2025-11-12, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Tycker Burakovsky (Bedard) visar på vikten av att få spela med en toppcenter. Jag har alltid gilla Burakovsky, men han har varit ojämn. Två Stanley Cup skojar man dock inte bort.

Vår backsida kommer att vara stark (Forsling lär väl komma med) men bredden bland forwards är väl inte lika bra. För övrigt tycker jag att William Karlsson är given i truppen som tredje, fjärde center.

Håller med att Forsling och Karlsson skall med till OS.
Citera
2025-11-12, 16:47
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssk77
Att Leo Carlsson skulle vara med för att se och lära i Four Nation visade sig vara ett av flera felbeslut av Hallam.

Yngre spelare måste ta plats i OS-truppen för att vi skall ha någon som helst chans att spela i en OS-final..

Etablerade spelare som är på dekis måste man plocka bort.

Gabriel Landerskogs inträde i laget kommer att höja laget. En ledare i omklädningsrummet..och på isen.

Jag tror Colorado blir livsfarliga i år. De har ju egentligen varit en contender konstant sen de vann cupen men har saknat två viktiga saker sen 21-22:
1. Landeskogs ledarskap, det är viktigare än man tror, och slutspelshockey är fysiskt, när de vann var han en ångvält som bredde öppen gata för MacKinnon & Rantanen.
2. En vettig andrecenter. Kadri var perfekt för den det slutspelet. Om Nelson kan vara i närheten har de en chans.

Håller de sig bara skadefria blir det svårt för övriga lag. Och skulle inte Nelson kännas helt rätt blir jag inte förvånad om de tar in Kadri som en rental med tanke på hur det ser ut i Calgary.
Samt så skulle Olofsson följa traditionen att fd Buffalolirare vinner SC på annat håll.
Citera
2025-11-12, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssk77
Svenskar på Topp 100 i Poängligan.

2. Leo Carlsson 26 p
4. William Nylander 24
32. Adrian Kempe 18
44. Jesper Bratt 16
55. Marcus Johansson 15
58. Andre Burakovsky 14
65. Viktor Olofsson 14
70. Filip Forsberg 14
73 Lucas Raymond 13
88. Elias Pettersson 13
92.Viktor Hedman 12

Otroligt viktigt att gå efter vilka som har momentum under hösten..och inte går efter gamla meriter..
Burakovsky, Olofsson måste vara under lupp fram tills truppen kommer att tas ut.
Marcus Johansson har varit en del av Hallams VM-bygge..

Har varit ett stort fan av Elias Pettersson, men han bör inte få en OS plats, han är inte bra just nu
Citera
2025-11-12, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
Har varit ett stort fan av Elias Pettersson, men han bör inte få en OS plats, han är inte bra just nu

Som det ser ut nu, nej. Det är inte heller en spelare man vill ha i en tredje eller fjärdekedja. Även Zibanejad är en kantboll just nu. Kanske till och med Forsberg? Men är väl troligt att åtminstone en av dem kommer studsa tillbaka… Den slutgiltiga truppen tas ju ut den 31 december, om jag inte missminner mig. Så det börjar bli brådis för vissa att steppa upp.
Citera
2025-11-12, 20:05
Medlem
Oliver Ekman-Larsson har startat denna säsong på ett grymt sätt.

2+9= 11 p på 17 matcher +4 i +/- statistiken

Har ett mycket fint CV i Tre Kronor..

1 OS-silver
2 VM-guld
1 VM-silver
1 VM-brons

Vann Stanley Cup 2023-2024. Varit lagkapten i Tre Kronor. Seglat upp som en favorit att komma med i en 3:e femma just nu.
Senast redigerad av Ssk77 2025-11-12 kl. 20:29.
Citera
2025-11-12, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Jag tror Colorado blir livsfarliga i år. De har ju egentligen varit en contender konstant sen de vann cupen men har saknat två viktiga saker sen 21-22:
1. Landeskogs ledarskap, det är viktigare än man tror, och slutspelshockey är fysiskt, när de vann var han en ångvält som bredde öppen gata för MacKinnon & Rantanen.
2. En vettig andrecenter. Kadri var perfekt för den det slutspelet. Om Nelson kan vara i närheten har de en chans.

Håller de sig bara skadefria blir det svårt för övriga lag. Och skulle inte Nelson kännas helt rätt blir jag inte förvånad om de tar in Kadri som en rental med tanke på hur det ser ut i Calgary.
Samt så skulle Olofsson följa traditionen att fd Buffalolirare vinner SC på annat håll.

Tror också på Colorado i år. En pusselbit har lagts i pusslet i och med Landerskogs inträde i laget.

Sedan vill jag lägga till att någon måste ersätta Rantanen i ett slutspel. Gjorde 25 p när de vann. Rantanen är en jätte i slutspelet. 123 p på 99 matcher.
Citera
2025-11-13, 10:37
Medlem
2n00b4Us avatar
Hur många härifrån ska se matchen i globen?
Citera
Igår, 02:03
Medlem
sebastian_s avatar
Rätt imponerande att trots alla nya coola kids och Mackinnons galna säsong så är det fortfarande gamla Mcdavid som är överlägsen i rusher över 22 mph. 31 st, tvåan har 16.

Han är dessutom den forwarde so. spelar mest av alla med över 23 minuter. Man undrar hur många rusher han skulle kunna göra i ett normalt lag där han spelar normalt mycket och får hjälp.
Citera
Igår, 04:27
Medlem
sebastian_s avatar
Uppenbart att Montreal inte klarar av riktigt motstånd. Vilket antiklimax om de inte tar sig till slutspel.
Citera
Igår, 15:30
Medlem
Kedoxs avatar
Missa inte Pittsburgh-Nashville idag 20.00
Spelar i Sverige
Citera
Igår, 15:46
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Missa inte Pittsburgh-Nashville idag 20.00
Spelar i Sverige

Fantastiskt att ha Crosby i Sverige. Mannen är snart 40 och fortfarande poäng>matcher säsong efter säsong. Är jag tränare och sista minuter i match 7 Stanley Cup finalen tar jag Crosby över McDavid/MacKinnon alla gånger.
Citera
Igår, 23:36
Medlem
sebastian_s avatar
Jäklar i det vad Forsberg blev glad av att göra det snygga målet. Det var nog en hel del tankar på att visa upp sig inför OS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in