göra minnen bättre än vad dom är.

Som reservation.
Ja så är det. Det är bra vi håller fanan högt!

Det kan ibland vara så att man romantiserar minnen. Men jag tror samtidigt det där är något kort många gillar att dra bara för att de inte vill kännas vid att saker faktiskt blivit sämre.

Sen är det såklart subjektivt vad som är bättre/sämre många gånger.

Men jag tror inte för ett ögonblick att minnena i det här fallet lurar mig såpass. Jag vet vad jag gillar för hockey, och det är riktigt fint att se gamla matcher.

Jaja...
Citera
2025-10-31, 15:10
Medlem
Sveriges målvakter i NHL har varit katastrofala. Ingen målvakt har genom tiderna varit förste målvakt..och vunnit SC åt sitt lag.

Här har vi statistiken hittills under säsongen.

32. Arvid Söderblom 3.01 mål/match
33. Jonas Johansson 3.04
34. Samuel Ersson 3.08
36. Anton Forsberg 3.19
41. Linus Ullmark 3.36
42. Filip Gustavsson 3.37
45. Jesper Wallstedt 3.45
55. Jacob Markström 5.13

Jacob Markström har släppt in näst mest av alla 56 målvakter som spelat hittills.
Citera
2025-10-31, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssk77
Sveriges målvakter i NHL har varit katastrofala. Ingen målvakt har genom tiderna varit förste målvakt..och vunnit SC åt sitt lag.

Här har vi statistiken hittills under säsongen.

32. Arvid Söderblom 3.01 mål/match
33. Jonas Johansson 3.04
34. Samuel Ersson 3.08
36. Anton Forsberg 3.19
41. Linus Ullmark 3.36
42. Filip Gustavsson 3.37
45. Jesper Wallstedt 3.45
55. Jacob Markström 5.13

Jacob Markström har släppt in näst mest av alla 56 målvakter som spelat hittills.

Det har inte sett bra ut hittills, men alldeles för tidigt på säsongen för att döma ut de svenska målvakterna.
Citera
2025-11-01, 07:09
Medlem
Riksreptilens avatar
"Gammal man gör så gått han kan"? 💪🧑‍🦲

Förnyat kontrakt på två år (2026-28) att vakta målet åt New Jersey 👹
Värt runt 114 miljoner SEK för utvandrade Gävlespelare Jacob Marklund.

https://www.expressen.se/sport/hocke...ed-new-jersey/
Senast redigerad av Riksreptilen 2025-11-01 kl. 07:13. Anledning: Rätt avrundat
Citera
2025-11-01, 19:47
Medlem
Kedoxs avatar
I regel är det väl mest jag och James som småtjattrar om ducks ibland. Men nu bör även fler intressera sig. Jävlar vilken intensitet de spelar med. Klart ett av de mest sevärda lagen i ligan. Det är extremt rolig Hockey och de yngre spelarna har växt till sig.

De är minst lika intressanta att se nu som habs.
Leo Carlsson är förövrigt i delas svensk poängligaledning med 15 pinnar.
Citera
2025-11-01, 21:59
Medlem
Kan bli väldigt spännande i East i år, tror aldrig jag varit med om att det är så här jämnt tidigare, nu är man ju ändå en bit in i säsongen. Inget lag som snittar mindre än 1p per match, inget lag är mer än en vinst ifrån att gå upp på slutspelsplats.
Citera
2025-11-02, 00:47
Medlem
Tror ni att EP40 gör mer än 20 mål iår? Jag tror inte det, tror inte han slår sin fiasko poängskörd från förra säsongen ens.
Citera
2025-11-02, 03:12
Medlem
Verkar inte gått något vidare för Philadelphia mot Toronto inatt. Ser att Ersson lämnats helt ute från spel.
Någon som vet ifall han är skadad? Vladar ska ha fått flytta på sig efter 4 insläppta baljor till förmån för tredje målvakten Kolosov som höll tätt.

Och kul för Isak Rosén i Buffalo med sitt första NHL mål när han blev uppkallad inför mötet med Washington.
Var kanske inte helt oväntat med tanke på hur han presterat i AHL. Tycker Sabres kan fortsätta spela honom, de har liksom inget att förlora..
Fegt av tränaren att inte ha lite kyla i magen och låtit honom tagit en straff i OT.
Citera
2025-11-02, 03:50
Medlem
Jävla Fitt dartisl och göra mål en tiondel försent, Edmonton är så jävla kassa första perioden 🤬🤬🤬🤬🤬
Citera
2025-11-02, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
Tror ni att EP40 gör mer än 20 mål iår? Jag tror inte det, tror inte han slår sin fiasko poängskörd från förra säsongen ens.

Han är kass, gifte sig med en hora, alla skrattar åt honom
Citera
2025-11-02, 03:53
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
66 poäng och 18 mål. Han kommer rycka upp sig under några veckor. Han är slut som superstjärna. Den här ligan är inte för gamla långsamma gubbar utan för spelare som Leo Carlsson och Demigod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in